Muita joita ahdistaa ajatus aseista omassa kodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies sai perintönä useamman aseen, en itseasiassa edes tarkkaan tiedä montako, kolme tai neljä.
Ja minua ahdistaa suunnattomasti ajatus siitä että nuo aseet tulevat jossain vaiheessa kotiimme, ovat vielä sukulaisella säilytyksessä mutta vain tilapäisesti. Olen aiemminkin miehelle sanonut että en halua aseita kotiini ja miehen mielestä taas noita aseita ei voi myydä kun on suvusta perittyjä. Mies ei metsästä tai harrasta ammuntaa, metsästyskortin on suorittanut nuorena n. 20 vuotta sitten.
En haluaisi aseita kotiini ensinnäkin lasten takia, en halua että on olemassa pienintäkin mahdollisuutta että lapset tai heidän kaverinsa saisivat aseita käsiinsä ja muutenkin ajatus vaan ahdistaa ja kovasti.
Muita jotka ajattelevat samoin?

isälläni oli työnsä puolesta joskus ase kotona, se ei ahdistanut koskaan, mutta nyt jos mieheni alkaisi harrastamaan jotainaselajia/metsästystä, en soisi aseita kotiini säilytettäväksi. vaikka kuinka lukkojen takana olisivatkin. meillä ei lapsia vielä ole mutta "hankinnassa" kyllä jos luoja suo.

:wave:

Yhtäkään ampuma-asetta ei tulisi, tai mä lähtisin heti (ja ottaisin lapset mukaani).

Keskiaikainen miekka olisi vähän siinä ja siinä..

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:

Yhtäkään ampuma-asetta ei tulisi, tai mä lähtisin heti (ja ottaisin lapset mukaani).

Teillä ei ole varmaan teräviä veitsiäkään talossa. Eikä kirvestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Minä voin tulla hakemaan ne pois. Enkä ota mitään maksua! :saint:

Sopisi minulle kyllä, mutta kuten sanoin mies ei suostu niistä luopumaan...

mitä ihmettä se niillä aseilla tekee kun ei metästä? mua ei ahdista aseet tippaakaan. kyllä se on aseen omistajassa vika jos pitää aseita pelätä.

Näköjään en siis olekaan ainoa joka näin ajattelee, kun miehen mielestä olen ylihysteerinen kun en niitä pyssyjä tänne halua. Mutta on siis muitakin samoin ajattelevia kuin minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Minä voin tulla hakemaan ne pois. Enkä ota mitään maksua! :saint:

Sopisi minulle kyllä, mutta kuten sanoin mies ei suostu niistä luopumaan...

mitä ihmettä se niillä aseilla tekee kun ei metästä? mua ei ahdista aseet tippaakaan. kyllä se on aseen omistajassa vika jos pitää aseita pelätä.

No ei tee yhtään mitään mutta kun ovat suvusta perittyjä niin niistä ei kuulemma voi luopua, huoh...

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:

Teillä ei ole varmaan teräviä veitsiäkään talossa. Eikä kirvestä.

Kyllä meillä ruokaa laitetaan, joten veitsiä on pari. En tykkää niistäkään, mutta valmisruuat on sen verran pahoja, että välttääkään ei oikein voi..

Kirvestä ei ole.

Näköjään en siis olekaan ainoa joka näin ajattelee, kun miehen mielestä olen ylihysteerinen kun en niitä pyssyjä tänne halua. Mutta on siis muitakin samoin ajattelevia kuin minä.

mun mielestä olet ylihysteerinen. vai pelkäätkö että mies keksii niillä aseilla alkaa teitä tähtäilemään. oikein säilytettyinä ja käytettyinä turvallisia pelejä joita on turha pelätä. ammukset , lippaat ja aseet eri paikoissa lukkojen takan. mutta pelkkä säilytys ilman tarvetta on typerää.

No kun ne pitää säilyttää kunnollisessa lukitussa kaapissa, niin sen kassakaapin voi tunkea vaatehuoneen tms peränurkkaan.

ja muistakaa ilmoittaa noista erittelyineen ja mielellään valokuvien kanssa vakuutusyhtiölle! Ase/kassakaapin kuva/kuitti kannattaa laittaa kans samaan nippuun, on todiste asianmukaisesta säilytyksestäkin.

Siis sinä olet ylihysteerinen mutta et ole ainoa.

Meillä lukollinen metalli kaappi missä kaikki aseet. Avaimet kulkee miehen mukana töissä. Joten ei nuo lapset pääse aseisiin käsiksi ilman miehen valvontaa (eivät toki edes yritä). Tällä hetkellä meidän makuuhuoneessa tuo kaappi. Haluaisin sen johonki muualle kun on niin ruma.

Siis sinä olet ylihysteerinen mutta et ole ainoa.

Näin minustakin. Eihän niitä aseita missään olohuoneen seinällä säilytetä, vaan asianmukaisessa asekaapissa. Eivät siis osu sattumalta silmään joka välissä. Meillä on aseita, sekä kotona että mökillä, mutta eivät luonnollisesti haittaa.

Yhteistyössä