Muita joita ahdistaa ajatus aseista omassa kodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En kyllä pelkää aseita. Itse ammun joskus kiekkoja ja käyny joskus metsällä, jos sun miehes ei suostu viemään aseita muualle niin sano ettei säilytä panoksia lähelläkään aseita ja jos ei edes käytä niitä niin ei hommaa ollenkaan.. Ja aseet voi laittaa asekaappiin niin lapset ei pääse käsiksi :)

Minusta on ongelmallista se, ettei rikollisen aineksen varmaankaan ole vaikeaa saada selville esimerkiksi hirvenmetsästyksen harrastajia. Metsästyskauden ulkopuolella metsästysvälineitä pitäisi olla mahdollista säilyttää (maksutta, jotta mahdollisuutta myös käytettäisiin) jossain poliisisuojassa, josta niiden vieminen olisi huomattavasti hankalampaa kuin jonkun kodista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Ampumaharrastus on hieno asia. Ei ahdista, paitsi mun miestä :o

Mutta kun ei meillä mies harrasta ammuntaa eikä tee noilla aseilla yhtään mitään, ne on vaan oltava kun sattui ne perimään....

No mitä ne aseet sitten haittaa, jos niillä ei kukaan edes ammu. Ette vain osata niihin sitten panoksia, kun niitä ei edes tarvita. Ja näin aseet eivät ole vaaraksi kenellekään.

Mutta kun ei meillä mies harrasta ammuntaa eikä tee noilla aseilla yhtään mitään, ne on vaan oltava kun sattui ne perimään....

Ehkä sillä on mielessä aloittaa? Tokihan ne voi säilyttää muuallakin mutta aika turha lasten takia pelätä. Ei todellakaan lapset noihin asekaappeihin itsekseen pääse ja fiksu aseenomistaja säilyttää lukot erikseen. On oikeitakin asioita joita lasten takia pitäisi ajatella ja pelätä. Aseet eivät, oikein säilytettyinä, kuulu niihin.

Ymmärrän ap:tä enkä tajua, miten aseilla voi olla niin suuri tunnearvo tai jotain, ettei niitä voi myydä tai antaa jollekin toiselle sukulaiselle. Ellei kerran itsellä ole mitään tarvetta niille.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja lisäys:
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Me miehen kanssa molemmat ollaan nähty kuinka pahaa jälkeä aseet pahimmillaan tekee ja siksi ei kumpikaan halua niitä kotiin.

aika pahaa jälkeä tekee autot, nyrkit, puukot, pannut, kattilat, kirveet jne. ja kuitenkin niitä löytyy ihan ilman piilottamista ja huolta joka kodista...

kylpytakin vyöt...

puhumattakaan saksista, ruuvimeisseleistä, jatkojohdoista...

Sakset on leikkaamista varten,aseet tappamista.

Ehkä sillä on mielessä aloittaa? Tokihan ne voi säilyttää muuallakin mutta aika turha lasten takia pelätä. Ei todellakaan lapset noihin asekaappeihin itsekseen pääse ja fiksu aseenomistaja säilyttää lukot erikseen. On oikeitakin asioita joita lasten takia pitäisi ajatella ja pelätä. Aseet eivät, oikein säilytettyinä, kuulu niihin.

No ei ole kuulemma mitään aietta aloittaa ammuntaharrastusta tai metsästystä. Ja juu tiedän on muitakin asioita joista lasten puolesta pitäisi olla huolissaan mutta se ei vähennä yhtään tästä asiasta kokemaani ahdistusta, ja kyllä nuo aseet kodissa ahdistaa minua ihan muutenkin kuin pelkästään lasten takia. Olkoon sitten vaikka kuinka outoa tällainen ahdostus.

No minusta ne tois ehkä ennemminki turvaa jos joku tänne murtautuis yöllä vaikka. Mun lapsuuden kodissa oli aina aseita, koska veljet metsästi, eikä minusta siinä ollut mitään ihmeellistä tai ahdistavaa.

Minua ei ajatus aseista ahdista. Jos sitä tahtoisi henkestä puolesta alkaa pelkäämään niin kyllä kotoa löytyy sitä perusvälineistöä ilman aseitakin.
Meidän talous on täällä maalla varmaan ainut josta ei minkäänlaista tussaria löydy.
Ja lisäksi on pakko sanoa että yhtään metsästystä tai ammuntaa harrastavaa "hullua" en ole tavannut. Päinvastoin, oikeasti aseiden kanssa tekemisissä olevat ihmiset suhtautuvat aseisiin ja ampumiseen hyvin vastuullisesti. Ja vastuuta kannetaan myös luonnosta ja eläimistä.

Alkuperäinen kirjoittaja miksei?:
No minusta ne tois ehkä ennemminki turvaa jos joku tänne murtautuis yöllä vaikka. Mun lapsuuden kodissa oli aina aseita, koska veljet metsästi, eikä minusta siinä ollut mitään ihmeellistä tai ahdistavaa.

Niin ja aseethan pitääkin olla lain mukaan lukkojen takana, eikä kaikkien ulottuvilla.

Korostan vielä kerran että kun mies ei tee todellakaan noilla aseilla mitään, myöntää sen täysin itsekin että mihinkään hän ei niitä tarvitse eikä tule tarvitsemaan, eli ainoa syy pitää niitä on että kun on ne sattunut perimään ei halua niitä luopua.

Kyllä mua aluksi ahdisti. Miehen aseet on tähän asti ollu anoppilassa, mutta toi niitä kesällä kotiin, kun ampumus-, ja metsästyskärpänen taas purasi. Ja onhan ne nyt tuossa kaapissa. Eniten pelotti just se, että jos ne joutuu vääriin käsiin, ja siitä sit seuraa paskaa miehelle. Kun kerroin tän, niin mies näytti mulle aseet, ja systeemit, mitkä niistä on pois ( :ashamed: lukotko?? ), ja ne on eri paikassa myös lukkojen takana, ja siis että kyllä ulkopuolisen olis hankala saada niitä käyttöönsä meidän tietämättä. Tottuu niihin aikanaan, enkä ole osannu, enkä osaa pelätä sitä, että mies käyttäis niitä esim. riidan aikana väärin, ts. uhkailis niillä. Ei ole sen tapaista käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kyllä mua aluksi ahdisti. Miehen aseet on tähän asti ollu anoppilassa, mutta toi niitä kesällä kotiin, kun ampumus-, ja metsästyskärpänen taas purasi. Ja onhan ne nyt tuossa kaapissa. Eniten pelotti just se, että jos ne joutuu vääriin käsiin, ja siitä sit seuraa paskaa miehelle. Kun kerroin tän, niin mies näytti mulle aseet, ja systeemit, mitkä niistä on pois ( :ashamed: lukotko?? ), ja ne on eri paikassa myös lukkojen takana, ja siis että kyllä ulkopuolisen olis hankala saada niitä käyttöönsä meidän tietämättä. Tottuu niihin aikanaan, enkä ole osannu, enkä osaa pelätä sitä, että mies käyttäis niitä esim. riidan aikana väärin, ts. uhkailis niillä. Ei ole sen tapaista käytöstä.

Pakko myöntää että muiden syiden lisäksi jotenkin alitajuisesti pelkään tuota aseen väärinkäyttöäkin eli juuri esim. uhkailua riidan aikana, vaikka mieheni EI KOSKAAN ole ollut väkivaltainen, mutta kun tiedän kuinka stressaava tilanne hänellä on esim. tälläkin hetkellä työn ym. asioden suhteen niin en voi olla ajattelematta ettei olisi ensimmäinen kerta kun ääritilanteessa mies tarttuu aseeseen ja jälkeenpäin voi lehdestä lukea kuinka "niin kiltti ja rauhallinen mies, ei olisi koskaan uskonut..."

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Minusta on ongelmallista se, ettei rikollisen aineksen varmaankaan ole vaikeaa saada selville esimerkiksi hirvenmetsästyksen harrastajia. Metsästyskauden ulkopuolella metsästysvälineitä pitäisi olla mahdollista säilyttää (maksutta, jotta mahdollisuutta myös käytettäisiin) jossain poliisisuojassa, josta niiden vieminen olisi huomattavasti hankalampaa kuin jonkun kodista.

Suomessa voi ostaa laittoman aseen myös laillisesti. Ei niitä tarvitse varastaa...

Alkuperäinen kirjoittaja [sic.]:

Suomessa voi ostaa laittoman aseen myös laillisesti. Ei niitä tarvitse varastaa...

Häh?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja [sic.]:

Häh?

Varaosille ja deaktivoiduille ei ole mitään kontrollia. Lisäksi sotilasaseita saa ostaa niin lähellä toimintakykyistä, että sokea reettakin saa sellaisella ammutuksi.

Meillä ei ole tuliaseita, mutta jos olisi, niin ei ahdistaisi. Aseethan säilytetään lukitussa, määräykset täyttävässä asekaapissa ja panokset erikseen. Ei mua ahdista muutkaan vaaralliset esineet.

Poliisiaemillekin murtaudutaan, etenkin sellaisiin joissa EI ole päivystystä yöllä. Lisäksi armeijan varmuusvarastoista saa vaikka minkälaista kalustoa ja suomalaisella miehellä on koulutus niiden käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Ei mua ahdista. Täällä Sveitsissä on jokaisessa kodissa oltava ase...! Ts. kaikilla armeijan käyneillä miehillä, tarkoitan.

Sveitsi onkin demokraattinen valtio, eikä tälläinen kansandemokratia kuin Suomi, jossa viranomaisten mielestä jokainen kansalainen on potentiaalinen rikollinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Meillä ei ole tuliaseita, mutta jos olisi, niin ei ahdistaisi. Aseethan säilytetään lukitussa, määräykset täyttävässä asekaapissa ja panokset erikseen. Ei mua ahdista muutkaan vaaralliset esineet.

Täällä noita aseita pidetään usein ihan vaan sängyn alla :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja lisäys:
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Me miehen kanssa molemmat ollaan nähty kuinka pahaa jälkeä aseet pahimmillaan tekee ja siksi ei kumpikaan halua niitä kotiin.

aika pahaa jälkeä tekee autot, nyrkit, puukot, pannut, kattilat, kirveet jne. ja kuitenkin niitä löytyy ihan ilman piilottamista ja huolta joka kodista...

kylpytakin vyöt...

puhumattakaan saksista, ruuvimeisseleistä, jatkojohdoista...

Imurinputkikin on aika karu ase. Hujautin sillä yhtä paskapäätä, joka tunkeutui kotiimme. Sitähän voi tappaa vaikka marjanpoimurilla. Aseita on turha pelätä. Ei ase tapa. Ihminen tappaa.

Yhteistyössä