Muita jotka ei ole koskaan käyny subwayssa? Ja te jotka olette, niin koetteko sen hankalaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja subsun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

subsun

Vieras
Mä koen sen jotenkin hankalaksi. Valita leipä, valita täyte, paahdetu ei paahdettu...

Joskus mietin menemistä, en siis ole koskaan käyny, ja ajatuksissa kummittelee ajatus että olen jonossa ja mietin kaikkea kun ekaa kertaa ja jono takana kasvaa ja ihmiset huokailee kun mietin minkä leipä, mikä täyte, mitä eroa paahdetulla ja ei paahdetulla... Jotenkin ei uskalla itteensä siihen jonoon laittaa kun hädissään ottaa jonkun kamalan leivän mistä ei tykkää :(

Onko se hankalaa, oikeesti? Oliko ekakerta hankala?

Suomessa se on helppoa kuin heinänteko (jota en oikeasti ole koskaan tehnyt, joten puhun läpiä päähäni ) kun vaihtoehtoja on niin vähän.=)

Ei se ole vaikeaa, sanot vaikka, että tää on mulle uusi juttu, neuvotko vähän=)

No tuo nyt on viimenen asia, jotka kannattaa jänskättää ja pelätä etukäteen! =) Käy vaikka etukäteen netissä katsomassa leipävaihtoehdot ja päätä valmiiksi. Tai sitten mietit vasta paikan päällä ja kyselet myyjältä, mitä kannattaa syödä.

Ja kannattaa ottaa se leipä paahdettuna, se ei ole lämmin, mutta mukavan rapsakka! :P

ei oo vaikeeta, siinä mennään kaikki täytteet erikseen läpi ja myyjä kysyy koko ajan mitä haluat.
Ensin valittet leivän ja sit paahto tai ei, sitten liha ja sitten kasvikset, kastikkeet ja muut mausteet

Olen käynyt tasan kerran ja kysymystulva johon joutui vastaamaan oli liikaa. Kyseessä on kuitenkin tavallinen täytetty patonki, niin eiköhän siinä listassa voisi olla muutama valmis kokoonpano, ilman miljoonaa kysymystä...

No ei ole vaikeaa. Ja voithan miettiä hiukan etukäteen tai tosiaan sanoa tiskillä että olet ekaa kertaa.

Oma suosikkini on parmesan-oregano leipä, paahdettuna juustolla, tonnikalatäyte ja salaatit jne kaikki muut paitsi oliivit ja jalopenot. Kaikki mausteet, kevytmajoneesi ja öljy.

... vähän nöyryyttävää.... Oon muutenkin TOSI nirso kasvisten suhteen ja monesti otan pelkän salaatin ja kurkun sinne väliin ja myyjät melkein tirskuu siellä tiskin toisella puolen, ku tämmönen pullukka haluaa vähän patkonkia

Ei oo hankalaa, kaikki aineet on kuitenkin siinä näkyvissä ja kokeilemalla löytyy se oma paras yhdistelmä, mulla se tarkottaa vehnäsämpylä ei paahdettuna, salaattia, tomaattia, kurkkua ja majoneesi, aivan loistava. Netistä löytyy myös subin valikoima ni voi vähän miettiä valmiiks...

... vähän nöyryyttävää.... Oon muutenkin TOSI nirso kasvisten suhteen ja monesti otan pelkän salaatin ja kurkun sinne väliin ja myyjät melkein tirskuu siellä tiskin toisella puolen, ku tämmönen pullukka haluaa vähän patkonkia

Jos oikeasti on noin, kannattaa laittaa palautetta. Sinä olet asiakas, he ovat palveluammatissa. Ei pitäis olla nöyryyttävää.

Tämänkö takia kaikkialla on itsepalvelu? Suomalainen ei kehtaa olla palveltavana? "Mitä nekin nyt musta ajattelee?" Kahvilassa parempi saada ottaa se kuivunut sämpylä vitriinistä kuin istua pöytään ja odottaa tarjoilijaa, jolle kertoisi, mitä sämpyläänsä haluaa.

Ei se ole vaikeaa ja kyllä hyvin onnistuu tilata itselle ja 3 lapselle leivät samalla, vaikka kaikille tulee erilainen. =)
Tässä sulle helpotusta jos et osaa päättää: Vaalea seesamileipä, kalkkuna, juusto joo, ei paahdeta, majoneesi, kaikki kasvikset paitsi jalapeno ja tomaatti, suolaa ja pippuria.
Nyt tuli nälkä... :p

Okei, ehkä jännitän sitä turhaan. Jotenkin vaan sellanen pelko että olis jotenkin hankalaa.

Ja noi kastikkeet, sinappia ei ikinä väliin ja jos kevytmajoneesi onkin pahaa ja pilaa koko leivän. Mutta ilman kastiketta taitaa olla liian kuivaa.

Otatteko yleensä 15cm vai 30cm? :)

Tämänkö takia kaikkialla on itsepalvelu? Suomalainen ei kehtaa olla palveltavana? "Mitä nekin nyt musta ajattelee?" Kahvilassa parempi saada ottaa se kuivunut sämpylä vitriinistä kuin istua pöytään ja odottaa tarjoilijaa, jolle kertoisi, mitä sämpyläänsä haluaa.
Tuossa voi olla perää. itsekin joissakin asioissa arkailen, jos pitää valita ja jos on kiireistä, tulee tunne, että äkkiä pitää selviytyä. Mutta reissuilla maailmalla sitä on oppinut, että kyllä tässä on minullakin vuoroni ja saan käyttää tässä aikani. Suomessa tulee se tunne, että äkkiä se kelmusämpylä tarjottimelle ja katse varpaisiin ja jonossa eteenpäin

Jos oikeasti on noin, kannattaa laittaa palautetta. Sinä olet asiakas, he ovat palveluammatissa. Ei pitäis olla nöyryyttävää.
Ja tässä nyt 99,9 prosentin varmuudella ei edes ole kyse siitä, että myyjä olisi tirskunut tai mitenkään halveksinut ap:ta.

Ap vaan pitää nöyryyttävänä kertoa jokaisen haluamansa asian leivästä erikseen ja kääntää sen mielessään aspan syyksi kun joku asia ei mene juuri niin automaattisesti kuin HÄN haluaa.

Subin tilaussysteemi on vähän idiootti, mutta turha siitä on paineita tai nöyryytystä ottaa. Ja se systeemi joka tapauksessa ei ole aspan vika.

Yhteistyössä