Muita jotka ei ole koskaan käyny subwayssa? Ja te jotka olette, niin koetteko sen hankalaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja subsun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Okei, ehkä jännitän sitä turhaan. Jotenkin vaan sellanen pelko että olis jotenkin hankalaa.

Ja noi kastikkeet, sinappia ei ikinä väliin ja jos kevytmajoneesi onkin pahaa ja pilaa koko leivän. Mutta ilman kastiketta taitaa olla liian kuivaa.

Otatteko yleensä 15cm vai 30cm? :)

Haen hyvin harvoin sieltä meille, mutta otan aina useamman täysmittaisen, ne leikataan siellä aina kahtia ja sitten voidaan ottaa sekaisin eri makuja perheen kesken. JOskus on työpaikan illanistujaisiin haettu sellainen tarjotin, jossa on paljon pieniä pätkiä eri sisällyksin. Siitä sai hyvän kuvullisen tarjottimen (juhlissa käyttänyt );)

[QUOTE="Mamma italiana";22017267]no sehàn on vain joku leipà eikà muuta, vaikka menisikin pieleen ei ole sen kummempaa[/QUOTE]

Olet todellakin italialaistunut! :D Ihan hyvä sinällään, osata asettaa asiat oikeaan perspektiiviin. Itse paniikkitilanteissa mietin, että mikä on pahinta, mitä tästä voi koitua. Usein se vastaus on, ettei juuri mitään. Sitten vaan jatkamaan.

Ja tässä nyt 99,9 prosentin varmuudella ei edes ole kyse siitä, että myyjä olisi tirskunut tai mitenkään halveksinut ap:ta.

Ap vaan pitää nöyryyttävänä kertoa jokaisen haluamansa asian leivästä erikseen ja kääntää sen mielessään aspan syyksi kun joku asia ei mene juuri niin automaattisesti kuin HÄN haluaa.

Subin tilaussysteemi on vähän idiootti, mutta turha siitä on paineita tai nöyryytystä ottaa. Ja se systeemi joka tapauksessa ei ole aspan vika.

Millälailla se olisi olematta idiootti?

Miä niin tykkään asioida subissa,namia....
kannattaa mennä kokeileen vähän hiljasempana ajankohtana eikä keskellä ruuhkaa,ne kysyy kyllä kaikki,valitset vaan subin minkä haluut sieltä listasta ja loput ne kysyy. Aina voi ilmottaa heti kärkeen et "eka kerta":p

Ja tässä nyt 99,9 prosentin varmuudella ei edes ole kyse siitä, että myyjä olisi tirskunut tai mitenkään halveksinut ap:ta.

Ap vaan pitää nöyryyttävänä kertoa jokaisen haluamansa asian leivästä erikseen ja kääntää sen mielessään aspan syyksi kun joku asia ei mene juuri niin automaattisesti kuin HÄN haluaa.

Subin tilaussysteemi on vähän idiootti, mutta turha siitä on paineita tai nöyryytystä ottaa. Ja se systeemi joka tapauksessa ei ole aspan vika.

Siis sen en ollut minä joka koki että tirskutaan ja minä olen ap.. Se oli joku toinen ketjuun vastannut...

Tämänkö takia kaikkialla on itsepalvelu? Suomalainen ei kehtaa olla palveltavana? "Mitä nekin nyt musta ajattelee?" Kahvilassa parempi saada ottaa se kuivunut sämpylä vitriinistä kuin istua pöytään ja odottaa tarjoilijaa, jolle kertoisi, mitä sämpyläänsä haluaa.

Esim. Picnic:issä onnistuu täytetyn patongin tilaus ilmoittamalla täytteeksi esim. paahtopaisti. Eikä ole kuivaa känttyä.

[QUOTE="vieras";22017304]Esim. Picnic:issä onnistuu täytetyn patongin tilaus ilmoittamalla täytteeksi esim. paahtopaisti. Eikä ole kuivaa känttyä.[/QUOTE]

Mutta sehän ei sitten voi olla samalla lailla yksilöity sämpylä?

Millälailla se olisi olematta idiootti?
Jos sieltä haluaa vaan "jonkun leivän" niin ei oikein onnistu. Nirsollehan tuo on superhyvä systeemi, mutta kaikkiruokaiselle voi kasvaa sarvet päähän ja jääpuikko persiiseen kun pitää vastata useampaan kysymykseen yhdestä leivästä.( Aasiakkaat kun tuohtuvat sellaisistakin asioista mitkä ovat käsiteltävän henkilökohtaisen asian kannalta välttämättömiä tietoja, vaikkapa että mistä joku lasku on lähetetty tai mikä teidän nimenne on että asiakastiedot voisi ottaa esille.)

Hampurilaisetkin tulevat semmoisena kuin ovat, ei niistä aleta yksitellen kysymään, että otatko juustolla salaatilla pihvillä sipulilla herkkukurkulla. Ne jotka nirsoilevat tilaavat hampurilaisen ilman herkkukurkkuja eikä salaatilla ja sipulilla.

Eikä palstoilla ja aasiakasnetissä näy viestejä, että en uskalla mennä hampurilaisbaariin, miten siellä toimitaan? ;)

Jos sieltä haluaa vaan "jonkun leivän" niin ei oikein onnistu. Nirsollehan tuo on superhyvä systeemi, mutta kaikkiruokaiselle voi kasvaa sarvet päähän ja jääpuikko persiiseen kun pitää vastata useampaan kysymykseen yhdestä leivästä.( Aasiakkaat kun tuohtuvat sellaisistakin asioista mitkä ovat käsiteltävän henkilökohtaisen asian kannalta välttämättömiä tietoja, vaikkapa että mistä joku lasku on lähetetty tai mikä teidän nimenne on että asiakastiedot voisi ottaa esille.)

Hampurilaisetkin tulevat semmoisena kuin ovat, ei niistä aleta yksitellen kysymään, että otatko juustolla salaatilla pihvillä sipulilla herkkukurkulla. Ne jotka nirsoilevat tilaavat hampurilaisen ilman herkkukurkkuja eikä salaatilla ja sipulilla.

Eikä palstoilla ja aasiakasnetissä näy viestejä, että en uskalla mennä hampurilaisbaariin, miten siellä toimitaan? ;)

MInusta sen valinnan tekee jo, kun päättää, että käveleekö Subwayn ovesta sisään vai ei. USAssa on länsirannikolla hampurilaisketju In´Out, siellä on just kolme hampurilaista, ei mitään härpäkkeitä, sinne oli aina jonot ulos asti, Mäkissä on siihen verrattuna "miljoona" vaihtoehtoa.

Okei, täällä tuli hyvin vaihtoehtoja joten sovellaan niistä oman mieleni mukaisen ja menen ens viikolla subissa käymään :) Toivottavasti se menee hyvin, etten möhli mitään :D Olen sellanen jännittäj kun pitää tehdä jotain uutta, vaikka nyt kyseessä vain täytetty patonki.

Ja tosiaan en ajattele että myyjät mua tirskuisi, en sitä viestiä laittanut, kun tuosta yhdestä viestistä sai sen käsityksen että minä "mollaisin" myyjiä. Se oli kuitenkin ihan joku muu, miten voisin myyjistä puhua kun koskaan en ole subissa käyny :)

Eikä myyjät mua huoleta, ne osaa hommansa ja varmasti auttavat kun sanon että eka kerta kyseessä ja neuvovat mikä olis hyvä valinta :) Kuten sanoittekin :)

Kävin yhes vaihees monasti enkä kokenu sitä mitekää kiusalliseks tai hankalaks, tosin ei siel ollu koskaan sillo jonoa ku kävin (16-17 aikaan tuli käytyä ).
Ja sit taas toisinaan katoin vaihtoehtoja Subway Finland
ja kaiken valmiiks, kirjotin paperille ylös ja pistin sen ukon matkaan, meni paikan päälle, anto lapun myyjälle joka teki sit semmosen ku halusin!

Ja nyt tuli nälkä :p
Tahtoisin:
- kinkku
- parmesan-oregano
- sipuli
- jäävuorisalaatti
- tomaatti
- tuorekurkku
- paprika
- jalapeno
- juusto
- barbeque
- valkosipulimurska

Kuka menis hakeen |O

Olen onnistunut asioimaan Subissa jopa englanniksi...Phuketissa, jossa vastapuolen englannintaidosta ei aina voi olla niin varma! Täällä koto-Suomessa, jos haen koko porukalle Subit, niin teen valmiiksi listan, mitä kukakin ottaa. En mitenkään muistaisi ulkoa viiden ihmisen valintoja!

Ei ole hankalaa.

Tosin mä olen jämähtänyt varmaan ikuisiksi ajoiksi 15 cm hunajakaura leipään kalkkuna täytteellä ja BBQ kastikkeella ja tietty paahdettuna :p

ja aattele, joskus mennään ja tilataan kerralla mulle ja miehelle ja esikoiselle (kohta pitää tilata kai kuopuksellekin oma) ja siinä jonossa pähkäillään mitä kukin haluaa ja menee siinä usein myyjäkin sekasin ja sekoillaan sitten porukalla siinä :D
ja mä kyllä kehtaan sanoa myyjälle että suosittelee jotain jos en itse keksi, esim just esikoisen leipään pyydän usein vaan jonkun kastikkeen joka on mahdollisimman neutraali eikä koskaan ole pahalla katsottu jos olen pyytänyt myyjältä valinta-apua.

Yhteistyössä