Muita jotka eivät ole pahemmin pottailua harjoitelleet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Poika on nyt 2v3kk ja pottaharjoitukset meillä ovat olleet todella vähäisiä ja koskaan kun olen pojan potalle pyytänyt istumaan, niin mitään ei ole tullut.

Nyt sitten poitsu on 2 kertaa tehnyt niin, että on omasta halustaan mennyt potalle pissalle, ilman että minä olisin pyytänyt. Äskenkin otti sukkahousut ja vaipat pois jalasta ja meni potalle, että kyllä se tästä pikku hiljaa omalla tahdilla etenee.

Toi on hienoa, mä vakaasti uskon että kun lapsi on valmis pottailemaan niin hän sen osoittaa kyllä. Meillä on 1v 9kk ikäinen poika ja kyllä hän on pottaan tutustunut jo vuoden verran mutta silloin kun se hänelle sopii, muutamia pissoja on jo sinne tullut =). En ole halunnut tehdä asiasta mitään numeroa, odotellaan että hän itse haluaa sitä ja on kypsä siihen.

meillä tuo ens viikolla 2v täyttävä tyttö oppi yhtäkkiä itekseen kuivaksi reilu kuukausi sitten.sitä ennen ei pottailut kiinnostanu yhtään ja en sitä saanut edes istahtamaan potalle,mutta tosiaan yks kerta vaan meni ja teki pissat potalle ja siitä parin viikon pääöstä oli päiväkuiva.samalla tavalla oppi aikoinaan(1v9kk ikäisenä)tuo 3v3kk ikäinenkin kuivaksi. noiden isompien kanssa ei käyny ihan noin helposti!

otettiin pottailu päiväohjelmaan jo alta 7kk ja mukavasti on homma toiminut,pottahetket ovat olleet mukavia,vaipoistakin päästiin 1v9kk....MUTTA ,mun mielestä ihan ok. noinkin niinkuin teillä,kyllä niistä vaipoista noinkin pääsee,kukin perhe valitsee itselleen sopivan tavan. :) Jos lapsi ei olis potalla tykännyt istua ,niin sit ois varmaan meilläkin edetty noin.

Sama täällä, 'harjoittelusta' ei tullut mitään ja sit yhtäkkiä ~2,5v herra päätti ruveta kuivaksi.

Minua ärsyttää kaikki maailman asiantuntijat, sukulaiset ja tuntemattomat tädit jotka tulee kertomaan että ohhhhohhh eikö teidän lapsi vielä osaa... kun meidän jukkapekkakullervo on kestovaippavauva ja pissas mukiin jo 3kk ikäisenä x)x)x)

Mitä väliä jos joku lapsi oppii aikaisemmin ja joku myöhemmin?...

Mä rääkkäsin itseäni ja 2v2kk tyttöä pottaharjoituksilla/vaipattomuudella muutaman päivän. tuloksena ei ollut kuin itkua, kiukkua ja märkiä housuja. Sitten annoin olla. Aamuisin kysyin laitetaanko vaippa vai pikkarit. Noin kuukauden kuluttua halus pikkarit ja siitä lähtien on olut kuiva. Jopa pitkät automatkat :) Kakkosta en edes aloita kiusaamaan :)
Serkkupoika on pissannut puolivuotiaasta pottaan ja perheessä on käytetty "vessahätä" viestintää. Poika oppi noin 4vuotiaana tunnistamaan itse pissahädän ja menemään itse vessaan...

Kaksi lasta ja kummankaan kohdalla ei harjoiteltu. Toki potta oli esillä ja kerrottiin mitä siinä pitäis tehdä ja pari kertaa laitettiin istumaankin. Kummankin kohdalla menivät sitten itse potalle aikanaan ja olivat siitä lähtien kuivia. Poika oli 2v3kk ja tyttö 1v9kk.

Uusimmat

Yhteistyössä