muita jotka haluaa että omat lapset aina puhtaissa vaatteissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himo-pyykkäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

himo-pyykkäri

Vieras
Siis tietysti tämä ei onnistu. Mut itse tykkään että lasteni vaatteet ovat mahdollisimman siistit ja puhtaat. Etenkin jos lähdetään johonki "ihmisten ilmoille" kuten kauppaan tai kerhoon.

Näen myös tosi paljon vaivaa pyykätessäni lasten vaatteita. Käsittelen jokaisen tahran erikseen, käytän hyviä pesuaineita ja ehdottomasti lajittelen pyykin värien mukaan. niin ja tietty pesen ne nurinpäin käännettyinä. *huoh* Joskus toivon etten oisi näin tarkka vaatteista, mut on se palkitsevaakin, kun näkee että lapset kulkee puhtaissa ja siisteissä vaatteissa eikä pesussa haalistuneissa ja "väriä ottaneissa" vaatteissa.

Kyllä lapsella pitää puhtaat vaatteet olla! Ehkä en näe lapsen vaatteiden kanssa sen enempää vaivaa kuin aikuistenkaan, mutta toki nurinpäin käännän pesuun, tarpeen tullen käytän tahranpoistoainetta ja melko paljon niitä myös silitän. Pesussa (tai käytössä) kulahtaneet vaatteet kelpuutan vain kotona käytettäviksi. Ilokseni olen huomannut, että poika on jo itsekin tarkka vaatteiden puhtaudesta ja oma-aloitteisesti heittää likaiset vaatteet likapyykkikaappiin.

Kyllä mäkin tykkään, että tytöllä on puhdasta päällä kun ihmisten ilmoille lähdetään.

Mutta tahroja en käsittele mitenkään ja pesen kaikki vaatteet iloisesti keskenään riippumatta väreistä, kuoseista tai pesulämpötiloista. :xmas: Joitakin vaatteita käännän nurin pesun ajaksi. Eikä mun tytöllä ole värjääntyneitä tai haalistuneita vaatteita. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Mitkä muuten on sun mielestä parhaita pyykinpesuaineita?

No, käytän yleensä Arielia. Mut myös OMOa. Ja aivan ehdoton on Kiillon tahranpoistoaine tekstiileille.(käy myös kovill pinnoille. )

No jos ollaan lähös johonkin niin ehdottomasti vaihdetaan puhtaat vaatteet päälle ja harjataan hiukset =) Kotona sitten en ala kesken ulkoleikkien välttämättä vaihtaan vaatteita ellei ole esim.kastuneet tosi pahasti tms.

Tämä on mun pinoni. =) Meillä 8-vuotias saattaa vaihtaa kolmesti päivässä vaatteet, käyttötarkoituksen tai likaisuuden takia. Pyykkiä riittää, mutta tykkään pyykätä. Tai kuten poika 6-vuotiaana oli eskariopelle kertonut, äiti rakastaa pyykinpesua. :D

Minäkin huolehdin että ihmisten ilmoille lähdettäessä on puhtaat vaatteet lapsilla. Kotona sitten ihan mahdotonta et ois koko ajan puhtaat. Hukuttaisiin pyykkiin jos 6 lasta vaihtaa vaatetta monta kertaa päivässä. Mutta viimeistään illalla likaiset vaatteet pesuun (tarpeen mukaan päivälläkin).

Jep.Ehdottomasti tähän pinoon :wave:
Tykkään myös pyykkäämisestä!
kotona möyrivät kyllä pihalla jos minkänäköisinä mut sit kun poistutaan pihasta niin täytyy olla tiptop! :D :ashamed:

Voi hyvänen aika. Meillä ei poisteta tahran tahraa, pestään kaikki sekaisin 40 asteessa, ja olisin toki iloinen, että pojilla olisi ehjät ja likipitäen puhtaat vaatteet kun he maailmalla tallaavat.

Keskimmäinen onkin asian suhteen liki neuroottinen, esikoinen on kulkenut 6 vuotta liekkipipossa, jossa on klorittitahroja ja pienin ei 11-vuotiaana edelleenkään ymmärrä miksi vouhkata muutamasta reiästä paidassa tai housujen palkeenkielestä.

Tämä on niitä asioita, joista luistan niin paljon kuin mahdollista. Ja tämän takia en suostu ottamaan yhtään vaatetta, joka "pitää palauttaa siistinä" lainaan, ja sangen suuri joukko suvun naisia on näinä päivinä minulle aika loukkaantunut, kun en huoli vauvan vaatteita lainaan. En minä kuitenkaan pystyisi palauttamaan niitä siisteinä.

Hassuinta on se, että mieheni on meillä ainoa, joka ymmärtää mitään vaatehuollon päälle, mutta isän esimerkki ei näytä riittävän, paitsi tälle keskimmäiselle.

Piika-äiti

lapset on puhtaissa vaatteissa, meillä myös silitetyissä. Tosi harvoin näen likasissa vaatteissa olevaa lasta. Noh, oli munkin laps likasissa kaupassa, kun kaatui Cittarin pihassa ja sattu oleen vaaleet pellavahousut jalassa :), eihän näille tapauksille tietenkä mitään voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Kyllä mäkin tykkään, että tytöllä on puhdasta päällä kun ihmisten ilmoille lähdetään.

Mutta tahroja en käsittele mitenkään ja pesen kaikki vaatteet iloisesti keskenään riippumatta väreistä, kuoseista tai pesulämpötiloista. :xmas: Joitakin vaatteita käännän nurin pesun ajaksi. Eikä mun tytöllä ole värjääntyneitä tai haalistuneita vaatteita. :D

Peesaan diskosiskoa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Peesaan diskosiskoa. :D

bananadance2.gif

Juu kyllä olen yrittänyt mahdol. puhtaita ja siistejä tytölle päiväkotiin katsoa päälle ja kun perhekerhoissaki käytiin. ;)
Jos nyt pesu nukkaa onkin vähän puseroon tullut,se ei meillä maata kaada.
Muuten kun puhtaat ja ehjät vaatteet.

Haluan tottakai. Esikoisen aikana ehti tosi hyvin aina kattomaan ja tarkistamaan vaatteet, nyt kun on kaksi niin joskus puistossa huomaa, että äh, ku naamassa on ketsuppia ja paidassa tahra. Mitä lie kolmen, neljän kanssa.

Mutta käytännössä siis, en mä hiekkalaatikolle vaihda puhdasta paitaa, jos siinä on pieni tahra. Täytyy olla enemmän likanen, jotta vaihdan.

Tapauskohtaista nääs.

Joo, puhdasta on päällä. Vaatteet vaihdetaan joka päivä ja kesken päivänkin jos tulee tahra. Äitini aina kauhistelee mun pyykkäämistä ja vaatteiden vaihtoa, mutta kokopäivän päällä olleet tuntuu käytetyiltä, vaikkeivät likasia varsin oliskaan.

Yhteistyössä