Muita, jotka joutuvat syömään kovia kipulääkkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inpains
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

inpains

Vieras
Mua ahdistaa lääkkeiden syönti, Tramal 50mg ja Dolan x2/pv pakko syödä. Kamalat luu- ja hermosäryt, Panacodkaan ei auta. Mulla vaan kamala "morkkis" noista lääkkeistä, kun tiedän et vahvoja on. Aika pöhnä Tramalista tulee, mutta kivut se vie. Nyt menee ainakin vkn kuuri. Onko muita?

Mulla kanssa morkkis lähes päivittäin tai ainkakin viikottain ja välillä myös pelko elimistön puolesta. Apteekissa lääkkeitä haettaessa välillä jopa hävettää. Morkkiksen lievitykseen en ole keinoa keksinyt, välillä en ajattele asiaa.

Mutta ilman kipulääkitystä en pärjäisi varmasti päivääkään. Nyt onneksi saanut vähennettyä huomattavasti leikkauksen ansiosta. Aiemmin meni Neurontin 300 mg x 7, Burana 400 mg x 6, Panacod x 6 ja Norflex x 1, lisäksi vielä kipupiikkejä tarpeen mukaan. Nyt otan muutaman Panacodin tai Buranan riippuen päivästä, työpäivinä enempi.

No jos on lääkäri määrännyt, sun kuuluu valittaa heille. Jokuniistä on varmaan liikaa. Mutta ruokapuolta toki voit parantaa itse:

http://www.vhh-terveysravinto.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=22&t=5413&sid=7e1c53ba62f6239b21aa28a136613e69

Oletko koskaan kokeillut kurkumaa kipuihin? Panacod pois ainakin, kun sehän ON opiaatti ja aiheuttaa riippuvuutta.

No jos on lääkäri määrännyt, sun kuuluu valittaa heille. Jokuniistä on varmaan liikaa. Mutta ruokapuolta toki voit parantaa itse:

VHH-terveysravinto • katso viestiketjua - Teollisia transrasvoja kekseissä

Oletko koskaan kokeillut kurkumaa kipuihin? Panacod pois ainakin, kun sehän ON opiaatti ja aiheuttaa riippuvuutta.

Tuolla siitä. Mulla on oma kurkuma kasvamassa, luomukurkumaa saa kaupoista valmiiksi jauhettuna jo aika helposti. Jos oli ihan uusi juttu sulle, lue tuolta:
KÄÄNNÖS: Supermauste salaisuudet: voiko tämä ihmemauste pysäyttää syövän, Alzheimerin taudin ja niveltulehduksen? | Pohjoistuuli.com

Muutoin tuota sivustoa en tunne, mut curcuman osalta vaikutti asialliselta.

Ei kipulääkitystä tartte hävetä, tärkeämpää on pystyä elämään täyttä elämää sairaanakin! Suomessa vaan on asenneilmasto pielessä, kipuja ja muita vaivoja ei saisi hoitaa vaan jos ei lääkkeettömät keinot riitä, pitäisi vaan kärsiä hiljaa. Ei se noin saisi mennä.
Lääkkeiden aiheuttama riippuvuuskin on loppujen lopuksi aika harmitonta, siitä pääsee eroon vähentämällä annosta pikku hiljaa. Ei se tarkoita että elämä olisi pilalla ja muutuisi narkkariksi.

Mulla kanssa harvinaisen nivelsairauden takia 400 mg Tramalia depottina ja 90 mg Arcoxiaa päivässä. Näin menty kohta jo 3 kk, ja tunnen kanssa "morkkista", vaikka nuo lääkkeet ei enää aiheutakaan sivuoireita, vähän sellainen fiilis että ois 'narkkis', vaikka lääkkeitä ei väärin käytäkään. Mutta kun mikään muu ei auta kipuihin, niin pakko kai vaan hyväksyä, että näitä pitää syödä.

No jostakinhan ne kivut johtuu... Ruoasta?

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2097788-mikahan-vaivaa-6-vuotiasta-poikaa/sivu22.html

kukaan muu ei etsi syytä. jos ei itse sitä tee.

syön tradolanl 150mg, 1/2-1 päivässä + 1-3kpl tramal 50mg + lyricaa

hermokipuihin. Alkuun mullakin oli niin että yritin syödä mahd. vähän ja harmitti kauheasti syödä opiaatteja. Sittenmin kärsityäni lähes vuoden kovista hermosäryistä en enään mieti moisia. ainoastaan pelottaa se että mitä haittavaikutuksia ilmenee pidemmällä käytöllä(oon kuitenkin 6kk vetänyt joka päivä noita :( ) vatsa oireilee jo ja välillä on rintakipuja,niin että en ole nyt uskaltanut syödä vaikka kivut vaatisi

No minulle kova kipulääke on kyllä 800mg burana ja sitä vedän jos toi selän nikama menee puristuksiin, sitä sitten viikon verran ollaan pilleristi ja sitten yleensä pikkuhiljaa alkaa helpottamaan :)

Kyllä, jos joku ei olisi aina pilaamassa meidän ruokia:-D

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/04/22/karamellin-makea-historia-laakkeesta-herkuksi

Aloita tuosta...;-)

Kyllä joskus joutuu syömäänvahvoja kipulääkkeitä halusi tai ei. Olen varmaan outo kun en ole koskaan tuntenut "morkkista" siitä että joudun syömään kipulääkkeitä. Paljon olen joutunut vuosien saatossa käyttämään Panacodia ja Tramalia, mutta enpä ole niistä mitenkään tullut riippuvaiseksi, eikä niiden käyttö vaikuta muhun mitenkään verrattuva vaikka buranaa paitsi että kivut hellittää vähän. Enää ei onneksi tarvitse syödä päivittäin ei edes viikottain :)

Täälläkin on mennyt ainakin Tramalia, Panacodia, Vimovoa, jokunen morfiinipistos ja pyrin niitä mahdollisimman lyhytaikaisesti ottamaan ja todellakin vain tarvittaessa, mutta en päde minkäänlaista huonoa omatuntoa niitä saadessa. En tosin taida uskaltaa enää koskaan käydä puskapissillä, kuolee kaikki ekosysteemit.

Mulla kanssa harvinaisen nivelsairauden takia 400 mg Tramalia depottina ja 90 mg Arcoxiaa päivässä. Näin menty kohta jo 3 kk, ja tunnen kanssa "morkkista", vaikka nuo lääkkeet ei enää aiheutakaan sivuoireita, vähän sellainen fiilis että ois 'narkkis', vaikka lääkkeitä ei väärin käytäkään. Mutta kun mikään muu ei auta kipuihin, niin pakko kai vaan hyväksyä, että näitä pitää syödä.

Niin kauan kun niitä lääkärin määräämiä lääkkeitä käyttää oikein eli ohjeen mukaan, ei ole mitään syytä tuntea häpeää tai morkkista.

Yhteistyössä