Muita jotka "nukuttaa" lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Voi hitsiläinen, näin tuttavaperheen nukkumaanmenorutiinit ja mietin olenko ihan hakoteillä. Heillä lapsi vietin iltapesujen ym. jälkeen sänkyyn omaan huoneeseensa ja jäi jonkin aikaa kestäneen protestin jälkeen sinne nukkumaan. Meillä on yksivuotias vauvasta asti "nukutettu", eli minä tai isänsä mennään mukaan makkariin, maatan lapsen sängyn vieressä olevassa parisängyssä sen aikaa että lapsi nukahtaa, saattaapa joskus nukahtaa kainaloonkin. Onko tässä nyt opetettu huonoille tavoille? En ole totta puhuen edes ajatellut että voisi olla muuten. Lapsi kuitenkin nukahtaa viidessä-kymmenessä minuutissa, joten ei ole tontunut kummoiseta ponnistelulta tuo nukuttaminen. Ollaanko liian pehmoja? Pitääkö 1-vuotiaan osata nukahtaa yksin?

mun porukat nukutti mut ehkä 7v. asti omaan sänkyyn. ikinä en oo nukkuna porukoiden välissä. ja ihan hyvä vaan.
eli mentiin sänkyyn ja jompi kumpi vanhemmista tuli viereen istumaan ja lukemaan ja nukahdin siihen!

meillä vanhempi on oikeestan aina ollut nukutettavaa mallia..mutta en mä koe sitä mitenkään huonona, nyt on 3½v ja välillä pyytää viereen siksi aikaa et nukahtaa, välilä jää itekseen kuutneleen satu cd.tä ja nukahtaa!
Nuorempi nukahti itsekseen siihen saakka kun siirtyi jatkettavaan. nyt on oltava vieressä että malttaa rauhoittua sinne!
En jaksa mitään tappeluita et kantaisin sen sinne koko ajan takaisin!

Meidän 1,5 vee tyttö nukahtaa parhaiten niin, että ihan hetken taputellaan pepulle ja sitten istutaan vieressä, on YLEENSÄ unessa 5 minuutissa. Jos vien lapsen sänkyyn ja lähden pois niin ei todellakaan suostu nukkumaan ja yölläkin saattaa herätä itkemään, yms. Me mennään hänen ehdoillaan, niin että saa rauhalliset yöunet.

Mikäs siinä, kukin nukuttaa niin kuin tykkää. Jos teillä ei ton kauempaa kestä ja vanhemmille se ok niin ei tietenkään kannata muuttaa tapoja.

Meillä oli vain iltarutiinit ja sadun ja hyvänyönsuukkojen jälkeen lapset jäi nukkumaan. Mulla oli traumoja siskon lapsien tuntien nukutuksista.

mä nukutin kaks vuotiaaks. sen jälkeen poika tuntui ymmärtävän sen verran etten häviä avaruuteen kun meen makkarista pois.
ja nukuta vaan jos siitä ei ole sulle vaivaa. lapset on kaikki erilaisia.

Minä nukutin pitkään tissillä tuota nuorempaa. Onneksi ovat pk:ssa opettaneet itsenäiseen nukahtamiseen. Me vaan viedään taapero sänkyynsä ja sinne nukahtaa sitten ihan itsekseen.

Esikoista nukutimme tosi pitkään, varmaan 2-vuotiaaksi asti. Aina oli jompikumpi vanhemmista seurana nukahtamistilanteessa. :ashamed:

Hihi, anoppi tuli kylään ja juttelin hänen kanssaan asiasta. Hän on kuulemma mieheni nukuttanut sängyn reunalla istumalla ainakin 5-vuotiaaksi. Ja nyt kolmikymppisenä nukahtaa ihan mielellään yksin. Tosin mieluiten kuulemma kuitenkin minun viereen <3.

Meillä nukutetaan 1½v. Välillä on kokeiltu tuota itsekseen nukahtamista, mutta oon sitten luovuttanut sen asian kanssa. Mukavampi se on pienellä nukahtaa isin tai äitin lähellä ollessa, mikäli on sitä vailla.

Minä kyllästyin tuohon nukuttamisruljanssiin. Siis kyllästyin ja olin valmis myymään lapsen joka ilta ebayssä, kunnes tajusin, että tyhmähän minä olen. Viime viikosta lähtien olen viskannut meidän sänkyyn ja sanonut "nuku". Mutta sillä erotuksella muihin lapsiin, että tuo on suorastaan DEMONI niissä nukuttamistilanteissa. :kieh: :ashamed: Ikää kaksi ja puoli vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Meillä nukutetaan 1½v. Välillä on kokeiltu tuota itsekseen nukahtamista, mutta oon sitten luovuttanut sen asian kanssa. Mukavampi se on pienellä nukahtaa isin tai äitin lähellä ollessa, mikäli on sitä vailla.

Samoin meillä. Meillä nukutaan vielä osittain perhepetissä, joten siitäkin syystä nukuttaminen on mielestäni ok. Helppoahan se tosin olisi, jos lapsi nukahtaisi itsekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja me:
ei missään nimessä, ei ole yhdenkään noista neljästä kans onneks erehdytty tommoseen. kaikki nukahtanu vauvasta asti itekseen

Miksi sanot "erehtymiseksi" sitä että joku haluaa täyttää lapsen läheisyydentarvetta näin? Vauvasta asti itekseen, voi sääli...

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

Samoin meillä. Meillä nukutaan vielä osittain perhepetissä, joten siitäkin syystä nukuttaminen on mielestäni ok. Helppoahan se tosin olisi, jos lapsi nukahtaisi itsekseen.

No ihan sama juttu täällä, perhepedissä ja omassa sängyssä aika fifty-fifty :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
ei missään nimessä, ei ole yhdenkään noista neljästä kans onneks erehdytty tommoseen. kaikki nukahtanu vauvasta asti itekseen

Miksi sanot "erehtymiseksi" sitä että joku haluaa täyttää lapsen läheisyydentarvetta näin? Vauvasta asti itekseen, voi sääli...

no me on kyllä sitä läheisyyttä annettu ihan roppakaupalla hereilläoloaikaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

no me on kyllä sitä läheisyyttä annettu ihan roppakaupalla hereilläoloaikaan :D

Minusta ainakin nukahtamisen hetkellä on erityisen kiva olla toisen lähellä. Niin lapsista kuin aikuisistakin. Oisipa hirveetä jos mies sanoisi illalla kun haluan kainaloon, että tuohon hommaan minä en ole koskaan erehtynyt :).

Ei ole oikeaa ja väärää tuossa asiassa. Ei ole julmaa jättää vuosikasta protestoimaan hetkeksi jos nukahtaa sitten itsekseen sänkyynsä, eikä julmaa sekään että jää odottamaan viereen jottei lapsi huuda ennen nukahtamistaan. Lähinnä tuo kai perheen parissa siitä, mihin vanhemmat jaksaa, eli jaksaako ennemmin kuunnella pientä protestointia hetken vai jaksaako maata turhautuneena vieressä odottamassa.

Yhteistyössä