Muita jotka oikeasti tykkäävät työstään?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äitiii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Sanna";24341246]Siis apurahaa ihan vaan minulle. Eli palkka + materiaalikustannukset.[/QUOTE]

Joo sori ymmärsin väärin, ajattelin siis että sinä saat "palkkasi" apurahana. Sittenhän se ei tietenkään ahdista, vaan on oikein mukavaa. Saako kysyä että millä alalla olet?

Saan kyllä palkkani apurahana. Mutta ei siinä mikään ahdista.

Ei tunnu minullakaan työltä. Mietinki välillä et parempaa olis vaan jos vois soittaa rokkia työkseen :D

[QUOTE="Sanna";24341264]Saan kyllä palkkani apurahana. Mutta ei siinä mikään ahdista.

Ei tunnu minullakaan työltä. Mietinki välillä et parempaa olis vaan jos vois soittaa rokkia työkseen :D[/QUOTE]

Saako kysyä vielä uudestaan, kun alkoi kiinnostaa että millä tutkimusalalla annetaan noin pitkiä apurahoja palkkaan, siis että se ei tulisi oikeana palkkana jossain vaiheessa. ymmärrsin niin, että esim. treen yliopistossa ei enää (kai) sallittaisi apuraha-palkkaa kuin ihan lyhyiksi ajoiksi.

Mulla on kaksi eri apurahaa jotka nostan peräkkäin, molemmat kahden vuoden pituisia. Aihe on molemmissa melko sama, mutta näkökulma hiukan eri. Tekniikan puolella oon.

Miksei Tampereen yliopiston puolella saa olla apurahalla? Julkaisut kuitenkin tuo pisteitä laitokselle. Työtilan tarjoaminen ei laitokselle ihmeitä maksa. Onko sitä perusteltu jotenkin?

[QUOTE="Sanna";24341288]Mulla on kaksi eri apurahaa jotka nostan peräkkäin, molemmat kahden vuoden pituisia. Aihe on molemmissa melko sama, mutta näkökulma hiukan eri. Tekniikan puolella oon.

Miksei Tampereen yliopiston puolella saa olla apurahalla? Julkaisut kuitenkin tuo pisteitä laitokselle. Työtilan tarjoaminen ei laitokselle ihmeitä maksa. Onko sitä perusteltu jotenkin?[/QUOTE]

Sitä ymmärtääkseni pidetään tutkijan kannalta huonona, kun ei ole normaaleja etuuksia. Mutta tiedostetaan toki, että puolensa kummallakin kannalla, eli sitten on rahaa pitää vähemmän tutkijoita, jos kaikille pitää maksaa palkkaa.

Varmaan tuli jo selväksi, että minä vähän väsähdin siihen rumbaan, ja innoissani olen kokeilemassa muuta vaihteeksi, ainakin vähän aikaa.

Mä tykkään, ja paljon! olen ollut mainostoimistossa töissä tekemässä mainoksia ja esitteitä, jospa pääsisi jatkossakin niihin hommiin. Nyt valokuvaaja, ja kuvaan pääasiassa lapsikuvauksia. Ai että se on kivaa, etenkin 1v:t on ihania kuvattavia:) Ja se kuvien käsittely, jne. on tosi mukavaa hommaa.. Toivon,että se näkyy jäljessäkin, että työ on mieluista.

Juu, ja tienaamaanhan tällä hommalla ei pääse, mutta sinnitellään. Siksi, koska mikään muu työ ei kiinnosta. Haaveilen, josko joku päivä voisin perustaa oman yrityksen, jossa olisi joku jännempi idea johon saisin yhdistettyä erilaista osaamistani...

Onhan se paskaa kun ei ole työterveydenhuoltoa ja muita etuuksia. Ja rahoituksen hakeminen vasta paskaa onkin. Mulla on aina ollut kova halu tehdä tutkimusta. Nyt tarttisi iskeä Akatemian syksyn hakuun.. Tosin sitten loppuisi apurahataiteilu :)

[QUOTE="Sanna";24341325]Onhan se paskaa kun ei ole työterveydenhuoltoa ja muita etuuksia. Ja rahoituksen hakeminen vasta paskaa onkin. Mulla on aina ollut kova halu tehdä tutkimusta. Nyt tarttisi iskeä Akatemian syksyn hakuun.. Tosin sitten loppuisi apurahataiteilu :)[/QUOTE]

Onnea hakuun! Mitä pestiä haet sieltä, tt vai jotain muuta?

[QUOTE="Sanna";24341350]Juu tt, mutta en ole kovin suurin odotuksin lähdössä.. Ootko itse ollut pitkäänkin yliopistolla ennen kyllästymistä?[/QUOTE]

Olen jo niin vanha, että 15 v tätä on katseltu :) Tai vähän miten laskee, ehkä joku vuosi enemmänkin.