Muita jotka pohtii siirtävänsä lapset pph:lta päiväkotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunflower20

Aktiivinen jäsen
16.01.2010
2 483
1
36
Mulla on nyt tilanne että mun lapset on ollut pph:lla syksystä asti. Mutta oon miettinyt hakevani päiväkotipaikkaa heille ensi syksystä asti.
Ovat tykänneet olla pph:lla ihan hyvin. Vanhempi varsinkin; hän on ystävystynyt toisen "vakituisen" kanssa siellä, ovat kuin paita ja peppu. Nuorempi on sitten vähän yksinäisempi siellä, mutta saa huomiota perheen aikuisilta kivasti.

Ja nyt mä mietin, että olisko parempi olla päiväkodissa, sais tuo nuorempikin ikäistänsä seuraa ja vanhempikin muita kavereita. Mutta sitten taas. Pph on mukava, vähän vanhempi nainen jonka luona lapset tykkää olla. Vähän silti häiritsee se, että kuulen pojiltani lastenohjelmista joita ei meillä nähdä ja selitys kuuluukin että siellä hoidossa on se aina päällä... Ulkoilua ei ole mielestäni niin paljon kuin pitäisi eli ei läheskään joka päivä ulkoilla. (toki ymmärrän pakkasrajat) Kyse on päivistä jolloin on ihan ok sää.

Niin, nyt pohdin että mitä tekisin. Hakisinko vai en. eihän se ole sanottu että saan niille paikan kun ovat nyt jo pph:lla.

Antakaas hyviä kokemuksia päiväkodeista. Miksi parempi kuin pph?

Turvallisuuspointti ei kuitenkaan mua häiritse. Pph:lla on kotiolot, ihan tuikitavalliset ja siellä voi sattua jotain. Niin voi meillä kotonakin sattua kuten on sattunut.
enemmän mua se päiväkodin piha mietityttää. Monta ryhmää ja paljon leikkipaikkoja... voiko silmäparit ehtiä näkemään kaikki mitä tapahtuu? Tuskinpa.

Niin teimme, lapsi oli hoitajalla 4kk ja sitten saatiin päiväkotipaikka! En yhtään luottanut hoitajaan, selvästi siellä oli jotain vialla....

Eikä tarvitse katua. päiväkodissa mennyt kaikki hyvin!

Meillä oli lapsilla kunnallinen perhepäivähoitaja, tosi hyvä sellainen. Muuton myötä hoitopaikan vaihto tuli ajankohtaiseksi. Perhpäivähoitaja suositteli laittamaan 4 vuotta täyttävät kaksosemme päiväkotiin, sillä hänen mielestään toinen kaksosista pitkästyi kotona ja kaipasi enemmän toimintaa. Oli hyvä ratkaisu. Meidän päiväkoti oli huippupaikka.

Kait toi juttu on ihan tapauskohtaista.
Mä olen vaan kuullut nyt muiltakin, että tämä kyseinen pph antaa tv:n olla aika paljon päällä. En mä mikään tv:n vastustaja ole, ja annan lapsieni kotonakin katsella tv:stä lastenohjelmia ja dvd:tä. Mutta kun tuntuu että se on sääntö eikä poikkeus kun siellä on tv päällä eikä olla oltu pihalla vaikka sää olisi sallinut sen. Meidän lapset on niin hyperaktiivisia että niistä huomaa onko ne saanut purettua energiaa ulkona vai ei.

Kauhea ongelma. Mies on sitä mieltä ettei vaihdettais lapsia pois, perustelee ettei jatkuvasti vaihdu hoitopaikka. Tämä perustelu on mun mielestä aika huono, sillä onhan nää nyt sitten kuitenkin yli vuoden samassa paikassa. Kun kesällä tulee kuitenkin 4 vkon tauko tähän pph:n luona oleskeluun. ehkä pidempikin. Näin se muutos päiväkotiin vois mennä helpommin.

Entäs onko jollain siten että toinen on päiväkodissa ja toinen pph:lla? Oon miettinyt sitäkin että olisivat päivän eripaikassa. Oon vaan kuullut että joillakin tää toimii hienosti. Sisarukset ei jaksa tapella sitten enää kotona kun ovat olleet eri paikassa koko päivän....

Yhteistyössä