Muita jotka tykkää köyhäillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kotiäiti"

Vieras
Minulla ei olisi mikään pakko elää näin mutta koen sen ihan mielenkiintoiseksi tavaksi elää. Eli ostan mahdollisimman halpaa ruokaa,kerään marjoja,ostan vaatteita kirpputorilta ja aina tavaroita yms. vain tarpeen mukaan. Onko muita samaa harrastavia?

Minä myös pidän yksinkertaisesta elämästä. Ei minulla oikeasti olisi enempään varaakaan, mutta tosiaan olen hyvin tyytyväinen näin :) Enkä ole "täydellinen", joskus teen turhia hankintoja (lähinnä joku 50 sentin vaate kirpparilta, jota en tarvitse oikeasti).
Lapsille tulee hankittua turhaa toisinaan, mutta ei ehkä olisi oikein pakottaa heitä ihan näin askeettiseen elämään kuin itse tykkään...

Täällä myös yksi :) ei osteta turhaa ja kierrätetään oikeastaan kaikki mitä pystytään. Marjat haetaan metsästä ja kalat järvestä/merestä. Kirppareita ja aleja kierretään ja sieltä ostetaan lasten vaatteet, lelut ja jotain itellekin. Ihan kiva sitten joskus käyttää kertynyt pesämuna johonkin kivaan :)
Autokin pihassa seisoo, mutta mieluummin käytän julkisia ja ukko polkee töihin.
Samallahan tää on vähän luonnonsäästämistä :)

Päätin jo opiskeluaikana etten valmistumisen jälkeen köyhäile ikinä. Ostan nykyään just sitä mitä mieli tekee, oli se sitten toppi H&M:stä tai uusi auto. Minun rahat, saan käyttää niin kuin haluan :)

[QUOTE="vieras";26267388]Täällä myös yksi :) ei osteta turhaa ja kierrätetään oikeastaan kaikki mitä pystytään. Marjat haetaan metsästä ja kalat järvestä/merestä. Kirppareita ja aleja kierretään ja sieltä ostetaan lasten vaatteet, lelut ja jotain itellekin. Ihan kiva sitten joskus käyttää kertynyt pesämuna johonkin kivaan :)
Autokin pihassa seisoo, mutta mieluummin käytän julkisia ja ukko polkee töihin.
Samallahan tää on vähän luonnonsäästämistä :)[/QUOTE]
Onko se oikeasti köyhäilyä, jos rahat sitten törsää johonkin? Eikös köyhäilyssä pitäisi varallisuus kasvaa vain.

(joo en köyhäile, mulla on liikaa harrastuksia sellaiseen)

Voi, kunpa köyhäily olisikin vain harrastus...köyhäillään, köyhäillään ja siltikään ei eurot riitä.

Jos olisin varakkaampi, siltikin ompelisin, marjastaisin, tekisin leivät itse, kävisin kirpputoreilla. Mutta kyllähän siinä hommassa sävyero olisi aivan toinen, jos ei köyhäilyä tarvitsisi "henkensä edestä" suorittaa.

En köyhäile noin kuin sinä. Ostan kallista ruokaa, koska luomu on paljon kalliimpaa. ja ekologisemmat pakkaukset kuten lasipakkaukset hilloissa ja hunajissa.

Mutta tavaran ostamista yritän välttää niin pitkälle kuin mahdollista.

Yritän siis elää niin että kuormittaisin mahdollisimman vähän luontoa. Tosin joskus tuntuu että mitä järkeä, kun muut elävät päinvastaisesti, Kunhan itselle on helppoa ja vaivatonta ja halpaa, ei mitään väliä muista.

Yhteistyössä