Muita, jouden lapsi saa nukkua vanhemman vieressä niin pitkään kuin haluaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zzzz"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zzzz"

Vieras
Tyttö on nyt 3,5v ja tähän saakka on nukkunut mieluiten omassa sängyssä, syntyi keskosena, joten ekat 3kk vietti sairaalassa omassa sängyssä ja tämä jatkui kotona. Sänky aina ollut samassa huoneessa mun kanssani kyllä. Nyt ku siirsin oman sänkyni (160cm) seinän viereen toiselta pitkältä sivultaan, on tyttö halunnut iltasadun jälkeen jäädä viereen nukkumaan. Siinä on nukkunut jo kolmisen viikkoa.
Aiemmin oli agendalla oman isomman sängyn hankinta neidille pinniksen jäädessä pikkuhiljaa pieneksi. On ollut siis ilman toista laitaa. Nyt sitten ajattelin, että vien pinniksen varastoon,mutta en hommaa uutta sänkyä tytölle niin kauan kuin hyvin nukutaan tai itse sitä toivoo.

Mies kuorsaa omassa huoneessaan kaikkien mielenterveyden ylläpitämiseksi. ;)

Onko teillä lapsi saanut nukkua aikuisen vieressä niin kauan kuin haluaa ja minkä ikäisenä alkoi oma sänky houkutella?

On saanut ja 10-vuotiaana taisi siirtyä omaan sänkyyn. Toki sitä ennen nukkui satunnaisesti omassa sängyssä, mutta mieluiten äitin vieressä :) Mulla ei ole miestä ollut tänä koko aikana ja lapsen isästä erosin kun lapsi oli ihan pieni.

Mulla kohta 8 ja 6 vee lapsukaiset nukkuu molemmat vieressä.
Pienenä nukkuivat omissa sängyissään, mutta sit kun aloin tehdä vuorotyötä ja ei joka ilta mennä yhtä matkaa nukkumaan niin tahtoivat viereen ja niin et tuun vaikka yöllä töistä tullessa sit niitten kanssa nukkumaan.
Ja elellään siis kolmistaan. Tiedä sit et jos joku mies tulis joskus meijän elämään!

Meillä 3 ja 4v on saaneet tulla halutessaan viereen, mä oon ajatellu että saavat tulla. Iinkauan kun kenenkään yöunet ei siitä kohtuuttomasti häiriinny, eivätkä lapset tulleetkaan läheskään joka yö. Noh, meille syntyi sitten vauva jonka seurauksena sängyssä alko oleen ahdasta. Mies meni sitten lasten kanssa vierashuoneen sänkyyn nukkumaan ja minä nukuin vauvan kanssa. Ihan hyvin toimi sinänsä mutta lapset tietysti vauvan syntymän myötä halusivat joka yö hipsiä viereen ja minä taas halusin nukkua mieheni vieressä niin lahjoimme ne sitten tarrataulukon ja lelupalkinnon avulla pysymään sängyssään vauvan ollessa 4kk. Ei siis suoranaisesti kielletty viereen tuloa, ilmoitettiin vaan että tarran saa jos pysyy aamun saakka omassa sängyssään.

Meillä on lapset saanut ja saavat yhä tulla viereen halutessaan. Yleensä kyllä vien ja peittelen omiin sänkyihinsä kun nukahtavat. Ovat niin levottomia, jos nukkuvat vieressä. Kuopus nukkui syntymästään asti meidän parisängyssä ja sit kahden vuoden tienoilla alkoi kavuta omaan sänkyynsä, kun käytiin nukkumaan. Satunnaisesti tulee vielä viereen.

9-vuotiaana passitettiin oman sänkyyn. Olisi pitänyt passittaa jo vuosia aiemmin! Melkein 10 vuotta ahtaasti ja huonosti nukkumista söi naista. Nyt vuosi myöhemmin edelleen iltaisin huokaisen helpotuksesta kun saan käydä ihan itsekseni sänkyyni nukkumaan ja tiedän, että saan nukkua rauhassa, ilman tuuppimista ja tönimistä.

saa nukkua, tai siis tietysti 3v on jo siirretty omaan sänkyyn, omaan huoneeseen mut oli tossa taas n. puolen vuoden vaihe et tuli viereen joka yö pari-kolme tuntia nukahtamisen jälkeen ja jäi siihen loppuyöksi. tää vaihe loppu tossa pari pv sitten ja jos taas alkaa jossain vaiheessa uudelleen niin tietysti saa vieressä nukkua.

pikkusisarensa vajaa vuoden nukkuu myös vieressä (alkuyöstä pinnasängyssä, johon siirtyi n. viikko sitten)

Neiti melkein 8v ilmoitti juuri äsken nukkumaan ruvetessaan, että aikoo yöllä ottaa tyynynsä ja tulla viereen, saa tulla....nukkuu kyllä muutenkin meidän sängyn vieressä, omassa sängyissään kyllä, nyt sai yöllä pidettävät hammasraudat ja ne herättää yöllä ja sai luvan tulla viereen....

Meidän 6v. tyttö ei nuku samassa sängyssä, mutta nukkuu omassa sängyssään samassa huoneessa kanssamme. Oma huone on yläkerrassa, eikä sinne ole halunnut yksin mennä nukkumaan vielä.

Kohta 3-vuotias on pääsääntöisesti nukkunut aina omassa sängyssä. Ihan pikkuvauvana nukkui vieressä ekasta yösyötöstä lähtien. Saa tulla viereen kyllä, mutta ei koskaan tuu. On 9 kk vanhasta asti (kun muutti omaan huoneeseen) nukkunut pääsääntöisesti yöt heräämättä. Sikeäuninen tapaus kuten äitinsä... Helpotus kyllä, sillä itse tarvin paljon unta, että jaksan virkeänä. Mieskin joskus häiritsee, saati sitten kääntyilevä lapsi ;)

Ovat saaneet ja saavat, meillä on olohuoneessa iso "sohva" , johon mahtuu isompikin joukko tuutimaan, mikäli sänky käy liian ahtaaksi.

Josko sitten 15v pysyvät omissa sängyissään.

Voi saa nukkua! Lapsen tuhina on ihanaa, eikä minun uni ole ikinä häiriintynyt lapsesta. Oletan et haluaa siirtyä omaan sänkyyn, kun menee kouluun. Mut jos ei, niin aletaan sit pikkuhiljaa harjottelee. Miehen kanssa keretty nukkua 12v kahdestaan ja nyt täysin ok jos pienet varpaat täyttää sängyn :)

Kuopus nukkui ekan kerran omassa sängyssä vasta eskarin ja ekaluokan välisenä kesänä. Hän on niin pikkuinen ettemme häiriintyneet miehen kanssa. Päinvastoin voisin vieläkin ottaa lämpimän nyytin kainaloon, mutta harvemmin enää tulee viereen.

[QUOTE="sipsi";29726614]Aivan varmasti pysyvät - voin kertoa :)[/QUOTE]

Tuttavaperheessä 15-vuotias tulee edelleen vanhempiensa väliin nukkumaan :)

Meilläkin on saanut halutessaan tulla mutta 8-9 vuoden iän jälkeen eivät enää ole tulleet:)

Lapsi on nyt 1v10kk ja alusta asti on nukkunut omassa sängyssään ja 2kk ikäisestä omassa huoneessaan. Yöllä jos herää niin viedään takaisin omaan sänkyyn. Välillä saattaa aamulla viä nukahtaa meidän sänkyyn, ja silloin annetaan jäädä.

3-v. saa tulla meidän sänkyyn aina kun siltä tuntuu. Useinmiten kylläkin ilmoittaa hetken pyörimisen jälkeen haluavansa takaisin omaan sänkyyn. On kuulemma ahdasta..

Tietysti ovat saaneet, kaikki. Paras kiitos on, kun 15 v tyttöni sano mulle yksi päivä että ihanaa kun mua on aina kuunneltu eikä mua ole pakotettu mihinkään ja olen aina saanut nukkuakin teidän vieressä, siihen asti kun itse halusin ja tuntui siltä :)

Yhteistyössä