Muita kaksosia odottavia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nostetaanpa taas tätä meidän ketjua, jos vaikka löytyisi lisää kaksosia odottavia!

Paljon onnea Liisalle kaksostyttöjen johdosta! Ihanaa :)

Tuplis - kiva kun sun olo on vähän helpottanut ja mukava kuulla myös, että np-ultrassa oli kaikki hyvin.

Ansku - käsittääkseni kaksosuus ei periydy isän puolelta.

Täällä mennään rv 12+0 tänään, kahdessa ultrassa olen jo ehtinyt käydä ja kaikki on ollut hyvin. Ensi viikolla sitten np-ultra, toivottavasti sielläkin olisi kaikki hyvin. Olo on edelleen ihan älyttömän hyvä, on kuin en raskaana olisikaan. Täytyy nyt koettaa nauttia tästä oireettomuudesta ennen kuin maha repeää, selkä vaivaa eikä liikkumaan pääse :)

Missä vaiheessa te muut olette muuten alkaneet tehdä hankintoja kuten vaunut yms? Ja toinen kysymys: mistä olette hankkineet infoa kaksosista ja kaksosraskauksista? Kirjastossa ei järin paljon noita monikkoraskauksista kertovia opuksia ole, netistä nyt tietty tietoa löytyy jonkun verran...mutta ei tarpeeksi tällaiselle tiedonjanoiselle :)

Mitä tuplamammalle, Leppikselle, Nessulle ja kaikille muille kuuluu?

Christine 12+0

Onnea uusille tuplaodottajille!
Mulla on tänään rakenneultra, huiii jännittää :) Rv nyt 20+1. Esikoiselta oli päivälleen samaan aikaan rakenneultra joten hyvä vertailla tuloksia :)

http://www.suomenmonikkoperheet.fi/ on hyvä saitti josta löytyy linkkejä paikallisyhdistysten sivuille ja tuolta löytyy myös kaikkee tietoa. Meillä on myös neuvolassa monikkoperhe- kansio, jossa on paljon tietoa. Tuo on aika uus juttu, kannattaa kysyä.

Mä oon pikkuhiljaa alkanut kirppareilta osteleen tarvikkeita, yhdet kappaleet kaikkee löytyy mutta vielä kun toiset pitää saada. Vaunut tilasin suoraan Oran tehtaalta tehtaanmyymälästä.

Huhuu, täällä ollaan... sairaslomalla. Toinen pakara rupes kiukutteleen (jo pari viikkoa ollut), vihloo hartaasti. On kuulemma joku hermo puristuksissa... nyt ei voi muuta ku rauhottaa tilanne lepäilemällä ja sit koittaa liikuntaa mahdollisuuksien mukaan. Tällä hetkellä edes sauvakävely ei tuntunut kivalta (nousi muuten pulssi TOSI NOPEESTI ja olin sikahengästynyt!?)... toivottavasti ei mee koko raskausaika tän kanssa painien.
Muuten on hyvä olo. Pahoinvointi iskee heti kun syömisestä on kulunut 3-4 tuntia, joten tiuhaan on syötävä. Maha kasvaa melkein silmissä, mut silti oli tullut vaan 1,1 kg kuukaudessa (eilen oli neuvola). Kuinkas muilla on painonnousu mennyt?
Viime viikon yksityinen ultra osoitti että molemmat vilpertit ovat tallessa ja hyvissä voimissaan, siellähän ne heilutteli käsiä ja jalkoja... :)
Ollaan kans jonkun verran vaunuja kateltu, käytettynä kyl olis kiva ostaa jos löytyis sopivat. Kesän aikana aattelin (loppukesästä/alkusyksystä) ne hankkia. Meillä on sen verran kapeet ovet, että pitäis olla leveydeltään max 78 cm. Ainakin Ora näkyy valmistavan jopa 74 cm leveitä vaunuja, onneks...
Kuinkas muitten ""paksuuntuminen"" sujuu??

t. Leppis rv 10+5

Eksyinpä tänne fiilistelemään kun omat kaksoset täyttää ens viikolla jo huimat 7 vuotta.
Niin se aika rientää.
Pisti silmään tuo vaunu asia,en ole pystynyt aiemmin luopumaan omista vaunuistani ja nyt uskoisin kun tuo kuopus on jo 10 kk että osasta tavaroita on jo luovuttava.

Meillä Oran duoletto vaunut vm.-99 ei malli ole juur muuttunut,sitä kahvaa ei saa käännettyä mutta ovat hyvin pidetty ja nätit.
Ratasosan suuntaa saa käännettyä,eli kasvot meno-ja tulosuuntaan.
selkänojat erikseen ja valjaat on.
Vihreät ja kuviona punaviher-ruutua.sisäpuolella nalleja.kuvia lähetän jos kiinnostaa.

Onnea ihan himusesti kaikille,on iso etuoikeus saada kaksi vauvaa kerralla.Mä todella muistelen kaihonkyyneleet silmissä mun vauvojeni pikkulapsi aikaa.Eilen oli heillä eskarin päätösjuhla.Isoja ovat...=)

-kaisa-

Minäkin erehdyin tänne Kaisan tavoin fiilistelemään, minun kaksoistyttäreni lopettavat viikon päästä ala-asteen ja syksyllä on yläaste edessä! Toisaalta tuntuu, että ihan vastahan minä pyörin päivät ja yöt pelkkänä peffan pesijänä ja tuttipullon kantajana ja toisaalta taas siitä on ikuisuus kun omat tyttäret olivat vauvoja.

Vuosiin mahtuu paljon naurua ja iloa, hillitöntä menoa, rajuja riitoja ja häikäiseviä onnen hetkiä. Meillä kaksostyttäret ovat olleet kuin paita ja perse, niin vihassa kuin rakkaudessa.

Joku kyseli kaksosuuden periytymisestä. Eli kun minä sain kaksoset, siihen vaikutti se perimä, minkä olin omilta vanhemmiltani saanut, eli sekä oman äitini suvun ja oman isäni suvun taipumus saada kaksosia vaikutti minun kaksosten saamiseeni.
Kaksosteni isän suvun taipumukset eivät vaikuttaneet millään tavalla siihen, sainko MINÄ kaksoset vain en, eihän heidän sukunsa ole millään tavalla tekemisissä minun munasolujen irtautumisen tai jakautumisen kanssa. MJieheltähän tulee joka kerta miljoonia siittiöitä, naisen munasolu määrää, montako lasta kerralla odotetaan.
Vastaavasti taas minun perimäni ja omien kaksosteni isän perimä vaikuttaa taas meidän yhteisten tyttäriemme taipumukseen saada kaksosia, joten meidän tapauksessamme kaksoistyttärillämme on tuplamahdollisuudet saada itsekin kaksoset, kun sekä äitinsä että isänsä puolella on kaksosia.

Tosin joku sanoi kerran, että kaksostaipumus jättää silloin tällöin sukupolven väliin, näin myös minun suvussani, jossa minun sukupolvessani ei ole yhtään kaksosparia, vaikka meitä mummoni lapsenlapsia on yli 50.

Anialle, kiitos vastauksestasi. Eli minulla saattaa olla periytymä saada kaksosia, joka on kulkeutunut mummultani (joka on saanut kaksoset) isälleni ja edelleen minulle. Jos ymmärsin oikein?

Kaksosuus periytyy äidin puolelta. Usein myös kaksosuus hyppää yhden sukupolven yli kuten meillä: äidinäitini sai kaksoset ja äitini vastaavasti yhden. Nyt minä odotan kaksosia.

Minä odotan keinoalkuisia kaksosia rv 20+5, mutta minun puolellani suvussa on paljon kaksosia, jotenka luomutkin olisivat olleet aikanaan mahdolliset. Mummullani on ollut kahdet kaksoset,joista yksi on isäni. Serkuillanikin on kahdella kaksoset eli kyllä tuota sukupolven yli hyppäämistä näköjään tapahtuu. Yhdellä serkullani on taas kolmoset. Näistä yhdet identtiset.

Alussa minunkin kaksosia epäiltiin identtisiksi. Nämä ovat usein seurausta alkion siirron aikana tapahtuvasta käsittelystä, mikä herkistää alkion jakaantumiselle. Toinen siirretty tällöin tuhoutunut, jos ei synny kolmosia...

No ainakin neljättä kertaa odottava huomaa, kuinka rankempi kaksosraskaus on. Tietenkin minulla yli neljänkympin ikäkin tekee tehtävänsä. Ei ole enää ihan niin kuin nuoret odottajat. Enemmän nyt kyllä hermoilen tämän raskauden kanssa, varsinkin alussa. Nuorempana kaikki meni omalla painollaan. Tietenkin nyt on niin paljon pelissä, ettei halua epäonnistua. Minulla kaksi keskenmenoa hoidoista ja nuorena koettu tuulimunaraskaus. Nyt varmaan voiton puolella.

Kohta hyppäämme junaan ja suuntaamme kohti Tallinnaa. Ihania odotuksen hetkiä kaikille tuplamammoille. Kyllä tässä vielä vähän tiukille väkisinkin joudutaan.

Hei, saisiko ihan ulkopuolisena tiedustella, miten saitte tietää kaksoisraskaudestanne..? Kun täällä moni jo aika varhaisessakin vaiheessa tiesi. Ihanko ensimmäisessä ultrassa, ja tuliko yllätyksenä vai osasitteko epäillä? Entä jos epäilitte, niin mistä syystä epäilitte? Olisi mielenkiintoista kuulla. :)

Dreamer: mulla on myös ""keinoalkuinen"" kaksosraskaus eli lapsettomuushoidon tulos. Osattiin varautua (siirrettiin kaksi alkiota kohtuun), mutta kyllä jo alkuraskauden ultrasta näkyi että kaksi ""mollukkaa"" siellä oli... ekassa ultrassa kävin yksityisellä viikolla 6+0 -muistaakseni...

Kiva kun ollaan saatu vähän eloa meidän ketjuun!

Mäkin sain siis tietää kaksosista alkuraskauden ultrassa, mistään muusta en olisi voinut päätellä, koska oloni oli niin mainio. Kaksosuutinen ei ollut kuitenkaan hirveä yllätys tai shokki, koska tiesin ""sukurasitteen"" ja söin myös clomifenia raskautuessani.

Gallup: minkä kokoisia te kaksosten odottajat olette? Mua on alkanut kiinnostaa tämä kun luin, että pitkät ja isot naiset saavat pienikokoisia useammin kaksosia. Itse olen 174 cm ja tällä hetkellä 67 kg.

Christine 12+4

Vastaan tuplien jo äiskänä tuohon kokoon,ite oon luomukaksoset saanut ja koko on 159 ja 55 kg.Olo oli loistava ja masu melko pikkunen.Osa sanoikin ettei ois uskonee mun kahta kantavan.liki 3 kiloa oli kumpikin,tyttö sentin lyhempi.
Painoa tuli 7 kiloa.Oon ollut parhaimmillani kyllä masu pystyssä...=)

Mun kaks ystävää on myös n.160 cm ja heillä luomutuplat.En ole kuullutkaan että pitkät sais useammin kaksosia,hassua,tää kai vähän niinkuin tuo syke josta veikataan tuleeko tyttö vai poika!!=)

Samalla kun nostelen tätä ketjua (tuppaa vähän putoomaan!?...), niin teen galluppia:
minkä verran teillä on tullut painoa lisää - ja siis millä viikolla menette nyt?
Mulla on menossa rv 11+4 ja tosiaan viime viikon neuvolassa oli vajaassa kuukaudessa tullut vaan 1,1 kg!? Hetken jo kävi mielessä että onkohan tarpeeksi... mutta kyllä se tätsä olis kai sanonut jos ei olis. Hämmästyttää vaan sinänsä, koska mä syön LÄHES TAUOTTA :)... siis käsittämättömät ruokahalut kyllä on. Ja pitää syödä useesti... mut taitaa sit olla niin että nää veitikat vie multa sen kaiken ravinnon, kun hetken päästä jo tuntuu että vatsa on tyhjä...

Yhteistyössä