Muita keillä ei ole "kartanon pitopöytää" jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tulee se joulu näinkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tulee se joulu näinkin

Vieras
Minä ja mies emme ole keittiöihmisiä ja lisäksi vietämme jouluaaton omalla porukalla eli kaksi aikuista ja yksi pieni 2,5 v lapsi syömässä.

Alkuruokana:

vihersaalaatti
kananmunia
graavilohta
savustettua lohta
sitruunakastike
keitetyt perunat

Juomina samppanja, vesi (lapselle maitoa)

Pääruokana:

itse tehty perunalaatikko
kaupan lanttulaatikko
kinkku

Juomana vesi, mies ottanee oluen tai tilkan punaviiniä (itselleni ei ne maistu)

Jälkiruokana suklaamoussekakku.

Illalla juustoja hapankorppujen kanssa. Ostin myös pienen pullon Baileystä, jota otetaan ehkä pieni siemaus suklaakakun kanssa tai sitten vasta illemmalla kun lapsi on mennyt nukkumaan.

Meillä ei siis ole hienoja salaatteja, kastikkeita, monimutkaisia jälkiruokia, lukemattomia ruokalajeja. Hyvin pienesti mennään, koska joulupäivänä syödään anoppilassa ja tapanina voi vaikka hakea kotipizzat :laugh:

No meillä on vaan kinkku, itsetehdyt peruna- porkkana-ja lanttulaatikko, rosollia ja herneitä. Juomana maitoa.

Että on teillä aikamoinen pitopöytä meihin verrattuna.

Mutta ollaan siis aivan tyytyväisiä tohon ja samanlaiset tarjoilut on joka joulu.

No meillä on vaan kinkku, itsetehdyt peruna- porkkana-ja lanttulaatikko, rosollia ja herneitä. Juomana maitoa.

Että on teillä aikamoinen pitopöytä meihin verrattuna.

Mutta ollaan siis aivan tyytyväisiä tohon ja samanlaiset tarjoilut on joka joulu.

Onhan teillä "lajeja" melkein yhtä paljon kuin meillä, kun meillä ei ole porkkanalaatikkoa, rosollia, herneitä...

Tätä palstaa kun on lukenut niin tuntuu että jengillä on kilometrin mittainen menyy -tosin heillä taitaa sitten olla syöjiäkin enemmän. Muistelen että viime vuonna haukoin henkeäni ainakin Booty Peppin ja Mummeliisan joulupöydän antimille.

Meillä on raakattu joulupöydästä kaikki sellainen pois, mitä kukaan ei erityisesti kaipaa. Eli perinteen vuoksi ainoastaan meillä ei ole mitään ruokaa pöydässä, ja siten poisheitettävän ruoan määrä jää hyvin pieneksi. Tänään aattona syömme vanhempieni luona ja siellä on jos jonkinmoista tarjolla. Huomenna syömme omassa kodissa oman perheen kesken, ja silloin pöydästä löytyy vain paahtopaistia, perunalaatikkoa, rosollia ja lihapullia. Jälkiruoaksi on vain luumurahkaa.

Alkoholia kuulostatte ainakin kippaavan innokkaasti.

Jaa? Jos minä juon ruokapöydässä lasillisen samppanjaa niin en pidä sitä kovinkaan "innokkaana" kippaamisena. Muuta alkoholia en aio ennen lapsen nukahtamista ottaa (vaikka sen Baileysin mainitsitsinkin suklaakakun yhteydessä) -ja lapsen nukahdettuamaistan ehkä sitä Baileysta tai otan toisen lasillisen samppanjaa että saadaan tuo pieni 0,375 l pullo tyhjäksi.

Me syödään anopilla. Joten meillä huomenna on pelkät lihapullat, laatikot, vihreäsalaatti ja jälkkäriksi karkkia ja sipsejä + leffa :) Viime jouluna oli kinkut ja kaikki ja kappas meni sähköt ja kaikki roskiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tulee se joulu näinkin;27753476:
Minä ja mies emme ole keittiöihmisiä ja lisäksi vietämme jouluaaton omalla porukalla eli kaksi aikuista ja yksi pieni 2,5 v lapsi syömässä.

Alkuruokana:

vihersaalaatti
kananmunia
graavilohta
savustettua lohta
sitruunakastike
keitetyt perunat

Juomina samppanja, vesi (lapselle maitoa)

Pääruokana:

itse tehty perunalaatikko
kaupan lanttulaatikko
kinkku

Juomana vesi, mies ottanee oluen tai tilkan punaviiniä (itselleni ei ne maistu)

Jälkiruokana suklaamoussekakku.

Illalla juustoja hapankorppujen kanssa. Ostin myös pienen pullon Baileystä, jota otetaan ehkä pieni siemaus suklaakakun kanssa tai sitten vasta illemmalla kun lapsi on mennyt nukkumaan.

Meillä ei siis ole hienoja salaatteja, kastikkeita, monimutkaisia jälkiruokia, lukemattomia ruokalajeja. Hyvin pienesti mennään, koska joulupäivänä syödään anoppilassa ja tapanina voi vaikka hakea kotipizzat :laugh:

Kuinka saatoin unohtaa :) Em. ruokien lisäksi meillä on sienisalaattia kahdella tapaa eli kuohukermaan tehty ja smetanaan tehty sienisalaatti.

No onhan teillä aikamoinen pitopöytä. :D

Meillä on "vaan" kalkkunaa, lanttulaatikkoa, salaattia, kasvisgratiinia ja jälkiruoaksi hedelmärahkaa.
Mulle toi on jopa paljon, koska oon itse jaksanu tehdä ja oon yleensä suht laiska ruokapuolella. :D

Juomana julmustia, otan sit väkevämpää ku lapsi on menny nukkumaan.

Ai tuo on paljon alkoholia?? :D Hohhoh, meillähän sitten känniläisiä ollaan, vanhemmat juo molemmat viiniä ruuan kanssa ja ruokien jälkeen jatkavat isäpuoli oluella ja äiti varmaankin Bailey'sillä/Amarulalla. Minä ja pikkuveli 11v emme juo muutakuin alkottomia :D Aloittaja juo mielestäni todella sivistyneesti, ja varmasti on ajokuntoinen jos tarvitsee syystä taikka viidennestä autolla johonkin lähteä..

Meillä joulumenuun kuuluu:

Kinkku
Laatikot (lanttu, porkkana, peruna)
Rosolli
Erilaisia leikkeleitä
Vasikanlihahyytelöä
Erilaisia juustoja

Jälkiruuaksi tein muutaman kuivakakun, muuten mennään joulusuklaa-linjalla :) Sipsiä käyn ehkä vielä matkalla hakemassa ABCltä mukaan, mutta muuten näin :)

Me vietetään joulua miehen kanssa kahdestaan, listalla nämä:

Kinkku + kastike
Lanttulaatikko
Porkkanalaatikko
Keitetyt perunat
Herneet
Maksapasteija
Graavilohi

That's it. Ei rosollia, ei perunalaatikkoa, ei mitään. Ostettiin vain sellaista, mistä jompikumpi tykkää. Suosittelen! :)

Kyllä tuo ap:n joulupöytä vaikuttaa melko runsaalta meidän pöytään verrattuna.
Meillä on porkkana- ja lanttulaatikot (maksalaatikko puuttuu, kun sitä ei kaupasta enää saanut), kinkku, rosolli ja graavilohi. Sit tietty leivät. Iltapalaksi on sitten pieni lajitelma juustoja + ruissipsejä ja suolakeksejä.
Suklaata, itsetehtyjä fudgeja ja twix-paloja löytyy myös :)

Meillä on päädytty ottamaan pöytään vain sitä, mikä maistuu. Kuitenkin halutaan perinteisiä jouluruokia, joten siksi tällainen menuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Tulee se joulu näinkin;27753499:
Tätä palstaa kun on lukenut niin tuntuu että jengillä on kilometrin mittainen menyy -tosin heillä taitaa sitten olla syöjiäkin enemmän.

Ainakin meidän anopin tavoite on laittaa pöytään jokaisen syöjän (joulu)herkkua. Joten ruokalajejakin on sitten useampia. Mutta hyvähän se on laittaa vaan sitä mitä halutaan syödä. Meillä lapsuudessa ei ollut ikinä rosollia, kun ei sitä kukaan syöny.

Mä vietän joulut yleensä kolmen tai kahden lapsen kera, joten meillä on jo useana vuonna ollut pöydässä
peruna-, porkkana- ja lanttulaatikko (Saarioisten pienet laatikot)
rosolli
italiansalaatti
lohta eri muodoissa, yleensä graavattu ja savustettu, tänä vuonna ihan vaan paistettuna
kalkkunarulla
kinkkua valmis pala tai siivutettuna
prinssinakkeja ja lihapullia
jotain leikkeleitä esim metvursti ja joku naudanpaisti tms
suolakurkkuja, kananmunia, juustoa...
Joskus kaipais jotain herkkuja, mutta en viiti yhtä aikuista varten tehä esim mätileipiä.

Meillä oli lapsen kanssa ruokana vain valmis mikroriisipuuro ja paistoin raakapakastepiirakoita. Juomaksi oli maitoa. Aattovieraille tarjosin kahvit, piirakoita, joulutorttuja, pipareita ja paistoin pakastelihapasteijoita tarjolle. Exä toi muutaman siivun kinkkua kahvipöytään tarjolle. Suklaata oli myös.

Lapselle (6 v.) ei ennen joulupukin tuloa maistunut oikein mikään, kun jännitti niin kovasti. Eli olisi ollut turha tarjota mitään joulusapuskoja enkä itsekään niistä oikein välitä. Huomenna syömme pakastepitsaa ja tapanina mennään minun vanhemmille syömään jouluruokaa.

Joulumieli tuli ilman jouluruokia tai juomia!!!

Perinteiseen vanhanaikaiseen tapaan, Joulupuuroa ( tekee edukkaaksi jos keittää vaan veteen) ja siihen joko kanelisokeria tai vain pieni voisilmä, lapsille maitoa hieman( edukkaampaa kun lantraa maitoon vettä sekaan), ja nooh aikuiset sitten nautiskellaan kahvin kera konjakit ja saunaan tietysti olutta, siitä se päivä lähtee käyntiin sillain ... Kyllä Joulu on sitten hienoa aikaa :)
meillä menyy tosi kevyempi kuin edellä kehuneet. Joulu Menyymme on: Riisipuuro voisilmällä-tai kanelisokerilla, maitoa lapsille, toimii aamiaiseksi ja lounaaksi, päivälliseksi. Nooh onneksi ABC-asemat avoinna ja lapsille nauravat nakit löytyy Joulupäivänä listalta,, ja parasta se myymälän puoli avoinna josta saa juomatäydennystä noutaa sillä aikaan kun pikkuset ahmii nagei ranskisten kaa :)

Yhteistyössä