Muita ketkä pelkää, ettei saa kesätöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumileopardi__
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lumileopardi__

Vieras
Mua pelottaa kauheesti, ettei miehen kanssa saada kesätöitä. Eilenki oli uutisissa, että edelleen tosi vaikee tilanne kesätyön etsijöillä. Ollaan miehen kanssa opiskelijoita vielä molemmat, tosin kesällä voi tietty gradua tehä jos ei saa töitä. Mutta huolestuttaa silti. Miten ihmeessä pärjätään rahallisesti, jos niin käy, en tiedä. Työkokemusta meillä molemmilla kiitettävästi ja haetaan ihan aktiivisesti eri paikkoihin, eli siitä ei voi syyttää, mut ei se tunnu takaavan yhtään mitään. Muita saman asian kanssa painiskelevia? :/

Minä. Viime vuonna aloitin haun jo tammikuussa, hain yhteensä yli 30 paikkaan ja ainoa jonka sain, oli erään vaikeavammaisen miehen kotiavustajan paikka. Kolme päivää ennen työn alkamispäivää tämän miehen tytär soitti, että mies oli löytynyt kotoaan kuolleena, ilmeisesti saanut aivohalvauksen.

Eli ei ollut sitten kesätöitä viime vuonna. Jazzeilla olin tuopinkerääjänä, mutta siitä en montaa euroa rikastunut...

Minä todellakin. Viime kesä meni jo opiskellessa ja rahat on enemmän kuin tiukilla, miehen on vielä aivan pakko opiskella tuleva kesä. Oon jo laittanut työhakemuksia menemään, mutta saa nähdä. Itku tulee, jos ei töitä löydy:(

Yhteistyössä