Muita perheitä, joissa äiti on perheen ainoa ajokortin omaava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittaa

Vieras
Ja siis olettaen, että perheestä löytyy se toinenkin puoliso.

Oletteko saaneet ihmettelyjä, miksi te ajatte aina autoa tai miksi mies ei aja?

Meillä mies on aina asunut paikassa, jossa julkinen liikenne on pelannut erinomaisesti ja palvelut kävelymatkan päässä. Ei siis ole koskaan ajanut autoa, eikä näe sille mitään tarvetta. Kortittomuuteen ei siis mitään varsinaista syyt, paitsi ettei ole koskaan ollut niin suurta tarvetta sille, että olisi tullut hankkineeksi. Itselle tämä on ihan luonnollista, eikä oma lähipiiri ole koskaan näyttänyt ajattelevan asiasta mitään, mutta vieraammat tuntuvat joskus ihmettelevän.

Sama vika rahikaisella. Asumme edelleen hyvien liikenneyhteyksien keskellä, joten mitään tarvetta ei kortille vieläkään ole. Silloin kun vuokrataan auto, frouva ajaa. Kaupungeissa tämä on nykyään suht yleinen ilmiö.

En ole tätä hirveän ihmeellisenä asiana, mutta kun aloin asiaa ajattelemaan, en keksinyt tuntemistani perheistä yhtään toista, jolla olisi näin. Nuorempana tunsin montakin miestä, joilla ei ollut korttia, mutta ei sattumalta olla enää tekemisissä ja ainoat pari kortitonta miestä, eivät ole hankkineet vielä perhettäkään. He molemmat vasta päälle parikymppisiä, joilla kortittomuus taitaa olla jo vähän yleisempää.

Meillä oli toi tilanne vielä kun lapsia oli 1. Toisen lapsen synnyttyä mies meni autokouluun :)
En saa mieleeni yhtään perhettä, jossa vain vaimolla olisi kortti. Tosin kortittomia perheitä tunnen kaksi.

Meillä. Miestä ei autot juurikaan kiinnosta. Pirullista on se, että mulla on myös koko hela vastuu siitä pirssistä...enkä mäkään mikään autoihminen ole. Kortinkin ajoin vasta 5v. sitten. Pappa betalade.

Meillä miehellä on kyllä kortti mutta sattuneesta syystä hän ei aja. Koskaan. Ihmettelyjä ei suoranaisesti ole tullut mutta huomaan kyllä että asia on vähän kummallinen muiden mielestä. Ja kyllähän se helpottaisi jos mieskin ajaisi, nimittäin minähän se sitten huolehdin lapset harrastuksiin yms yms......

Täällä yksi myös! Miehellä ei ole eikä tule kuulemma korttia. Hän on koko ikänsä tehnyt reissuhommia ja nykyäänkin yrittäjä. Lapsia löytyy kaksi ja yksi tulossa. Kyllä välillä kiehuu mulla. Kauppaankin on sellanen 3-4 kilsaa. Mutta itse olen ukkoni valinnut. Välillä on aika säätämistä neuvoloiden yms. kanssa aikatauluista kun minä vaan kuskaan. Onneksi on omat vanhemmat lähellä jos tulee tiukka paikka.

Olihan meitä muitakin:) Meillä miehen autottomuus ei ole aiheuttanut suurempia ongelmia, koska olemme päättäneet asua lähellä palveluita. Helpommin jää tavaroiden ja lasten kuskaaminen minulle, mutta tarvittaessa mies pääsee lasten kanssa neuvolaan , harrastuksiin jne. Kaupassa käydään usein kävellen, minäkin, kun kauppa on niin lähellä, ettei yleensä kannata lähteä sinne autolla. Harrastuksissakin on mietitty sijaintia, jotta kaikki harrastukset eivät ole kaukana.

Mä oon seurustellut kahden miehen kanssa, joista kummallakaan ei ollut korttia. Eipä tuota kukaan koskaan ihmetellyt. Ensimmäistä poikaystävää ei voinut vähempää kiinnostaa autot. Toinen taas rassaili niitä lähes päivittäin, mutta ei ollut korttia ei :)

Kyllähän se on luuserin merkki jos ei miehellä ole autoa ja ajo-oikeutta (ts. ei ole ollut rahaa niitä hankkia ja joutuu lammasmaisesti kyhjöttelemään julkisissa kulkuvälineissä niiden aikataulujen armoilla).

Hep, täälläkin yksi. Miehellä ei ole koskaan ollut korttia, ja tuskin enää tulekaan. Minä ajan, mutta mies on aika näppärä liikkumaan julkisilla ja osaltaan kuskaa lapsia harrastuksiin (asutaan aika hyvien yhteyksien varrella).

Yhteistyössä