Muita rahapulassa olevia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep... Meille tuli 2475€ yllärilasku vesilaitokselta. On ilmeisesti kylpyhuoneessa jokin vuotanut pahasti > lopulta vesivahinko joka nyt vasta tuli ilmi. Vakuutus kattaa materiaalivauriot, mutta vesilasku jää meille maksettavaksi. Minä vielä pari viikkoa vanhempainvapaalla, miehellä onneks "hyväpalkkainen" työ, mutta siitäkin täytyy talolaina maksaa.
Eli mistä pieraisen 2500€ näin ykskaks, plus järjestän jonkunlaisen joulun perheelle, lahjoineen? Vaikka lasku maksettaisiin kahdessa erässä, ei elämiseen (ruoka+muut laskut) jäisi kuin satanen tai kaks. Pitää varmaan myydä sitä pe***ttä???

Et joo, on meitä muitakin kakassa lilluvia.

[QUOTE="vieras";27371946]Miksi asuntolaina on noin suuri 900e/kk? Onko tullut ostettua liian kallis talo?
Miksi firmalla on lainaa? Firman pitäisi tuottaa tuloa, ei kulua?

Onko sulla liian iso asuntolaina? Pitäisiks muuttaa sit halvempaan paikkaan?[/QUOTE]

900€ on pieni kuukausierä. Meillä on tuplat siitä.
Ja ei varmasti muuteta "halvempaan", eli kerrostaloon postimerkin kokoiseen asuntoon jossa muutenkin kaikki hemmetin naapurit kyttää ja valittaa. EI IKINÄ!!!!

Joku taso täytyy säilyttää. :D :D :D

[QUOTE="viekku";27374484]Jep... Meille tuli 2475€ yllärilasku vesilaitokselta. On ilmeisesti kylpyhuoneessa jokin vuotanut pahasti > lopulta vesivahinko joka nyt vasta tuli ilmi. Vakuutus kattaa materiaalivauriot, mutta vesilasku jää meille maksettavaksi. Minä vielä pari viikkoa vanhempainvapaalla, miehellä onneks "hyväpalkkainen" työ, mutta siitäkin täytyy talolaina maksaa.
Eli mistä pieraisen 2500€ näin ykskaks, plus järjestän jonkunlaisen joulun perheelle, lahjoineen? Vaikka lasku maksettaisiin kahdessa erässä, ei elämiseen (ruoka+muut laskut) jäisi kuin satanen tai kaks. Pitää varmaan myydä sitä pe***ttä???

Et joo, on meitä muitakin kakassa lilluvia.[/QUOTE]

Auts :/ On kyllä kova lasku!
Näköjään kannattaisi aina pitää vararahastoa muutaman tonnin..Itsellä tuppaa aina ´ylimääräinen´menemään autolainaan. Onneksi ei ole enää paljoa jäljellä...

Tsemppiä vaan meille rahaongelmaisille. Nyt on onneksi vielä pari kuukautta jouluun,keretään ehkä keksiä jotain!
Meillä esikoinen toivoo vain yhtä lahjaa;rumpuja.. Alle parin sadan ei saa kyllä yhtään mistään,yritän tuon toiveen kuitenkin täyttää..

[QUOTE="aapee";27374561]Auts :/ On kyllä kova lasku!
Näköjään kannattaisi aina pitää vararahastoa muutaman tonnin..Itsellä tuppaa aina ´ylimääräinen´menemään autolainaan. Onneksi ei ole enää paljoa jäljellä...

Tsemppiä vaan meille rahaongelmaisille. Nyt on onneksi vielä pari kuukautta jouluun,keretään ehkä keksiä jotain!
Meillä esikoinen toivoo vain yhtä lahjaa;rumpuja.. Alle parin sadan ei saa kyllä yhtään mistään,yritän tuon toiveen kuitenkin täyttää..[/QUOTE]

Mun taktiikka on pyytää kummeilta ja mummeilta yhteislahjaa, eli esikoiselle nukenvaunuja ja nukketaloa. Molempia haluaa, ja nukenvaunut (70€) hankkii kuulemma toinen mummeista. Nukkekotiin satsaa kummit (4kpl) sen 100€ minkä maksaa. Itse ostan muutamalla kympillä nukkekotiin mööpeleitä ym.
Eli olisiko ideaa pyytää mummeilta ja kummeilta yhteisenä lahjana sitä rumpusettiä? :) Kaikki (ainakin mun läheiset) ymmärtävät, ettei rahaa aina ole satasia satsata sinne tänne, ja auttavat mielellään tällaisessa asiassa. Pääsevät itsekin helpommalla tietty, kun lahja on jo etukäteen mietitty! :D

Lisäys vielä edelliseen:

Lapsille on säästetty rahaa (osa lapsilisistä, rahalahjat ym), mutta ei luonto anna periksi sieltä ottaa. Keksin mielummin jotain muuta.

Minä vaihdoin osa-aikatyöhön opiskelujeni takia. Palkka tippui jokusen satasen (teen 24-30h/vko), käteen jää vähän reilu tonni nykyään. Mieskin tienaa vähän, vain noin 1500 euroa jää käteen. Tuo muutaman satasen pudotus minun palkassa tuntuu yllättävän paljon, kun suhteessa tuloihin se on aika paljon. On pitänyt oikeasti vähän miettiä, että miten rahat riittävät. Säästääkin pitää koko ajan, kun parin vuoden päästä pitää tehdä talossa remonttia. Mistään muusta säästäminen ei ärsytä, ruoka on ainoa asia jossa pihistely nyppii. Ostaisin mieluusti luomua jne, mutta kun ei vaan voi. Mutta jospa sitä pari vuotta jaksaisi :) sitten, jos vaan saan töitä omalta alaltani, pitäisi palkankin olla parempi kuin nyt.

[QUOTE="vieraana";27374631]Minä vaihdoin osa-aikatyöhön opiskelujeni takia. Palkka tippui jokusen satasen (teen 24-30h/vko), käteen jää vähän reilu tonni nykyään. Mieskin tienaa vähän, vain noin 1500 euroa jää käteen. Tuo muutaman satasen pudotus minun palkassa tuntuu yllättävän paljon, kun suhteessa tuloihin se on aika paljon. On pitänyt oikeasti vähän miettiä, että miten rahat riittävät. Säästääkin pitää koko ajan, kun parin vuoden päästä pitää tehdä talossa remonttia. Mistään muusta säästäminen ei ärsytä, ruoka on ainoa asia jossa pihistely nyppii. Ostaisin mieluusti luomua jne, mutta kun ei vaan voi. Mutta jospa sitä pari vuotta jaksaisi :) sitten, jos vaan saan töitä omalta alaltani, pitäisi palkankin olla parempi kuin nyt.[/QUOTE]

Sitähän tämä elämä on, valintoja.... Jos täytyy olla ostamatta luomua pari vuotta, niin sitten pitää tehdä niin. Eletään sitten vaikka makarooneille ja hiton halvalla jauhelihalla vaikka viis vuotta, mutta periksi ei anneta!!! :) Kyl me ainakin jotenkin selvitään, eikös? :)

Ihan totta,yleensä valinnoista kiinni tämäkin asia...Itse en kadu yhtään, vaikka ylltysvauva pistikin fiman toiminnan jäihin. Tosi ihanaa elämää vietetään kaikenkaikkiaan.
Tämän pai kk selviää vaikka miten..
Hitto kun olisikin sukulaisia keneltä pyytää kimppalahjaa! No kummeilta ehkä,mutta mummeilta ja ukeilta turha pytää mitään..Viime jouluna laitoin suoraan roskikseen toisen mummin kirpparilta ostamat pehmolelut (hajun takia)

Yhteistyössä