Muita raskaana olevia joilla iso maha viikkoihin nähden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli olen sirorakenteinen muuten ja nyt rv 16 ja maha näyttää siltä kuin olisi vähintään rv 30+. Muita joilla sama? Tämä tuttua mulle jo ennestään. Mietin vaan että mikähän siinä on että toisilla se maha näkyy vasta lasketun ajan lähellä ja toisilla jo tosiaan pullottaa kun plussaa testin...

Viimeks raskaana olin laivareissulla ja oli vielä monta kuukautta aikaa la:han mut tuntui et monet varmaan katsoi et "kuinka toi on lähteny noin lähellä synnytystä reissuun"....

Jo viikolla 20 näytin siltä, että synnytän hetkenä minä hyvänsä. Nyt oon viikolla 31 ja olen jo kauan näyttänyt siltä että raskaus on yliaikainen :D

Aika iso maha mulla on jokaisessa raskaudessa ollut. Mutta raskauskiloja en ole kerännyt kuitenkaan erityisen paljon. Mun kroppa vaan on sen mallinen että mulle tulee iso raskausvatsa.

Mulla oli iso maha melkein alusta asti. Oletan että johtuu siitä että olen niin lyhyt, että vauva ei huku pituuteen :)

Itse olen keskipituinen 165cm ja on varmaankin totta että pitkillä ihmisillä se maha "hukkuu pituuteen" tai myöskin pitkäselkäisillä. Itelläni on aika pitkät jalat ja selkä lyhyempi eli olisko sen takia että maha pullahtaa heti esiin..

Kun ihmettelit mistähän se johtuu että toisilla näkyy aikasemmin kun toisilla niin tässä on minun käsitykseni asiasta. Mä olen ymmärtänyt, että tuo lantion "maljan" rakenne vaikuttaa eniten siihen, milloin maha alkaa näkyä. Joillakin se kohtu "uppoo" sinne paremmin, toisilla ei mahdu niin hyvin, jolloin se alkaa puskea ylemmäs ja ulommas aikaisemmin. Ja sitä maljan rakennetta taas ei voisi nähdä mitenkään ulkopuolisesta henkilön rakenteesta.

Jo viikolla 20 näytin siltä, että synnytän hetkenä minä hyvänsä. Nyt oon viikolla 31 ja olen jo kauan näyttänyt siltä että raskaus on yliaikainen :D

Aika iso maha mulla on jokaisessa raskaudessa ollut. Mutta raskauskiloja en ole kerännyt kuitenkaan erityisen paljon. Mun kroppa vaan on sen mallinen että mulle tulee iso raskausvatsa.

Paljonko sf-mitta? Mulla ei vielä oo mitattu, mutta katsoin että viime raskaudessa mul oli rv32 sf-mitta 32cm ja rv38 huikeat 37cm

Kun ihmettelit mistähän se johtuu että toisilla näkyy aikasemmin kun toisilla niin tässä on minun käsitykseni asiasta. Mä olen ymmärtänyt, että tuo lantion "maljan" rakenne vaikuttaa eniten siihen, milloin maha alkaa näkyä. Joillakin se kohtu "uppoo" sinne paremmin, toisilla ei mahdu niin hyvin, jolloin se alkaa puskea ylemmäs ja ulommas aikaisemmin. Ja sitä maljan rakennetta taas ei voisi nähdä mitenkään ulkopuolisesta henkilön rakenteesta.

Saattaa olla ihan totta. Eihän sekään näy ihmisestä päällepäin kenellä on lantion sisämitta tarpeeks iso että vauva mahtuu syntymään. Siksihän niitä välillä kuvataan röntgenissä.

[QUOTE="a p";26058208]Paljonko sf-mitta? Mulla ei vielä oo mitattu, mutta katsoin että viime raskaudessa mul oli rv32 sf-mitta 32cm ja rv38 huikeat 37cm[/QUOTE]

28 cm oli kun viimeeksi (ja ainoan kerran) mitattiin rv 28+3.

just katoin edellisen raskauden kuvia ja jep, viikoilla kuustoist oli kans iso massu.. nyt on kans suhteellisen iso, viikkoja tällä hetkellä 22 :O pituutta on 161cm et en tiedä voiko tollanen muka vaikuttaa.. mulla kyllä istukka suoraan tos navan kohil niin seki kuulemma työntää vatsaa kivasti ulospäin ja niin oli muistaakseni edellisessäki

Mä olen tosi lyhyt ja silti maha on pysyny pitkään piilossa. Jäin kans käsitykseen et lantio ja kohdun asento vaikuttaa siihen miten tulee näkyviin, mulla kallistuu kohtu taakse ja lääkärin sanoissa siitä johtuen vauvamaha häviää kans tuonne sisuksiin. En kuitenkaan ole lantiostakaan ulospäin mikään älyttömän leveä joten johonkin kummaan se vaan katoaa.

Vatsa pullottaa aika lailla. Muita odottavia naisia nähneenä, mahoja verranneena, on tää iso. Mulla selkäranka notkolla ulospäin, eli selkä on kaarella jo valmiiksi, pienikin vatsa siinä pullottamassa korostuu ton selän muodon takia? Voisko jotenkin liittyä asiaan? Ostin mammahousut kaksi viikkoa sitten. En sen takia etten mahtuisi, mutta sen takia, että ne vanhat ei pysy päällä, kun ne laskeutuu sinne vatsan alle ja alkaa valahtaa alas. sit jos kiristää vyöllä ne ylemmäs, niin on aika tukalaa.

Hep! Olen pitkä, mutta lyhytSELKÄINEN jolloin maa on siinä justiinsa, näkyvillä. Raskaus yli puolenvälin ja olen jo pitkään ollut ihan rantapallo. Joidenkin ihmisten kommentit ärsyttää, varsinkin sellaisten joilla on pieni raskausmaha mutta järkyttävä persus: mikäs siihen on sitten syynä :D (ei kai se vauva siellä majaa pidä)