Muita samaa mieltä? Koliikki on kuvitelmaa, ja yleensä koliikkivaivan takana vanhemmat, jotka ei osaa hoitaa vauvaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi voi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi voi

Vieras
Mä uskallan väittää, että jos vauva on fyysisesti terve, se ei itke muuten kuin nälkäänsä. Jos syöttää hyvin ja oikein ja osaa kuunnella vauvaansa, ei ole itkuista vauvaa eikä mitään koliikkeja.
Kerron tämän kuuden lapsen tuomalla kokemuksella. Esikoiseni oli itkuisin lapsistani ja vain siksi, kun ei ollut kokemusta, en mm. ymmärtänyt, kuinka paljon ja usein vastasyntynyt tarvitsee maitoa. Ja lapsen inahtaessa menin heti nostamaan lapsen syliin --> vauva heräsi, ärsyyntyi kun häirittiin, alkoi huutamaan.
Voi kun kaikki äidit ymmärtäisivät miten vauvoja hoidetaan! Käy sääliksi nämä "koliikkivauvat".

Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Mä uskallan väittää, että jos vauva on fyysisesti terve, se ei itke muuten kuin nälkäänsä. Jos syöttää hyvin ja oikein ja osaa kuunnella vauvaansa, ei ole itkuista vauvaa eikä mitään koliikkeja.
Kerron tämän kuuden lapsen tuomalla kokemuksella. Esikoiseni oli itkuisin lapsistani ja vain siksi, kun ei ollut kokemusta, en mm. ymmärtänyt, kuinka paljon ja usein vastasyntynyt tarvitsee maitoa. Ja lapsen inahtaessa menin heti nostamaan lapsen syliin --> vauva heräsi, ärsyyntyi kun häirittiin, alkoi huutamaan.
Voi kun kaikki äidit ymmärtäisivät miten vauvoja hoidetaan! Käy sääliksi nämä "koliikkivauvat".

Provoksi aika huono, mutta olet kyllä ihan hakoteillä joka tapauksessa. :)

Meillä esikoinen koliikkivauva, ja kolmas, neljäs ja viides (ystäväni sanoin) suuritarpeisia vauvoja. No viides paljastui kyllä allergiseksi, ja olo hieman helpotti.

Ehkä jos ensimmäisen lapseni aikaan minulla olisi ollut sama kokemus kuin muutamaa lasta myöhemmin, hän olisi huutanut hieman vähemmän, mutta ei hänestä tyytyväistä olisi millään saanut. Meillä ei kyse ollut maidon määrästä/syöttötiheydestä, kokeillimme kaikkia vaihtoehtoja, tai siitä että vauvaa olisi turhaan häiritty.

En siis allekirjoita.

Ihan mielenkiinnosta ap:lle kyssäri, miten sitten selität että meillä se koliikki loppui kirjaimellisesti yhdessä yössä. Edellisenä päivänä vauva huusi vielä kuin leijona sen 3-4 tuntia yhteen putkeen, seuraavana päivänä oli kuin enkeli. Koliikki siis loppui meillä siten 4 kk:n iässä, mikä on koliikille tyypillistä. Opinko mä vaan sitten juuri sen yön aikana hoitamaan sitä lasta? :D

noin sanoi yksi tuttukin, kunnes tuli se seitsemäs ja erilainen tapaus ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä arvasin että te vedätte vaan herneen nenäänne, arvoisat "koliikki"lasten vanhemmat. :D Mä häivyn tästä ketjusta nyt, moi!

Minullakaan ei ole yhtään koliikkilasta. Kaksi erittäin tyytyväistä pikkuruista löytyy.

En silti yhdy milään tavalla mielipiteeseesi.

mä arvasin että te vedätte vaan herneen nenäänne, arvoisat "koliikki"lasten vanhemmat. :D Mä häivyn tästä ketjusta nyt, moi!

Vai harmittaako, että kukaan ei oikeasti jaksa vetää sitä hernettä nenään. Tappelua kaipasit, muttet saanut, sori :D

Niin että mikäs muu kuin provoaminen oli tarkoituksena?

Juu, en minäkään usko että meillä oli koliikkia ekan lapsen kohdalla. Kyllä se oli jo jotain muuta, kun lapsi huusi melkein 24/7 :saint:

Ainaskin opiskelu on sulla tainnu jäädä vähemmälle kun kerta tämmönen 18-v lapseton lukiolainenkin tietää enemmän asiasta kuin sinä..mutta provohan sä taidat olla, tai siis toivottavasti olet ;)

Sepä se, ei kai fyysisesti tervettä satukaan niin paljoa, että joutuu huutamaan tuntitolkulla päivittäin. En mäkään huuda, jos mua ei satu.

Yhteistyössä