Muita "tissillä nukutettavia"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselijä

Vieras
Onko kellään muulla sellaista tyyliä nukuttaa vauva, että tissille nukahtaa ja sitten itse hipsii hissukseen pois..
Meillä 7kk ja tutti ei kelpaa ollenkaan. Olen itse tuttina hetken ja joka ikinen kerta noin 45 min päästä herää itkemään ja sitten pitää mennä "tainnuttamaan" uudelleen.

Onkohan se joku unenvaiheesta siirtyminen toiseen vai mikä siinä on, että aina herää sen yhden kerran?

Juu, täsmälleen sama homma. joka ilta herää sen yhden kerran, olen kyllä tuskaillut tämän tissille nukutuksen kans, harmi kun kukaan ei kertonut, että se ei ole järkevää, nyt en tiiä miten siitä ikinä pääsee eroon... Ainakaan ilman katastroofia...

Ikävä kyllä täälä on yks 9kk. Tuttia ei ole huolinut päivääkään. Alkuun onnistu sillee et siirsin tytön sänkyyn kun oli viel hereillä mut nykyään tulee hirmunen huuto jos laitan omaan sänkyyn ja lähen siit pois vaik miten oisin silitelly jne. On kyl muutenkin nyt paljon levottomamapi nukkumaan kun pienen ajan sisällä on oppinut konttaamaan, tulee hampaita ja nyt yrittää kävellä tukea pitkin. Herää yleensä aina klo 4.15 syömään, olen tosin yrittänyt etten enää yöllä syöttäis mut kun ei muuten saa hiljennettyä niin olen sit antanut maidon viel yölläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja jannannemaarit:
Juu, täsmälleen sama homma. joka ilta herää sen yhden kerran, olen kyllä tuskaillut tämän tissille nukutuksen kans, harmi kun kukaan ei kertonut, että se ei ole järkevää, nyt en tiiä miten siitä ikinä pääsee eroon... Ainakaan ilman katastroofia...
Niinpä, millä ihmeellä siitä pääsee eroon?? Huh, unikoululla varmaankin :/

mun vauva kohta 2kk ja joskus saattaa nukahtaa sitteriin mutta yleensä tissillä. ekalla yrityksellä nukahtaa ja nukkuu melkein koko yön. semmoset 8-10h putkeen. :heart:

Se on se liikkumaan lähtö joka tekee levottomaksi. Helpottaa sitten myöhemmin. Meillä on jokainen lapsi nukahtanut tissille sen pienen aikansa, joka silloin kyllä raskaalta tuntui. Nyt sitä jo miettii haikeana kun imetys on loppunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Jospa antaisitte niiden lasten olla pieniä sen hetken mitä ne on, ilman mitään unikouluja millekään 6kk ikäiselle :(
Mietin tota samaa äsken ja tulin samaan tulokseen. Ei mulla vielä ollut tarkoituskaan vaan ajattelin asiaa pidemmälle. Tuskin hän oppii iän myötä itsestään nukahtamaan ilman tissiä vaan se vaatinee pari itkuntäyteistä yötä :(

Ei se aina itkua vaadi, meiltä on tuti ja pullotkin lähteneet ilman yhtään itkua =) Ehkä ollut se ns oikea hetki sitten siihen..
Ymmärrän kyllä unikoulua jos lapsi herää esim 10 kertaa yössä ja on isompia sisaruksia vahdittavana, tai töihin menoa tms. Noh, nää on taas vaan mielipidekysymyksiä

Aika pitkälti joo. Vauva tosin vasta 5 viikkoinen että saa ollakin. :heart:
Mut toisinaan, kuten tänään, ei meinannut millään saada nukahdettua kun maitoa tulee liikaa, silloin sitä toivois että kelpais se tutti tai nukahtaispa ilman!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jospa antaisitte niiden lasten olla pieniä sen hetken mitä ne on, ilman mitään unikouluja millekään 6kk ikäiselle :(
Mietin tota samaa äsken ja tulin samaan tulokseen. Ei mulla vielä ollut tarkoituskaan vaan ajattelin asiaa pidemmälle. Tuskin hän oppii iän myötä itsestään nukahtamaan ilman tissiä vaan se vaatinee pari itkuntäyteistä yötä :(

Mulla oli tyttö reilu vuoden ikäinen kun alkoi nukahtamaan itsekseen. Ja vieläkin mulla on hiukan ikävä niitä nukutushetkiä kun maattiin kylki kyljessä...

Meillä on jo 9kk. Itse olen ajatellut katsoa tilanteen sit kun lopetan imetyksen... tuntuu muutenkin tällä hetkellä olevan kovasti äidin perään kun heti meinaa tulla itku jos äiti menee pois huoneesta ja lattialla ollessa kiipee vähän väliä syliin. Itse ainakin olen niin onnellinen imetyksen onnistuttua et haluan nauttia siitä sen ajan kun se kestää. Kyllä silti monesti miettii et tekeekö vaan itelle vaikeuksia sillä et tyttö nukahtaa syliin... miten saada jatkossa nukahtamaan itsekseen. Esikoinen kun oli huomattavasti helpompi nukkumisen suhteen ja nukahti pienestä pitäen itsekseen, tosin hieman eri lähtökohdat kun poika oli pullolla ja tyttö on nyt siis täysimetyksellä. Tyttö tuntuu muutenkin olevan paljon herkkäunisempi kun poika niin mietin et miten saisin tytön nukkumaan paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Mulla oli tyttö reilu vuoden ikäinen kun alkoi nukahtamaan itsekseen. Ja vieläkin mulla on hiukan ikävä niitä nukutushetkiä kun maattiin kylki kyljessä...
Se on siis kuitenkin mahdollista :) Ei mua mitenkään rasita toi tissittely eikä se, että hän herää aina sen kerran. jännä vaan, että MIKSI herää.. Kiva kuulla muilta samanlaisia juttuja :)

Se on siis kuitenkin mahdollista :) Ei mua mitenkään rasita toi tissittely eikä se, että hän herää aina sen kerran. jännä vaan, että MIKSI herää.. Kiva kuulla muilta samanlaisia juttuja :)

On on mahdollista!! Hyvin todennäköisesti alkaa ennen rippikouluikää ainakin nukkumaan itsekseen! Meillä meni kyllä yllättävän helposti lopulta se vieroitus, mä kaipasin sitä paljon kauemmin kuin vauva...
:p

Kyllä mä annankin, eikä se ole mikään suuri ongelma, pelottaa vain se että kun kohta pitää töitäkin suunnitella niin mites se onnistuu? varsinkin kun ilta/ yö töitä. Enkä tahtois millään lopettaa imetystä ennen aikoja, huomaan että pojalleni se pelkkä läheisyys ja tissien haliminen on todella tärkeää.

On on mahdollista!! Hyvin todennäköisesti alkaa ennen rippikouluikää ainakin nukkumaan itsekseen! Meillä meni kyllä yllättävän helposti lopulta se vieroitus, mä kaipasin sitä paljon kauemmin kuin vauva...
:p
Mulla oli myös tosi haikeeta lopettaa tuon vanhemman imetys aikanaan. Oli 11 kk.. Alkoi olla sen verran sitä yölutkuttamista, että halusin siitä eroon, koska tiesin, että se on niin turhaa "syöpöttelyä". Tämä vauva ei ainakaan vielä tee sitä, että mussuttelis pitkin yötä :)

Yhteistyössä