Muita ulkomailla asuvia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hollannikas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hollannikas

Vieras
Asun Hollannissa, ja mietiskelin tässä vaan että onko täällä muita ulkomailla asuvia linjoilla? Missä asutte? oletteko kotiäitejä? onko elämä yksinäistä, vai juuri sitä mitä olette toivoneet? Mun mies on siis Hollannista, ja päätimme muuttaa tänne, kun hänen työnäkymät suomessa ei ole kovin hyvät, kun alana on hoitotyö..suomen kieli ei oo se kaikein helpoin..pidän Hollannista, ja asun täällä mielelläni, mutta vähän on joskus yksinäistä, kun oon täällä vielä kotiäippänä..päivät välillä ykstoikkosii, vaikka tytär 10kk pitääkin kyllä kiireisenä. Tai vaikka olis ihmisii jotka ihan suomessa asuu, mutta kauempana perheestään, miten pidätte mielenkiintoa päivissä, kun tuppaa ykstoikkosta olemaan??

Alkuperäinen kirjoittaja Hollannikas:
Asun Hollannissa, ja mietiskelin tässä vaan että onko täällä muita ulkomailla asuvia linjoilla? Missä asutte? oletteko kotiäitejä? onko elämä yksinäistä, vai juuri sitä mitä olette toivoneet? Mun mies on siis Hollannista, ja päätimme muuttaa tänne, kun hänen työnäkymät suomessa ei ole kovin hyvät, kun alana on hoitotyö..suomen kieli ei oo se kaikein helpoin..pidän Hollannista, ja asun täällä mielelläni, mutta vähän on joskus yksinäistä, kun oon täällä vielä kotiäippänä..päivät välillä ykstoikkosii, vaikka tytär 10kk pitääkin kyllä kiireisenä. Tai vaikka olis ihmisii jotka ihan suomessa asuu, mutta kauempana perheestään, miten pidätte mielenkiintoa päivissä, kun tuppaa ykstoikkosta olemaan??

Hei! Täällä toinen Hollannista :). Amsterdamin lähellä asutaan ja olen juuri viimeisimmilläni raskaana. Missä päin asut?

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja Hollannikas:

Hei! Täällä toinen Hollannista :). Amsterdamin lähellä asutaan ja olen juuri viimeisimmilläni raskaana. Missä päin asut?

Asunut lapsena Jaakkolankadulla?

Alles is heel goed ;) No hitto, täältähän löyty heti monta ulkomaalaista..me asutaan Zoetermeerissä..haagin lähellä..ootko kauan asunut Hollannissa? Ja onnea tulevasta perheenlisäyksestä! Mäkin haluaisin jo kovasti toista vauvaa, mutta tiedät varmaan millanen rumba täällä on asuntojen kanssa..kiven takana on mukavat (ja tilavat) asunnot kivalla alueella, oletko töissä? jos olet, niin meinaatko palata brutaalin 3kk jälkeen töihin?

Mutta siis, miten täytätte päivänne (jos olette "kotiäitejä")?? kuinka monta lasta teillä on? onko kova ikävä perhettä suomessa? kuinka usein käytte suomessa? Itse olen asunut täällä nyt parisen vuotta, mutta välillä on kova ikävä suomeen, vaikka käydäänkin joka 3kk välein Suomessa. Tuntuu haikealta kun tietää että sekin tosta vähenee. Täällä on kyllä ihmiset mukavia ja muuta, ehkä toi työelämään siirtyminen valaisee sitten taas arkea, eikä oo suomea niin ikävä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta siis, miten täytätte päivänne (jos olette "kotiäitejä")?? kuinka monta lasta teillä on? onko kova ikävä perhettä suomessa? kuinka usein käytte suomessa? Itse olen asunut täällä nyt parisen vuotta, mutta välillä on kova ikävä suomeen, vaikka käydäänkin joka 3kk välein Suomessa. Tuntuu haikealta kun tietää että sekin tosta vähenee. Täällä on kyllä ihmiset mukavia ja muuta, ehkä toi työelämään siirtyminen valaisee sitten taas arkea, eikä oo suomea niin ikävä.

Silloin muinoin kun olin kotiäiti niin päivät täyttyivät varmaan pitkälti samoista jttuista kuin muillakin paikallisilla äideillä. Lapsen/lastenhoidosta, kotitöistä, ulkoilusta, lasten kanssa kerhoilusta, kavereiden ja naapuruston muiden lapsiperheellisten tapaamisista, kaupungilla shoppailusta jne. Meillä oli esikoinen erityislapsi ja hänen takiansa oli omat menot siihen päälle. Oli kyllä ihanaa aikaa, pääosin. =)

Ikävää ei ole suomeen vielä tullut tämän 7v aikana, käydään siellä vaihtelevasti 1-3 kertaa vuodessa, joskus voi kyllä tauko venähtää pidemmäksikin niin kuin nyt näyttäisi käyvän. Tosin sukulaisia ja kavereita käy täällä välillä.

täällä toinen USAssa :D

kotiäitinä tällä hetkellä, 2 pientä lasta. päivät tuntuu välillä pitkiltä ja ikävä perhettä ja kavereita on välillä kova. me ollaan vasta tänne muutettu joten vielä ei olla oikeen päästy tutustuun muihin lapsiperheisiin. miehen sukulaisia onneksi on kyllä ympärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja mommy:

kotiäitinä tällä hetkellä, 2 pientä lasta. päivät tuntuu välillä pitkiltä ja ikävä perhettä ja kavereita on välillä kova. me ollaan vasta tänne muutettu joten vielä ei olla oikeen päästy tutustuun muihin lapsiperheisiin. miehen sukulaisia onneksi on kyllä ympärillä.

Mihinpain jenkkeja muutitte?

"ulkomaat" kuittaa täälläkin.

Asumme miehen kotimaassa, 2 lasta pitää mut tarpeeksi kiireisenä päivisin. Olen tosiaan kotiäiti. Ei ole ikävä Suomea eikä elämä ole käynyt missään välissä tylsäksi. Käydään Suomessa kerran vuodessa tai harvemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

muutettiin siis suomesta tänne itärannikolle :) missäs päin te asutte?

chicagossa, muutettiin pari kk sitten. Nyt arki jo rullaa ihan kivasti. Usko pois, kun alkuhassakasta selviaa ja paasee vahan jutun juureen, niin koti-ikivakin katoaa! Tiedatko, asuuko lahistolla muita suomalaisia vai kaipaatko edes 'omiasi'..?

chicagossa, muutettiin pari kk sitten. Nyt arki jo rullaa ihan kivasti. Usko pois, kun alkuhassakasta selviaa ja paasee vahan jutun juureen, niin koti-ikivakin katoaa! Tiedatko, asuuko lahistolla muita suomalaisia vai kaipaatko edes 'omiasi'..?

joo varmasti se tästä lähtee sujumaan, en niinkään kaipaa välttämättä juuri suomalaisia, enemmänkin muita lapsiperheitä olisi kiva tuntea paremmin, mutta eiköhän sellaisiakin ystäviä tule tässä pikku hiljaa. en siis tiedä onko muita suomalaisia täällä päin.

Kotiäiti ja Saksasta. Mulla oli aluksi juuri noin, mutta nyt tänne on kyllä sopeutunut ihan kokonaan ja pidän maata kotinani. Kunhan sullakin vauva kasvaa ja alkaa enemmän ymmärtää puiston ja muiden lasten pääle, niin yllätyt miten paljon kavereita saa sieltä puistosta ja viimeistään tarhassa tutustuu niin moniin äiteihin, että pian pitää kalenterista katsoa millon ois aikaa tavata kahvin merkeissä ja samalla muksut leikkii:D Mulla se meni pari vuotta asettuessa ja koti-ikävää potiessa, mikä on ihan normaali aika totuttelemaan asumaan uudessa maassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin siis kyllä mä ehdottomasti rakastan keski eurooppaa, enkä halua takaisin suomeen muuttaa. miten kauan tee muut hollantilaiset ootte nyt täällä asunut?

Kivahan Keski Euroopassa on tosiaan asua, mutta voin kuvitella, että palaan joku päivä 'juurilleni'.Olen asunut pois Suomesta 20 vuotta, siitä Hollannissa 18 vuotta.

Kateellisena kurkkimassa :D Haaveena Ranskaan muutto. Just katselin "Build a new life in the country" sarjaa jossa pariskunta osti Chateaun Loiren laaksosta ja teki siitä B&B:n. Ah minäkin haluan! Paikka on tosin nyt myynnissä ja pariskunta haluaa palata takaisin Enkkuihin.

http://www.chateaudecharly.com/welcome.htm

Jos olis loton pääpotti tullut eilen niin taitaisin olla puhelimessa nyt... :D

Yhteistyössä