Muita värinokkosen keräilijöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miiuska-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miiuska-

Jäsen
19.03.2009
850
0
16
Tuli vaan mieleen kysellä että onkos tääl muitakin jotka keräilevät tätä kyseistä kukkaa, sen eri lajikkeita?..itselläni on 3:a eri lajia ja äidiltä pitäisi tulla nyt kaksi uutta eri lajiketta lisää. Nimiä en niistä kyllä tiedä mutta äiti oli saannut kuulla että yksi noista mikä minulla on niin on jostain ulkomailta tuotu että aika harvinainen se kai on?..

Löytyisiköhän ketään jonka kanssa voisi vaikka "vaihdella"? ja joku joka tietäisi noista enempikin?..

mulla on vaan yhtä väriä, joskus 20.v sitten mullakin oli niitä erilaisia. ne on kyllä jänniä kukkia. ja juovat näillä säillä ihan hirveesti, kun on etelän puoleisella ikkunalla

Alkuperäinen kirjoittaja anni*:
mulla on vaan yhtä väriä, joskus 20.v sitten mullakin oli niitä erilaisia. ne on kyllä jänniä kukkia. ja juovat näillä säillä ihan hirveesti, kun on etelän puoleisella ikkunalla

Nii joo, totta :) saa olla lähes ainaki joka toinen päivä vettä antamassa. Onkos se erikoinen se mikä sulla nyt on? vai ihan sitä perus värinokkosta?

mulla kaks. kaverilta sain kaks viime vuonna ja ne talvella kuoli. nyt uus yritys. toinen viininpunanen ja toinen vaaleen puna kirjava. en lajinimikkeitä tiedä. ei ne mulla niin nättejä ole kuin kaverilla kun olohuone länteen päin...

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
mulla on ulkona ja miettinyt olen kuinka saan hengissä talven säilymään kun ei ole sellaista viileämpää paikkaa...

En itse ainakaan ole huomannut että lämpötilalla olisi väliä. Itselläni sisällä ympärivuoden, joskus kesällä ehkä viikon aurinkoisella kelillä ulkona.. et ihan sisäll säilyvät :) valoa vain pitää olla

Mull itelläni on, tänään ostettuna ihan sellainen koko vihreä, sitten sellainen punaviherä jossa sellaiset "röpelöiset" reunat <-- tämä siis se harvinaisuus ja sitten sellainen toisen lainen puna vihreä, se kait sitä perus mallia..? äidiltäni saan nyt sellaisia miss o yhdes valkoista yms. en ihan tarkkaan nyt muista niiden ulkonäköä :)

Minulla oli monta vuotta kuvan mukaista lajiketta iso puska jota jaoin moneen ruukkuun. En raaskinut heittää yhtäkään pistokasta pois joten aikamoinen viljelmä kertyi ikkunalaudalle ja kyllästyin koko kasviin lopulta. :ashamed: Nokkosia oli tosiaan melkein joka ikkunalla. :D

2253864493_c9b333f52c.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Minulla oli monta vuotta kuvan mukaista lajiketta iso puska jota jaoin moneen ruukkuun. En raaskinut heittää yhtäkään pistokasta pois joten aikamoinen viljelmä kertyi ikkunalaudalle ja kyllästyin koko kasviin lopulta. :ashamed: Nokkosia oli tosiaan melkein joka ikkunalla. :D

2253864493_c9b333f52c.jpg

Näinhän siinä käy :D itellä myös niin että oksia on vaik muille jakaa.. tosin oon nyt tehnyt niin että lisään aina vain samaan ruukkuun niitä jos ei ole ihmisiä joille antaa :)

Kasvi näytti minusta talvisin jotenkin ankeammalta. Uusien lehtien kirkkaat pinkit ja vihreät sävyt oli ihan nättejä mutta vanhemmiten lehdet muuttuivat tummiksi ja hailakoiksi. Iltaisin kasvi näytti vaan joltain tummalta möröltä ikkunalla.