Heli: ei se varmaan iästä ole kiinni, kun muiden suhtautuminen arveluttaa. Itse olen 27v, yhden lapsen äiti, innoissani odottelemassa toista, mutta juuri piti palata lokakuussa töihin... Tietysti heti alkoi arveluttamaan mitä siellä uudessa työpaikassa sitten sanotaan, kun hommat jää äippäloman takia sitten keväällä kesken jajajajajaja... No, vaikka alkuvaiheessa viel olenkin ja kaikki on mahdollista, niin silti ilmoitin esimiehelle heti että tilanne on tämä, ota tai jätä. Eipä tarvi miettiä sitten sen kummemmin. Ok, sivuraiteelle vierähdin niin että heilahti...
Mutta pointtini on se, että jos itse tunnet olevasi kypsä jo äidiksi, on ihan sama mitä muut asiasta ajattelevat. Mun mielestä nuorissa äideissä on niitä "hyviä ja huonoja äitejä", mutta niin niitä on ihan joka ikäryhmässä. Jos lastaan rakastaa ja asianmukaisesti hoitaa, niin ei kai se ikää katso. Häntä pystyyn vaan ja masusta nauttimaan, se raskausaika menee niin nopsaan ja helposti jää paljosta paitsi jos vaan murehtii muiden mielipiteitä.
Ippa: eikös se ole niin, että sikiö on suojassa ruskuaispussissa ensimmäiset viikot, eikä ole yhteydessä äidin verenkiertoon, jolloin ei myöskään saa alkoholia, nikotiinia tms.?? Muistelen lukeneeni jostain että siinä vaiheessa kun huomaa olevansa raskaana, on hyvä miettiä tulevia tekemisiä, menneillä ei ole mitään vakavaa merkitystä juuri tuon ruskuaispussin takia. En siis ole idiootivarma tästä jutusta, mutta näin käsittääkseni. Eikä varmaankaan kannata neuvolassa alkaa moisia juttuja mainostamaan, siitä ei todennäköisesti seuraa kuin turhaa tenttaamista ja pahimmassa tapauksessa pahaa mieltä.