Muita vasta plussanneita..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä ei ainakaan vielä pahoinvointia ilmene.. Joskus satunnaisesti ällöttää mut kun muistaa syödä riittävän usein niin ei oo tullu pahaolo ja toivottavasti pysyykin poissa!

Tiuku, juu kävin yksityisellä ultrassa rv 6+3 ja syke löytyi.
Mulla ensimmäinen neuvola 14. pvä. Viikkoja on silloin 7+4. Aika paljon heittelee nuo ekat neuvola ajat.
Täällä kaupunki tarjoo vain veriseulan ja rakenneultran. Mites muilla paikkakunnilla?

Meillä kaupunki tarjoaa np-ultran ja rakenneultran sekä jokaisen lääkärineuvolan yhteydessä ultrataan. Itse kävin esikoiselta n.6-7 ultrassa kaiken kaikkiaan ja ihan kunnallisella puolella, en kertaakaan yksityisellä.

Viikkoja 5+1
Toissapäivänä heräsi epäilyt, tein testin ja plussa varmistui.

Oireina heti oviksen jälkeen muutaman päivän kuvotus aika-ajoin. Ja oviksen jälkeen mulle tuli myös jokin ihme raivopuuska, jolloin mies jo nauroi, että eikai vaan ole jo tärppi käynyt . Noh, noi nyt oli sellaisia oireita, että en niitä silloin todellakaan noteerannut.

Sitten toistaviikkoa on jo nippaillut alavatsaa ja nyt muutamia päivä rinnat ovat olleet välillä arat aika-ajoin. Rintojen arkuudenkin laitoin aluksi sen piikkiin, että olen juuri ostanut uudet tosi tukevat liivit... Mutta eipäs tainnutkaan olla sellaista kipua. Sitten mua on muutaman päivän ajan paleltanut aikaajoin.

Viimeinen oivallus tuli mulle töissä, kun näin yhdestä mainoksesta lapsen käden kuvan ja mä katsoin sitä ja liikutuin.Mulla ei oo ollut ikinä tollasta, että noin liikuttuisin ja varsinkin jostain lapsen käden kuvasta. Silloin ajattelin, että ehkä aika tehdä testi...

Ensimmäisestä kierrosta tärppäs, vaikka ikää on jo kertynyt 37, on ylipainoa ja Fyysisesti/henkisesti raskas työ jne... tuli kyllä hieman yllätyksenä, että heti tärppäs. Mutta josko edesauttoi meidän rento-ote tai ns.kun ajateltiin että tää on vasta harjoittelukierros. Mutta näköjään me mitään harjoittelua enää tähän ikään tarvita... =) Niin ja tietenkin asiaa auttoi se, että tunnistan ovikseni.

Olin kyllä varautunut siihenkin, ettei meillä välttämättä tule tärppäämään ollenkaan. Enkä oikein kyllä vielä pysty tajuamaan, että jo tärppäsi =)

Lene paljon onnea raskaudesta ja tervetuloa mukaan.
Odotan todella paljon neuvola käyntiä, vaikka siihen on viä 3 viikkoo aikaa. Oletteko kertoneet jo sukulaisille? Kerroimme eilen ja vastaanotto oli erittäin ihana. Olivat kuulemma jo hetken aavistaneet kun pojastansa kuulemma oli jo asian nähneet. Omat vanhempani ovat tienneet raskaustestistä lähtien..

Jos aloitan listan niin lisäilkää siihen tietojanne

Tiuku 25v. Viikkoja 6+4 Kangasala

Hyviä vointeja!

Onnea Lenelle plussasta! Mulla noita raivareita tulee aika ajoin.
Niksu, vo kunpa täälläkin pääsis masuasukkia katsoon niin tiuhaan.
Meillä lähisuku tietää. Ovat udelleen jo tovin milloin saadaan perheenlisäystä ja me yritettiin valehdella ettei vielä, mutta eipä tuo oikein mennyt läpi.

Nele rv 7+2

Teille vasta plussanneet pikku vinkki: Liikkukaa ja jumpatkaa nyt kun vielä voitte! Vahvistakaa selkää ja lantionpohjanlihaksia. Nimittäin stoppi voi tulla äkkiä, vatsankireys ja selkäjomotukset, ja sit ei enää niin vaan urheillakaan. Tietenkään mitään uutta lajia ei pidä tässä vaiheessa aloittaa, eikä harrastaa mitään liian raskasta, mutta suosittelen reippailua ulkona ja kotijumppaa.
Terv, yksi joka ei enää uskalla paljoa liikkua raskauden puolivälissä.

mulla on kaamee väsymys nyt :( Ihan vetämätön olo. Mites teillä muilla menee? Mahaa nippailee sillon tällön ja huono olo on jossei melkein kokoajan laita jotain suuhun. Saa kertoa kaikki vinkit mitkä auttaa pahaanoloon. Mulla auttaa salmiakkipastillit. Kohtuuden rajoissa tietty popsin..
Pitäskö keksiä meidän ketjulle joku toinen nimi, koska kokoajan joku plussaa .. oisko joku aktiivinen ja ehdottas ja alottas, heh? :O

Oletteko kärsineet kovista vatsa kivuista? Kävin lääkärissä kipujen vuoksi kun neuvolasta suosittelivat tarkastukseen menoa, ettei ole kohdun ulkopuolinen raskaus. Lääkäri ainoastaan tarjosi sairaslomaa... Lähetteen sain kyllä laboratorioon, mutta se ei oikein kipua vienyt pois. Sanoi että jos kovasti tulee verta niin sitten ensiapuun. Varasin yksityisellle huomiseks ultran.

Ihmetyttää välinpitämättömyys.

Kuinkas muut ovat voineet?

Moi!
Tiuku, toivottavasti kaikki on ok! Mulle kätilö sanoi et jos kohtu on kallistunut taaksepäin ni voi sen takia käydä kipeetä. Mulla välillä vihloo ja muutaman kerran tiputellut, mut ihan turha lähteä hakeen apua lekurilta kun ei ne ees ultraa ennen kuin vuotaa kunnolla. Käskevät vain odottaa. Ilmoittelehan huomenna mitä ultrassa näky!
Pitäis kyl keksiä jokin nimi, meillä taitaa la:t olla huhtikuun lopussa - toukokuun alussa. Ehdotuksia?!
Nele 7+5

Heippa vaan kaikille ja onnea! Itellä on la kiekon mukaan 20.05.2007.
Tiuku- minä olen kanssa Kangasalta, eikös täällä ole vain yksi ultra tarjolla? Kävin edellisestä FH-lääkäriasemalla alkuvaiheessa, voin suositella, jos haluat käydä!
Täällon Toukokuisille oma palsta.
Mua hirvittää ihan hirvittävästi.... on niin alussa ja mulla ei kanssa niitä oireita ole, muutakun alavattaa nippailee.

Eipä ollut mukava lääkäri käynti.. Oli kohdussa sikiöpussi, mutta tässä vaiheessa ei muuta näkynyt. Sanoi että viikon päästä ultrataan uudestaan niin selviää kuin käy. Voi olla että näkyy alkio tai sitten menee kesken..

Aikas itkunen olo.

Tiuku, jospa pikkuinen on vain myöhemmin saanut alkunsa. Mones kierron pvä sait plussan? Eiköhän kaikki mene hyvin, alussa on niin vaikeeta nähdä mitäs siellä masussa tapahtuu. Tiedän että on vaikeaa odottaa viikko mut me tsempataan sua!
Koita jaksaa, halaus! Nele

Kiitos Nele. Toivotaan että kaikki olis hyvin.. On vaan ollut niin paha viikonloppu ku ensin ultra meni kuin meni ja sunnuntaina kuoli kissani. Että on ollut miettimistä elämässä kerrakseen.

Toivotan kaikille parhainta vointia :)

Kiitos, nele ja Papu75.
Ultrasta tultiin ja kyynel kyllä valu poskelle kun sydämmen syke löytyi :)
Niin helpottunut ja onnellinen olo. Viikkoja vasta 6+3, siksi viime ultrassa ei näkynyt mitään. Ei lääkäri kyllä osannut sanoa miksi näkyi raskaustestissä jo 5 viikkoa sitten.

Minäkin sain viime lauantaina plussan! Vauva-lehden laskurin mukaan olisi jo 6 viikkoa... Ja otin viime perjantaina n. 5 tuoppia olutta. Mutta ei kai se haittaa. Niinkuin joku aiemmin kirjoitti, sillä mitä on tehnyt ei ole väliä, vaan sillä mitä tulee tekemään. Tää on mulle kans eka ja jännittää ihan sikana. Lauantaina plussan jälkeen tuli itkukin, lähinnä pelosta. Tuntuu kuin joku vaihe on nyt lopullisesti ohi (olen 29v). Ja nyt on "pakko olla aikuinen". Esim. viikonloppuna ei vaan enää mennä ja tulla niinkuin itse lystää. En ole koskaan ollut mikään "vauva-ihminen", mutta nyt kyllä tykkään selailla alan lehtiä. Hih... Onneksi kavereilla on melkein kaikilla jo lapsia, ja ovat luvanneet olla tukena ja apuna jos tulee jotain.
Tänään on ensimmäinen lääkärissä käynti. Vatsa ja selkä (kipu säteilee myös jalkoihin!) on olleet toooodella kipeitä! Ensin luulin että menkat alkaa, mutta ei vaan kuulunut. Pillerit jätin elokuussa pois; olen syönyt niitä n. 15 v.
Tsemppiä ja iloista odotusta kaikille :)

Yhteistyössä