Moikka!
Minä voisin tulla myös tänne mukaan, mulla on tosiaan enempi kuin muutama kilo ylimääräistä! Odotan toista ihan alussa (tänään viikot 5+6), laskettu aika 24.6.11. Me ollaankin Hensku00 aikas samassa vaiheessa!

Esikoinen syntyi helmikuussa 2009. BMI mulla 36 hujakoilla, olin samanpainoinen kun aloitin esikkoa odottamaan. Eka raskaus meni hyvin, ainoastaan ihan lopussa mulle puhkesi lievä raskausdiabetes, jota tosin hoidettiin vain ruokavaliolla. Vauva oli normaalikokoinen, ei makrosominen. Suhtautuminen neuvolassa mun kiloihin oli ihan ok. Paino nousi silloin 8kg koko raskausaikana.
Nyt mulla olisi tarkoitus pysytellä samassa painossa koko raskausaika, eli tähtäimenä 0 raskauskiloa. Ymmärtääkseni mun kokoiselle ihan ok ajatus. Mulla on audienssimahdollisuus ravitsemusterapeutille, joten ajattelin käydä siellä vielä juttelemassa tarkemmin ruokavaliosta. Mä en ole vielä käynyt neuvolassa, joten en tiedä miten nykyinen täti suhtautuu, mutta mitäpä sitä nyt itkemään näitä kiloja. Ei niistä just nyt pääse eroon.
Mua ei hirveästi huoleta tuo painon vaikutus raskauden kulkuun, koska viimeksikin kaikki meni hyvin. Siitä raskausdiabeteksestä en periaatteessa kuullut kuin vasta synnärillä, kun neuvolantäti kuittasi poikkeavan sokeriarvon sillä, että katso nyt vähän mitä syöt, jätä tuoremehu pois. Nyt kyllä ajattelin yrittää pitää ruokavalion hyvänä, jotta sokerit pysyvät kohdillaan. Pääsenkin jee viikoilla 10-13 jo sokerirasitukseen. Ei mikään mun lempilabra, mutta hyvällä asiallahan siinä ollaan. Mulla on jopa sympaattisia muistoja viime raskauden rasituksesta, kun ihana labrantäti toi mulle pyyhkeitä lämmikkeeks, kun odotusaulassa oli vähän kylmä.
Mahaa turvottaa jo jonkin verran, saa nähdä millä viikoilla pitää siirtyä äippävaatteisiin. Niitä tosin on hankala tämänkokoisena löytää (olen vielä pitkä leveän lisäksi), viime raskaudesta mulla on onneks vielä farkut jäljellä. Paitoja täytyy käydä metsästämässä Hennesillä, sieltä viimeksi löysin ihme kyllä sopivat.
Yritän pysyä matkassa tässä ketjussa, tsemppi tässä asiassa on tarpeen! Ollaan muuttamassa ulkomaille vuoden alussa, joten mulla hommaa pukkaa lahjakkaasti loppuvuonna, mutta yritän roikkua täällä mukana!
Voikaa hyvin ja älkää antako neuvolantätien skitsota liikoja!!
-Nigella ja rapu 5+6