Mukava asuinalue lapsiperheelle läntisellä pk-seudulla, jossa palvelut lähellä ja omaa autoa ei tarvita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sorry, mutta Masala on niin ongelmaista aluetta, etten asuisi siellä enää päivääkään. Siellä on ns. parempaakin aluetta omakotitaloineen, mutta kun palvelut on huonot ja siellä on liikuttavakin, niin en ikuna omia lapsiani esim. kouluun siellä laittaisi. Mun vanhemmat on asuneet siellä (ns. paremmalla alueella) 14 vuotta ja itse asuin 2 vuotta. Aivan järkyttävä paikka. Juoppoja pilvin pimein, riehuvia nuorisojengejä ja narkkareita. Jos meinaa junaa käyttää niin niihin saa oikeen lähituntumaa. Varsinkin talvella on mukavaa mennä Masalaan kun pimeä tulee niin aikaisin. Peräänhuutelijoita ja -juoksijoita on piisannut.

Itse suosittelisin Lohjan Perttilää. Olen asunut moooonessa paikassa ja tämä on paras. Kaikki palvelut lähellä, lapsille äärimmäisen turvallinen. Ongelmia ei ole. Pari kilsaa keskustaan, yhteydet kaikkialle hyvät motaria pitkin. Täynnä suloisia kauppoja, toria ja ihanat uimarannat Suomen suurimmassa järvessä. Luonto on siis upea.

Hinnat ovat enemmän kuin kohtuulliset. yli 100m2 5h+k+s irtoaa alle 250t tai niillämain. Kokeilepa etuovea laittamalla 08500 postinumeroksi.

En voi kuin suositella ja olen tosiaan asunut Helsingisssä ja Espoossa monissa paikoissa, Masalassa ja Vantaallakin.

Entinen Kirkkonummelainen täällä! Kirkkiksellä on tosi paljon ongelmia, koska siellä on paljon työttömyyttä. Siellä on myös paljon jengejä, jotka ryöstelee ihmisiä päiväsaikaankin. Mun miehen päälle käytiin 2 vuotta sitten eikä siinä auttanut olla iso aikuinen kun 10 nuorta kävi kepeillä kimppuun. Aseman jengistä on ollut lehdissäkin. Ne käy päälle jopa kuntosalin edessä.

Kirkkonummen koulut on kuuluisia kiusaajajengeistä. Mun pikkusisko on siellä ja kärsii. Gesterby on pahin alue, mutta ei noilta ongelmilta välty siellä missään. Myös mamut on alkaneet tuoda ongelmia siellä. En sitä ihmettele kun pienelle Kirkkonummelle on tungettu yli 1000 mamua...

Alkuperäinen kirjoittaja Kirkkonummesta:
Entinen Kirkkonummelainen täällä! Kirkkiksellä on tosi paljon ongelmia, koska siellä on paljon työttömyyttä. Siellä on myös paljon jengejä, jotka ryöstelee ihmisiä päiväsaikaankin. Mun miehen päälle käytiin 2 vuotta sitten eikä siinä auttanut olla iso aikuinen kun 10 nuorta kävi kepeillä kimppuun. Aseman jengistä on ollut lehdissäkin. Ne käy päälle jopa kuntosalin edessä.

Kirkkonummen koulut on kuuluisia kiusaajajengeistä. Mun pikkusisko on siellä ja kärsii. Gesterby on pahin alue, mutta ei noilta ongelmilta välty siellä missään. Myös mamut on alkaneet tuoda ongelmia siellä. En sitä ihmettele kun pienelle Kirkkonummelle on tungettu yli 1000 mamua...

Olen aika yllättynyt tästä kirjoituksesta... Mistä päätellen Kirkkonummella on 1000 mamua? Toki ulkomaalaistaustaisia on, mutta suurin osa ihan normaaleja työssä käyviä ihmisiä. Tummaihoisia tai edes Lähi-Idästä tulijoita ei katukuvassa juuri koskaan edes näe. Ihan oikeasti, jos käyn esim. kaupassa 10 kertaa, niin ehkä yhdellä kerralla näen jonkun?! En tiedä oikein mitään paikkaa Espoossa, jossa näin vähän olisi maahanmuuttajia.

Mihinkään aseman jengeihin en ole törmännyt. Asemaa kuitenkin käyttänyt työmatkoilla pari vuotta. Joskus on pari lasta tai teiniä aseman tunnelissa luuhaamassa, mutta samoin ne teinit saattaa luuhata Mäkkärissä tms. Mitään kontaktia eivät ole koskaan minuun ottaneet, sanallista, tai fyysisestä puhumattakaan.

Työttömiä on 6,9%, joka on vähemmän kuin Uudellamaalla keskimäärin. Päinvastoin, Kirkkonummella on kehyskunnista korkeimmin koulutetut asukkaat ja tämä näkyy myös asuntojen hinnoissa.

Eihän tämä mikään onnela ole, mutta pakko vähän oikoa edellisen kirjoittajan räikeimpiä virheitä.

Ap:lle voisi vinkata esim. Neidonkallio, joka on uusin ja arvokkain asuinalue kävelymatkan päässä keskustasta. Muita hyviä keskustan tuntumassa Ravals ja Jolkby. Laajakallio, Tolsa, Heikkilä on ok. Jorvas ja Sundsberg hyviä, mutta tosiaan Masalan palveluiden varassa. Sundsbergissä tosin omat päiväkodit ja neuvolat sekä ala-aste ja paremman porukan omistusasumista ainoastaan.

Kantvik ja uusi rakentuva alue Sepänkannas kannattaa katsastaa, tosin ei junayhteyksiä ja palveluina vain Kantvikin pikkukauppa sekä ala-aste. Ei mamuja, ainakaan pakolaistaustaisia.

Wanha-Nummela. Rauhallista asuinaluetta,jossa sopivasti lapsiperheitä. Nummelan parhaimmistoa.Palvelut lähellä ja 100neliön rivarin saa noin 200 000e keskihintaan( riippuu kunnosta)

Alkuperäinen kirjoittaja Kirkkonummelainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirkkonummesta:

Olen aika yllättynyt tästä kirjoituksesta... Mistä päätellen Kirkkonummella on 1000 mamua? Toki ulkomaalaistaustaisia on, mutta suurin osa ihan normaaleja työssä käyviä ihmisiä. Tummaihoisia tai edes Lähi-Idästä tulijoita ei katukuvassa juuri koskaan edes näe. Ihan oikeasti, jos käyn esim. kaupassa 10 kertaa, niin ehkä yhdellä kerralla näen jonkun?! En tiedä oikein mitään paikkaa Espoossa, jossa näin vähän olisi maahanmuuttajia.

Mihinkään aseman jengeihin en ole törmännyt. Asemaa kuitenkin käyttänyt työmatkoilla pari vuotta. Joskus on pari lasta tai teiniä aseman tunnelissa luuhaamassa, mutta samoin ne teinit saattaa luuhata Mäkkärissä tms. Mitään kontaktia eivät ole koskaan minuun ottaneet, sanallista, tai fyysisestä puhumattakaan.

Työttömiä on 6,9%, joka on vähemmän kuin Uudellamaalla keskimäärin. Päinvastoin, Kirkkonummella on kehyskunnista korkeimmin koulutetut asukkaat ja tämä näkyy myös asuntojen hinnoissa.

Eihän tämä mikään onnela ole, mutta pakko vähän oikoa edellisen kirjoittajan räikeimpiä virheitä.

Ap:lle voisi vinkata esim. Neidonkallio, joka on uusin ja arvokkain asuinalue kävelymatkan päässä keskustasta. Muita hyviä keskustan tuntumassa Ravals ja Jolkby. Laajakallio, Tolsa, Heikkilä on ok. Jorvas ja Sundsberg hyviä, mutta tosiaan Masalan palveluiden varassa. Sundsbergissä tosin omat päiväkodit ja neuvolat sekä ala-aste ja paremman porukan omistusasumista ainoastaan.

Kantvik ja uusi rakentuva alue Sepänkannas kannattaa katsastaa, tosin ei junayhteyksiä ja palveluina vain Kantvikin pikkukauppa sekä ala-aste. Ei mamuja, ainakaan pakolaistaustaisia.

Peesi tälle ja lisäys, että hyvä asuinalue on myös Kuusala, keskustan ja Ravalssin välissä sekä Finnsbackan omakotialue.

Töissä käydään pääsääntöisesti Helsingissä tai Espoossa. Pitkä työmatka onkin oikeestaan ainoa huono puoli Kirkkiksessä. Ostoksille ym. asioille 30 km matka stadiin ei ole mielestäni liian pitkä.

Kirkkonummen koulutetut ovat myös nuorehkoja lapsiperheitä, siis n. 30 v, jotka haluaa isomman asunnon ja pihan, joita ei vielä tässä uravaiheessa kovin kohtuullisella lainalla saa Espoosta irti.

Olette ehkä jo ehtineet muuttaa, mutta ensinnäkin Kivenlahti ei ole mikään slummi vaan todella mukava asuinalue jossa on paljon lapsiperheitä ja kaikki palvelut (kaupat, kirjasto, neuvola, terveyskeskus, puisto, avoin päiväkoti, kerhot, jne) lähellä, ja hyvät julkiset yhteydet Kamppiin ja muualle Espooseen. Itse asuimme Kivenlahdessa juuri reilut 3 vuotta, todella rauhallista oli, ja Espoonlahden puolella asuin koko lapsuuteni.
(ap:n mainitsemia "puukotuksia keskellä päivää" ei käsittääkseni ole ollut kuin yksi, joskus 10-15 vuotta sitten, joten sen verran levottomuuksia varmaan mahtuu melkein mille tahansa alueelle..)

Nyt asumme Saunalahdessa, missä on myös todella paljon lapsiperheitä, ja viihdymme yhtä hyvin kuin Kivenlahdessa. Täällä kuitenkin toistaiseksi on kovin vähän palveluita, joten käymme Kivenlahdessa lähes päivittäin.

Jos kuitenkin etsitte rivitaloa, niitä on näillä molemmilla alueilla aika niukasti, joten kannattaa ehkä harkita Latokaskea joka on tässä lähellä. Myös sieltä löytyy paljon lapsiperheitä ja kaikki palvelut ovat lähietäisyydellä.

Yhteistyössä