Mukavaa naisnuorukaisen kanssa. Olen vanhempi äijä ja yrittäjä. Ettehän tuomitse!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 57-vuotias mies, vakavarainen vahinkosaneerausyrittäjä. Saneeraamme työtiimini kanssa erilaisia kiinteistöjä ja asuntoja. Tässä työssä näkee koko elämän kirjon. On kalmakämppiä, häätökämppiä, tulipaloja, sisäilmaongelmia, hometta jne. Minulle on tuttuja myös iltapäivälehtien sivuilta tutut saastakämpät. Tässä työssä näkee paljon myös ihmisten elämänhallintaongelmia, sairauksia jne. Yksi tällainen tapaus on mieleenpainuva. Olen törmännyt nyt työni kautta erääseen 21-vuotiaaseen nuoreen naiseen, jonka taustalla mielenterveysongelmia ja ADHD-as-kirjoa. Joillekin tällaisille ihmisille siivoamiseen keskittyminen on lähes mahdotonta, nämä ovat oikeita terveysongelmia; ja ihmisten tulisi olla niitä kohtaan mielestäni suvaitsevaisempia. Tämä nainen sai asunnostaan häädön sen siivouksen laiminlyönnin ja saastaisuuden vuoksi, ja vuokrantaja tilasi vahinkosaneerauksen minun yritykseni kautta.

Yleensä en asiakkaiden kanssa lähde neuvotteluun jälkikäteen, mutta tässä tapauksessa tein poikkeuksen. Vuokranantaja oli kova poika tinkaamaan ja hellyin. Hän oli neuvotellut naisen kanssa sopimuksen kulujen korvaamisesta ja antoi hieman alennustakin loppusummasta. Tämä motivoi nuorta neitoa maksamaan kuluja säännöllisesti ja se oli myös velkojan kannalta parempi, koska ulosotto ei voi maksukyvyttömältä mitään viedä; nuorukaisnainen elää tuilla (niin on tehnyt koko pienen aikuikänsä) ja on nykyään tuetun asumisen piirissä. Se mihin minä suostuin, niin ostin tuon velan. Selvitimme juristin kanssa ja tosiaan velkakirjan voi myydä ja ostaa. He olivat siis tehneet velkasopimuksen vahingoista.

Ja nyt tullaan asian pihviin. Minua on viime aikoina hieman säälittänyt kun tuo nuorukainen maksaa pienistä tuloistaan velkaerää pitkään. Hän on välillä myös tingannut, mutta olen ollut tiukka setämies; minä en armahda ainakaan vastikkeetta. Velkaeriä olen silti tosin antanut anteeksi tai miten sen nyt ottaa "pyyhkinyt pois" seuraa vastaan. Asiahan on niin, että sievän seuran ostaminen intiimeihin yhteisiin hetkiin ei ole rikos. Olen nauttinut seksistä hänen kanssaan; se on ollut niin mukavaa, eikä hänkään ole valittanut.

Mielestäni en ole mikään hirveä sika, punaniskainen inha äijä, sovinisti tai rikas yksityisyrittäjäriistäjä ja mitä näitä nyt oli. Mielestäni jopa ymmärrän köyhempien oloja ja elämänhallinnanongelmia yms. paremmin kuin väestömme keskimäärin. Kuitenkin jokainen meistä yrittää neuvotella omaksi parhaakseen; eli siinä mielessä jokainen on oman onnensa seppä. Ja tätä filosofiaa olen soveltanut käytäntöön. Mielestäni olen ollut todella reilu ja tarjonnut reilua hyvää diiliä aina välillä; ja meillä on likan kanssa ollut rentoa ja ihanaa yhdessä (ei mitään tiukkapipomeininkiä). Kun näin vaalien alla meitä yrittäjiä aina haukutaan vasemmiston toimesta rikkaiksi sioiksi, niin tässäpä tällainen positiivinen, ymmärtäväinen ja ihana kohtaaminen köyhemmän kansalaisen kanssa; ja samalla haluan muistuttaa, että minä olen ollut mielestäni vain tervellä tavalla itsekäs enkä mikään sortaja.

Jos olisit oikeasti reilu ja haluaisit auttaa, et käyttäisi hyväksi toisen ihmisen ahdinkoa (köyhyys, ongelmat elämänhallinnassa). Muistutus: 21-vuotias on vielä todella nuori aikuinen. Moni ei ole edes vielä muuttanut tuossa vaiheessa kotoaan pois tai aloittanut kunnolla opintoja/työelämää. Eikä ihme, koska 21-vuotiaan aivotkaan eivät ole vielä kehittyneet valmiiksi. Viimeinen pohdinta sinulle: Haluaisitko jonkun 57-vuotiaan miehen tekevän vastaavasti omalle tyttärellesi?

Miten tuota nyt voisi tuomita?

Toinen on hoksannut tavan millä saada velkoja anteeksi ja toinen, joka ilmeisesti on niin jotain naisten mielestä epämiellyttävää ettei ilmaiskesi heru, tavan jolla saada piparia.

Jos olisit oikeasti reilu ja haluaisit auttaa, et käyttäisi hyväksi toisen ihmisen ahdinkoa (köyhyys, ongelmat elämänhallinnassa). Muistutus: 21-vuotias on vielä todella nuori aikuinen. Moni ei ole edes vielä muuttanut tuossa vaiheessa kotoaan pois tai aloittanut kunnolla opintoja/työelämää. Eikä ihme, koska 21-vuotiaan aivotkaan eivät ole vielä kehittyneet valmiiksi. Viimeinen pohdinta sinulle: Haluaisitko jonkun 57-vuotiaan miehen tekevän vastaavasti omalle tyttärellesi?
Lapset/nuoret osaavat kyllä olla impulsiivisia ja tehdä asioita jotka heistä tuntuvat joissain tilanteissa kannattavimmimmilta, mutta lapset/nuoret tai jotkut nuoret aikuisetkaan, eivät osaa nähdä asioiden seurauksia samalla tavoin kuin aikuinen. Tällöin katsoisin, että vanhemman vastuulle jää katsoa, että lasta ei hyväksikäytetä.

Tässä vanhemmassa videossa hyvää keskustelua muun muassa lasten ja nuorten seksualisoinnista:

Samaa mieltä. Ap:n viesti on niin hirveää luettavaa, että selasin sen läpi pääkohdat lukien. Mies on vielä pahempi niljake kuin palstan vakiopervo. Odotetaan vielä Lispetin kommenttia. Hänen mielipiteet ovat asteikolla dementia/ei dementia.

Samaa mieltä. Ap:n viesti on niin hirveää luettavaa, että selasin sen läpi pääkohdat lukien. Mies on vielä pahempi niljake kuin palstan vakiopervo. Odotetaan vielä Lispetin kommenttia. Hänen mielipiteet ovat asteikolla dementia/ei dementia.
Heh Alepa, sinähän janoat näitä tällaisia ”likaisia” juttuja, otsikko imaisi sinut taas ahmimaan tätäkin 🤣

Tällä suunnalla kaksi aikuista nauttii suuresti ja puhtaasti ilman mitään kiristyksiä toistensa seurasta, ja myös nautitaan asiasta, jonka päälle sinä et ole kylmettyäsi enää vuosikymmeniin.

Nimittäin upeasta ja pitkäkestoisesta seksistä, aaahhhh 😍🥰😘

Muutenkin setä tietää oudon paljon remonttikohteistaan. Herää kysymys, miksi on vielä juoruiltava netissä niistä?

Muutenkin alkaa tuntuun oudolta tuo perseen myyminen. Ei lapsiperheet taas niin köyhiä voi olla.

Ihan kuin kukaan ei itse olisi ollut nuori. Ei kiinnostanut kiltsejä mitkään muut kuin poikaystävät, mitä komeempi kolli, sen suositumpi.

Näyttää siltä, että koko yhteiskunta rapautuu 15 vuoden sisällä. Viron tiellä me oikeasti ollaan.

Hyi hitto. Just tällasia miehet on. Eivät ajattele kuin laitteellaan, tunnepuoli täysin off kakslahkeisilla.

Sedällä on viidenkympin kriisi. Tottakai seksi kestää pitkään, kun välillä pitää heppi herätellä eloon.

Mitä järkee on jotain tytön luukasaa höylätä, se ois kuin pyykinpesu 50-luvun pyykkilaudalla.

Ja värkin kokokaan ei ole iästä kiinni, se on täysin yksilöllistä millanen värkki on kenelläkin. Mikään ei ole tiukempi kuin ikäneito, joka ei ole koskaan saanut miestä tai nainen, jolla on vuosi vierähtänyt edellisestä panosta. Huh huh sitä kyytiä kun se muistaa miten kiva olikaan panna, aamulla pyytää jäämään jatkoille.

Yhteistyössä