Mul on taas sellanen fiilis ettei minusta ole äidiksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kai se tunne siitä, ettei jaksaisi olla kenekään äiti ole yksinomaan lapsilukumäärästä kiinni.
Tai se, ettei jaksaisi olla vaimo, ei niitä miehiäkään kovin usein ole (ainakaan siellä kotona) kuin se yksi B)

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Miksi pitäisi olla kevätverhot ja tulpaaneita?

Ei ne kuulu äitiyteen.
Samaa mietin. 99,9999% ihmisistä käyttää enemmän aikaansa kodin viihtyisyyteen kuin minä, mutta en ole vieläkään tuntenut mitään pakottavaa tarvetta kuulua siihen samaan joukkoon. Kevätverhot, mitä ne on? Jotain syötävää vai? Mä olen joskus vienyt joulukuusenkin parvekkeelta roskikseen vasta aprillipäivänä :D

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Miltä äidit näyttävät, ja mitkä ovat äitijuttuja?

Äidit näyttää tyytyväisiltä äitiyteensä ja ne äitijutut on niitä kun äiti hoitaa kaiken niin että se vaan toimii.. meillä ei toimi kun äiti unohtaa hoitaa ja sit se ei oo tyytyväinen itseensä ja äitiyteensä!

Jos et ehdi niin sitten et! Se on kamalaa kun lapsi vaatii ihmistä repeämään moneen suuntaan, ole hyvä äiti ja pidä silti oma identiteettisi.. Kaikella on aikansa, älä ainakaan ota ressiä verhoista, naapurilla on kuitenkin hienommat :D

Joo, samat fiilikset.

Mä jaksan ton vauvan kanssa, mutt neitin ei tarvii kun pistää päänsä huoneensa ovesta niin oon jo ihan kypsä ja voisin karata ulkoavaruuteen. Ja toisaalta: tiedän että mun pitäisi yrittää enemmän, jollen mä saa itseäni niskasta kiinni ja ole aikuinen tässä, niin tää on jatkuva oravapyörä ja molemmat vähän kärsitään siitä. Mutta kun en jaksa, enkä tällä hethellä halua.

Miehen kanssa tehtiin eilen diili, että nyt on tehtävä jotain. Mä olen hukannut otteeni kyllä täysin tähän vaimouteen ja mieheen ja tiedän sen itsekin.

Neiti imee kaikki mehut. Ihan totaallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Äidit näyttää tyytyväisiltä äitiyteensä ja ne äitijutut on niitä kun äiti hoitaa kaiken niin että se vaan toimii.. meillä ei toimi kun äiti unohtaa hoitaa ja sit se ei oo tyytyväinen itseensä ja äitiyteensä!
Musta tuntuu, että mä unohdan ainakin kuusi asiaa kymmenestä, mutta kukaan meidän perheestä ei ole vielä sen takia kuollut tai sairastunut. Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat. Olisihan se kivaa, jos olisi viis kättä, viis jalkaa ja viiskyt tuntia vuorokaudessa. Mutta kun ei ole, niin jostain on pakko tinkiä. Mä teen niitä asioita, jotka tekee mut tyytyväiseksi. En niitä asioita, joiden perusteella mut luokiteltaisiin hyväksi äidiksi...esim ne kevätverhot. Mutta siitä huolimatta olen noiden 21 v ja 16 v mielestä Unversumin paras mutsi B)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Joo, samat fiilikset.

Mä jaksan ton vauvan kanssa, mutt neitin ei tarvii kun pistää päänsä huoneensa ovesta niin oon jo ihan kypsä ja voisin karata ulkoavaruuteen. Ja toisaalta: tiedän että mun pitäisi yrittää enemmän, jollen mä saa itseäni niskasta kiinni ja ole aikuinen tässä, niin tää on jatkuva oravapyörä ja molemmat vähän kärsitään siitä. Mutta kun en jaksa, enkä tällä hethellä halua.

Miehen kanssa tehtiin eilen diili, että nyt on tehtävä jotain. Mä olen hukannut otteeni kyllä täysin tähän vaimouteen ja mieheen ja tiedän sen itsekin.

:hug: oletko allerginen lapsellesi? Siihen muuten joskus auttaa siedätyshoito.
Mulla ainakin, ja joskus taas välttelyhoito.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Minkäs ikäinen sä nyt oletkaan?

Vai onko tyttösen kanssa ollut jotain hankaluuksia?

Mä olen 32vee ja tytön kanssa on alituiseen hankaluuksia, muttei nyt mitään maatamullistavaa kuitenkaan, kyllä siitä vielä aikuinen saadaan, kunhan vaan menee takapuoli edellä puuhun lähes joka asiassa. Ei erityistä sinänsä, mä vaan olen poikki olemaan se joka aina riittää kaikkeen tarpeeks hyvin. Olis hiukan hienoa kun voiskin olla ihan täysin paska äiti ja silti tuntea olonsa hyväksi, mutta kun se ei mee niin.

Selvästi sulla on sitten kolmenkympin kriisi :)

Mulla oli jo kolmenkympin kriisi 27-vuotiaana..

40-kriisi, parempi? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Joo, samat fiilikset.

Tällä hetkellä mä olen vaan niin väsynyt siihen, etten pysty alkuunkaan analysoimaan tätä tilannetta lainkaan: yritän vaan kestää päivä kerrallaan ne viikot ja viikonloput siihen, kun isänsä tulee hakemaan sitten omalle viikonlopulleen. Kuten tänään.

Ja mä poden syyllisyyttä siitä, että musta on ihanaa ett se lapsi on siellä isällään, eikä täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
Mikä on tää kevätverho+ tulppaanit-juttu? :D

mä en ole sitten äiti lainkaan.

Meillä ei ole kevätverhoja, eikä jouluverhoja.

Tulppaaneja on. tosin mies nekin osti =)
Meillä on jouluverhot :xmas: :xmas: Mä olen sittenkin äiti B) Tosin ne jouluverhot roikkuu ikkunassa edelleen :/

Ei meilläkään ole kevätverhoja, ensin pitää pestä ikkunatkin, ja milloinhan sekin tapahtuu :whistle: Eikä tulppaanejakaan juuri nyt, mutta meneeköhän keltainen tulilatva niiden asemesta? :saint:

Joo, samat fiilikset.

Tällä hetkellä mä olen vaan niin väsynyt siihen, etten pysty alkuunkaan analysoimaan tätä tilannetta lainkaan: yritän vaan kestää päivä kerrallaan ne viikot ja viikonloput siihen, kun isänsä tulee hakemaan sitten omalle viikonlopulleen. Kuten tänään.

Ja mä poden syyllisyyttä siitä, että musta on ihanaa ett se lapsi on siellä isällään, eikä täällä.

niin, mistäpä äidit ei syylistyisi. Tiedän tunteen :| mutta ota se esikoisvapaa-aika levon kannalta ja koita saada akkuja ladatuksi.

Joo, samat fiilikset.

Minulla ihan sama tunne esikoista kohtaan kun kuopus oli pieni. tällä hetkellä kun molemmat jo isompia usein toivottaisin molemmat hornan kuuseen. Ja kun oli vain yksi lapsi, jaksoi palvoa häntä. Mietin usein, palvoisinko ja jumaloisinko esikoista edelleen, jos muita ei olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Meillä on jouluverhot :xmas: :xmas: Mä olen sittenkin äiti B) Tosin ne jouluverhot roikkuu ikkunassa edelleen :/

mutta siis kuitenkin äiti. Onko joulutähteä, se voisi kompensoida tulppanit :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
NeitiNasulle: mitä toi vaimouteen ja mieheen hukkuminen (vai mitä verbiä käytit?) tarkoittaa käytännössä?

Hukannut otteen vaimouteen ja mieheen...

Sitä, että mä en ole mun miehen kanssa. Mä en puhu sille muutakuin välttämättömät ja nekin lehden luvun lomasta. En keskustele sen kanssa, paitsi nyt talokaupoista. Koskakohan ennen eilisiltaa oon katsonut sitä kohti ylipäätään...?? En taida muistaa. Iltaisin kun nähdään, jos nähdään, mä olen niin kypsä ja väsynyt ja usein pahalla päällä, että mies katsoo parhaaksi pysyä toisessa huoneessa kokonaan, tai ainakin pois jaloista.

Oikeastaan vika niitti oli toissa iltana: meille tuli riita, ja mä mouhosin jostain äärettömän mitättömästä asiasta, tai siis asiasta joka silloin tuntui suurelta. Ja tajusin että nyt menee metsään ja pahasti, kun suruansa itkevä mies ei edes säälitä mua enää, ei tuntunut missään. Joten tähän on saatava pikainen parannus kyllä, muuten me ollaan viidessä vuodessa avioero tilastoissa.

Joulutähtikin löytyy :xmas: Se oli joskus elävä ja punainen, nyt se on sellanen lerpallaan oleva ranka, josta roikuu about 6 tai 7 tummanruskeaa kuivaa terälehteä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
NeitiNasulle: mitä toi vaimouteen ja mieheen hukkuminen (vai mitä verbiä käytit?) tarkoittaa käytännössä?

Hukannut otteen vaimouteen ja mieheen...

Sitä, että mä en ole mun miehen kanssa. Mä en puhu sille muutakuin välttämättömät ja nekin lehden luvun lomasta. En keskustele sen kanssa, paitsi nyt talokaupoista. Koskakohan ennen eilisiltaa oon katsonut sitä kohti ylipäätään...?? En taida muistaa. Iltaisin kun nähdään, jos nähdään, mä olen niin kypsä ja väsynyt ja usein pahalla päällä, että mies katsoo parhaaksi pysyä toisessa huoneessa kokonaan, tai ainakin pois jaloista.

Oikeastaan vika niitti oli toissa iltana: meille tuli riita, ja mä mouhosin jostain äärettömän mitättömästä asiasta, tai siis asiasta joka silloin tuntui suurelta. Ja tajusin että nyt menee metsään ja pahasti, kun suruansa itkevä mies ei edes säälitä mua enää, ei tuntunut missään. Joten tähän on saatava pikainen parannus kyllä, muuten me ollaan viidessä vuodessa avioero tilastoissa.

Tuo kuulostaa ihan normaalilta perhe-elämään totuttelevalta pariskunnan käytökseltä, ei kannata huolestua.
Ja mitä tuohon esikoisen ärsytykseen tulee, niin on hyvin yleistä että esikoinen alkaa ärsyttää äitiä kun tulee uusi vauva - luonto on sen niin järjestänyt, ja se menee aikaa myöten ohi. Itsellä oli samanlaisia tuntoja toisen lapsen synnyttyä, esikoinen ärsytti mua pelkällä läsnäolollaan, ja vaikka vieläkin on sellaisia hetkiä, on ne kuitenkin vähenemään päin.

Koittakaa kestää, ei pikkulapsiaika kestä kuin vähän aikaa ja siitä kun selviää, ollaankin jo vahvoilla!

Joulutähtikin löytyy :xmas: Se oli joskus elävä ja punainen, nyt se on sellanen lerpallaan oleva ranka, josta roikuu about 6 tai 7 tummanruskeaa kuivaa terälehteä.

kukka kumminkin :D

Mulla on jo kevätverhot ja tulppaanitkin ovat keittiönpöydällä.:saint: Anoppi osti ne mulle, joten puolet crediteistä hänelle =)

Yhteistyössä