Mulla aivan tajutonta tää menkkavuoto, päivisin ja öisin ohivuotoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

seula

Vieras
Lopetin tammikuussa pillerit ja nämä nyt toiset menkat mitkä lopettamisen jälkeen on tullu, elikkäst kierrosta ei ollut mitään hajua.

Tiistain vastaisena yönä alko menkat ja ilman kipuja tms oloja joten en varautunut yöllä mitenkään. No, aamulla kun menin vessaan, herraisä meinas itku tulla. No, lakana pyykkiin ja petaria putsaamaan. Päivän mittaan sain ravata sidettä ja housuja vaihtamassa kun ei yöside riittänyt kahta tuntia kauempaa.

Eilen aamulla sama juttu. Lakana pyykkiin, petari oli onneks säästynyt. Illalla laitoin vielä pyyheliinan kaksinkerroin ettei menis taas lakana vaihtoon. No, aamulla peittoa myöten kaikki pyykkiin.

Millä vois suojata sängyn ettei tarvii joka aamu vaihtaa petivaatteita? Ja mikä side olis kaikkista imukykysin? Mulla on alwaysin ja pirkan yösiteet ollu nämä muutaman päivän käytössä, ja nyt ostin libressen yösidepaketin jos ois imukkaampi. Nukun nykyään tosi sikeesti, joten en edes herää kun alkaa tulvimaan yli.

Söin minipillereitä vuoden ja niiden aikana menkat tuli kerran 2kk ja oli ihan pientä tiputtelua. Ennen pillereitä on ollu runsaat mutten muista et ois näin runsaat ollu.

jos imukykyistä haluat niin tena pitää, on muuten synnytyksen jälkivuodoille tosi hyvät, pehmeä, eikä hinkkaa, mut pitää kutinsa

Mun menkat aina nykyään tuommosia. Nyt on kestäny 12 pv.
Mutta ehdoton siis että on super + tamponi ja yöside. sillä pärjää sen 2-3 tuntia. Ja se että käy tarpeeksi usein vaihtamassa niin pääsee vähemmällä.
Yöksi joko muovitettu lakana tai paksu kylpypyyhe alle.

No mulla on tullut imetyksen loppumisen jälkeen nyt muutamat menkat ja nää on RUNSAAT! :o toissapäivänä pelästyin kun menin taas vaihtaan yösiteen jota siis päivisin käytän(ja välil suurinta tampoonia), istuin pytyl enkä viel ees pissannu niin kuulu LIRINÄ ja verta valui!!! :o siis niin paljon et luuku lirinä. Hyi saakeli. Ällötti ja pelästyin. Sen jälkeen maha oli hellänä, tärinäkipuinen. Kävelin lopun päivää varoen ja hitaasti.

Öisin käytän joko kahta yösidettä peräkkäin tai puoltatoista MUTTA niissäkin veri menee reisille ohi eli ei se pituuskaan aina auta kun meneen reisiin.
Ja tuplasiteen lisänä mullon kahet alkkarit jotta ne tulee siteet paikalleen hyvin.
Päivisin joko yöside tai iso tampax ja eivät kestä kauaa.
Just menossa menkat :/

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
jos imukykyistä haluat niin tena pitää, on muuten synnytyksen jälkivuodoille tosi hyvät, pehmeä, eikä hinkkaa, mut pitää kutinsa

Näitä oon kans miettiny et toimiiko. Pitää ens kerralla ostaa kokeeksi. T. vuotaa kuin pistetty sika

Tampoonia en ole moneen vuoteen käyttänyt, jotenkaan en tunne sitä "omakseni". Tenaa en ole ajatellutkaan, vaikka niitä synnytyksen jälkeen jouduin käyttämään ( kova yskä ja lirahteli :) ) ja niitä tuolla kaapissa vielä on jäljellä. Tarviikin kokeilla jos siitä löytyisi jotain apua. Tämä lakanapyykki alkaa ketuttamaan ihan pikkasen, nytkin pyörii koneellinen..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun menkat aina nykyään tuommosia. Nyt on kestäny 12 pv.
Mutta ehdoton siis että on super + tamponi ja yöside. sillä pärjää sen 2-3 tuntia. Ja se että käy tarpeeksi usein vaihtamassa niin pääsee vähemmällä.
Yöksi joko muovitettu lakana tai paksu kylpypyyhe alle.

Minä päädyin kaavintaan noiden menkkojen kans. Oli ekat synnytyksen jälkeen. Kesti kans sen 2 vk ja vuoto vaan lisäänty..
Mutta siis mulla aina tamponi ja side yhtäaikaa. Paitsi ihan loppuvaiheessa riittää jompikumpi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:

Näitä oon kans miettiny et toimiiko. Pitää ens kerralla ostaa kokeeksi. T. vuotaa kuin pistetty sika

Kyllä ne toimii, ite käytin näitä synnytyksen jälkeen ja sairaalassa, kun en voinu käyttää niitä sairaalan omia..

Libressen paksut yösiteet on aika hyviä, niitä invisiblejä ei kannata edes kokeilla tuollaisella vuodolla. Samon Prisman Rainbow? yösiteet on aika hyviä. Ohivuodon persuksista saa parhaiten estettyä, että laittaa sinne yösiteen alle peppuvaon yli saakka jonkin pikkuhousunsuojan. Samoin niihin öisiin ohivuotoihin auttaa, kun pukee vielä toiset pikkarit päälle, pitävät siteet sitten napakammin paikoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja seula:
Tampoonia en ole moneen vuoteen käyttänyt, jotenkaan en tunne sitä "omakseni". Tenaa en ole ajatellutkaan, vaikka niitä synnytyksen jälkeen jouduin käyttämään ( kova yskä ja lirahteli :) ) ja niitä tuolla kaapissa vielä on jäljellä. Tarviikin kokeilla jos siitä löytyisi jotain apua. Tämä lakanapyykki alkaa ketuttamaan ihan pikkasen, nytkin pyörii koneellinen..

Tamponi saattais helpottaa. Sen kanssa käy yleensä niin, että vasta sit valahtaa kun nouset pystyyn. Eli lattialle saattaa tulla jälkiä, mutta lakanat yleensä mulla säilyneet.

Luultavasti lääkärillä ois jotain apua tähänkin vaivaan, ellei ens kierron myötä helpota yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Ja syö Buranaa kuuriluontoisesti kun menkat alkaa. Ne vähentää vuotoa huomattavasti.
nimimerkillä kokemusta riittää ohivuodoista.

Mä käytin samaa hoitajan suosituksesta kun oli joskus kuparikierukka. Ja se auttoi! Mutta enää en voi käyttää kun mahahaavaepäily ollut. Pitää antaa mahan olla rauhassa.

Nyt vielä noista tampooneista kun en kerran niitä oo vuosiin käyttäny, että onko niissä edelleen ne asettimet? Ja uskaltaako nukkua läpi yön sellasen kanssa vai täytyykö vaihtaa yöllä?

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Vuokkoset Supernight yöside

http://www.vuokkoset.fi/anatomicsiteet.html

Oisko se parempi kuin Always? Mä käytän sitä.

Tuo Vuokkosten side on sellainen paksu "pumpulimainen"... en ole käyttänyt Always siteitä pitkään aikaan (iho ei kestä niitä enää), muistaakseni ne olivat aika ohuita ja muovimaisia.

Alwaysit on surkeat. Ei nuo Vuokkosetkaan ole parhaita. Rainbown ovat leveimmät, niissä ei ole siipiä vaan kuminauharypytys reunassa, pituutta saisi olla enemmän. Libressen 10 mm paksut yösiteet on kanssa aika hyvät.

Sänkyyn voi laittaa muovitettua froteeta (mut kuka kumma nukkuu sen päällä, hiostaa)

Itse käytin kuukuppia ja sidettä. Kuppihan ehti täyttyä yön aikana piripintaan mut eipähän ainakaan oo sänky veressä.

Kertokaas miten te paljon vuotavat pystytte olemaan töissä? Itselläni työ jossa pääsee kerran 6h tauolle...

Siksi syön nyt pillereitä (eivät kyl osu yksiin vauvahaaveiden kans.) Ne vähentävät vuodon ja pystyn käymään töis.

Alwaysit on surkeat. Ei nuo Vuokkosetkaan ole parhaita. Rainbown ovat leveimmät, niissä ei ole siipiä vaan kuminauharypytys reunassa, pituutta saisi olla enemmän. Libressen 10 mm paksut yösiteet on kanssa aika hyvät.

Nuo Vuokkosten Supernight siteet ovat myös leveitä ja ilman siipiä, se rypytetty reuna tulee reilusti yli pikkareiden "sivureunoista".

Mulla vuoti synnytyksen jälkeen, että makasin vain sängyssä ja konttasin vessaan. Muualle en uskaltanut lähteä etten tipahda. Silloin nukuin muovipussin ja pyyhkeitten kanssa ja sitten vaihdoin vähän väliä, kun tosiaan sänky olisi muuten kastunut. 3vkoa synnytyksestä lähin ulos, 20m ja takas kotiin ja vessaan. Pahin päivä niin 10 nyrkin kokoista hyytymää, kävin lääkärissä ja ei mitään poikkeavaa ollut.

Tuli mieleen kun nuita teidän kirjoituksia luestelin,että jos itsellä olis samanlaista vaivaa,siis öisin nuita ohivuotoja niin kokeilisin varmaan lasten vaippaa.Se ois ainakin tarpeeksi leveä ja pitkä.Itsellä riittää yön yli tuo tamponi-yöside-yhdistelmä.

Jos ei ole lapsentekohaaveita tällä haavaa niin suosittelen hormonikierukkaa. Sen voi saada ilmaiseksi jos on noin runsaat vuodot...

Mulla loppui aikanaan vuodot kokonaan.

Yhteistyössä