Mulla jää vuokran yms jälkeen 900 euroa rahaa, mutta silti tuntuu ettei rahaa ole koskaan, toimeentulotukea saan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt tulee tappelu mut tulkoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt tulee tappelu mut tulkoon

Vieras
siis johtuuko tämä siitä, etten koskaan saa yli 300 e kerrallaan??

1pvä 140e
4pvä 220e
6pvä 140e
10pvä 120e
26pvä 300e

Miten mulla ei silti riitä rahat?? Yh olen kahdelle lapselle. Noista pitää maksaa ruoat, bensat, vakuutukset autoon. Ei muuta.

Ahdistaa ajatus siitä, kun menen töihin ja tiedän, ettei kaikkien kulujen jälkeen jää edes tuota summaa hyvällä tuurilla. Mihin ihmeeseen mulla menee rahaa? Jos saisin koko summan könttänä niin se riittäisi. 10pvä- 26pvä on ihan tuskaa, kaikki rahat loppu jo viimeistään 14pvä.

Joo rupee pitämään ostopäiväkirjaa.
Itselläni jää vuokran jälkeen 170-200 euroa käteen kuukaudeksi. Kyllä sillä pärjää kun yrittää. (Asun siis yksin, ei lapsia.)

Ku vuokra ja laskut maksettu mulla jää 500e jäljelle ruokaan,vaatteisiin ja lääkkeisiin. Mulla kaks lasta. Hyvin ne riittää meille. Olishan se kiva jos sais pari sataa euroa ylimääräistä. En saa edes toimeentulotukea(en ole ees hakenut) ja toisesta lapsesta en saa mitään elatusmaksuja kun on yhteishuoltajuus.

mulla jäi kahden lapsen kotonaolevana yh:na käteen n. 400 euroa vuokran maksun jälkeen ihan kaikkeen muuhun, ruokaan, laskuihin jne. se riitti, en hakenut toimeentulotukea vaikka olisin ollut siihen oikeutettu.

suosittelen, että laitat kaiken ylös ja katsot mihin se raha menee. mulla n. 300 meni ruokaan kuussa ja 100 muihin laskuihin kuten puhelin ja netti.

täytyykin kokeilla. Harmittaa vain, kun rahaa tulee tipoittain silloin tällöin, en saa kuitenkaan säästettyäkään tuota 900 euroa, jotta se olisi aina eikä tarvitsisi odotella rahapäiviä aina

Nytkin odottelen perjantaita, jolloin tulee rahaa. Maksan 300 eurosta 60e ja 115e laskut jotka ovat jo vähän myöhässä ja jää rahaa 125 e. Sitten taas pitää käydä kaupassa (60e) ja rahaa jää 60 euroa, joka menee bensaan. Sitten taas odotetaan 1pvää jolloin tulee rahaa. Se jää ihan elämiseen, mutta seuraavasta rahasta pitää taas maksaa lasku 60e

blaah...

no mut jos on aina laskuja eli siis entiset myöhässä niin sinne ne hupenee? Jos ei oo kun ne mitä on tullut niin ei hupene. Mulla yksi muksu ja käteen jää vuokran jälkeen 330 e ja en saa mitää sossun rahoi. näillä mennään mitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Pidä kuukausi tiukkaa ostopäiväkirjaa, niin näet mihin rahat menee ja mistä voit tinkiä.

Voi muuten olla yllättäväm avartava kokemus.

Me pidettiin kirjaa pari kk (ei tosin rahanpuutteen takia vaan ihan mielenkiinnosta) ja todettiin että meillä meni kuukaudessa 50 euroa pelkästään kekseihin!!! :/ ei oltais ikinä uskottu ellei olis pidetty tarkkaan kirjaa siitä, että mitä kaikkea kaupasta on kuukauden sisään ostettu ja paljonko on kyseisten tuotteiden yhteishinta/kk. Pidettiin siis kirjaa ruokakaupasta ostettavista tavaroista, ei muista menoita. Eriteltiin jokainen tavara erikseen (maito, leipä, omenat, keksit ym). TUo kekseihin mennyt summa oli kyllä järkytys ja sen jälkeen on tehty parannusta asiassa... :D

Samalla tavalla se raha tulee tipottain kaikille meille jotka kelan etuuksien varassa elämme.

Mulle tulee

279,08
517
434 (noin, vaihtelee kuukausittain, joskus on 420 e = kotihoidontuki)
303,70

Yhteensä 1334,57 e

Siitä maksan asumisen 940 e ja katson, mitä toimeentulotuki myöntään. Heidän normistojen mukaan luultavasti saan reilun 400 e,
en ole varma.
Tilanne on justikään muuttunut, kun elatusapu alkoi tulemaan ja viime kuussa jolloin en hakenut toimeentulotukea ollenkaan, sain lomarahoja 633 e ja tuon elatusavun, 279 e. Voi olla että sossu katsoo, että tuolla olisi pitänyt vuokran jälkeen pärjätä myös tämä kuukausi, eli yhteensä 2 kk, koska summa on hieman yli 900 e kuitenkin, koska todellakaan en ole oikeutettu kuin suunnilleen 400 e / kk,

Olen yh ja lapsia on 2 kpl.

Alkuperäinen kirjoittaja Uu:
Ku vuokra ja laskut maksettu mulla jää 500e jäljelle ruokaan,vaatteisiin ja lääkkeisiin. Mulla kaks lasta. Hyvin ne riittää meille. Olishan se kiva jos sais pari sataa euroa ylimääräistä. En saa edes toimeentulotukea(en ole ees hakenut) ja toisesta lapsesta en saa mitään elatusmaksuja kun on yhteishuoltajuus.

Ei yhteishuoltajuus ole mikään peruste, että ei saa / ei tarvitse maksaa elatusmaksuja!!

Kyllä peruste on ihan joku muu. Millainen elatussopimus teilä on ja miten paljon lapsi viettää aikaa isän luona?

Meilläkin on yhteishuoltajuus. Lapset asuvat minun luonani ja tapaavat isäänsä.
Isä maksaa elatusmaksut.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
no mut jos on aina laskuja eli siis entiset myöhässä niin sinne ne hupenee? Jos ei oo kun ne mitä on tullut niin ei hupene. Mulla yksi muksu ja käteen jää vuokran jälkeen 330 e ja en saa mitää sossun rahoi. näillä mennään mitä on.

Velkajärjestelyyn hakeutuminen on hyvä alku.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Okei, mulle tulee 1300e joista vuokrat ja kaikki laskut pois, kuukaudesta riippuen 200-500e jää käteen. Kannattaisi varmaan lopettaa työssä käynti saisi enemmän.

Vähemmän saisit. Töissäkäyväkin voi saada soskusta rahaa ja saa vielä bonusta työssäkäynnin takia. Samalla saat arvokasta kokemusta ja kerrytät eläkettä.

Yhteistyössä