mulla menee hermo ex:ään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taare-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taare-

Vieras
:kieh: voiko maailmassa olla toista noin itsekästä ja vittumaista ihmistä jolle oma perse on tärkein. ei ajatella ollenkaan lasta tai omia velvollisuuksiaan.
jep, kysyin miksi et vie lasta eskariin kun olen hänelle sen paikan hommannut äijä vastas että ei se eskari ole tärkeä paikka. kysyin sitten entäs koulu ensi vuonna, pitääkös sinne mennä joka päivä opiskelemaan niin äijä kehtas vastata ei tartte jos ei halua :kieh: ja kaikki nämä poissaolot vain sen vuoksi että äijä ei viitsi tuoda lasta päikkyyn kun itse haluaa lusmia kotona eikä mennä töihin. olisi kiva tietää miksi on poissa töistä silloin kun lapsi on hänellä, ainakin pari kertaa olen kuullut syyksi lapsen sairauden joka ei olekkaan ollut kipeä illalla kun on kotiin tullut :kieh:
tässä tämän kertainen vitutuksen aihe äijää kohtaan, näitä riittää kuulkaa paljon

Kyllä voi olla, ja onkin (vastaus ekaan kysymykseen, joka ei kai ollut kysymys). Minun eksäni ainakin. Sillä erotuksella, että herra kyllä lupailee vaikka mitä ja puhuu nätisti koulun tärkeydestä, mutta itse ei ole tehnyt yhtään mitään lapsen eteen... Elatusmaksutkin tulevat kunnan kautta, kun "työtönhän" ei tienaa. Oikeasti piilotöitä tehdään aina, kun ehditään. :( Että tällaisia eksiä!

Ärsyttää varmasti, mutta nuo ovat lapsen kannalta vielä "pieniä" juttuja. Pahempaa olen seurannut, kun lapsilla kiristetään ja noutavan vanhemman kimppuun hyökätään väkivaltaisesti lasten silmien edessä. Toki on typerää lapsen kuulla esittää kommentteja tyyliin kouluun ei tarvitse mennä yms.

Noo... tuota... minusta on todella hieno asia että lapsen isä haluaa huolehtia lapsesta?

Ei ole mitenkään erityisen tärkeää että lapset menevät joka päivä eskariin, se on lähinnä sellanen "leikkikoulu" ja pienten lasten kuuluisi joka tapauksessa vaan keskittyä nauttimaan hetkestä murehtimatta sen suuremmin vastuuta mistään.

...on tietysti eri asia, jos lapsi haluaa toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Kyllä voi olla, ja onkin (vastaus ekaan kysymykseen, joka ei kai ollut kysymys). Minun eksäni ainakin. Sillä erotuksella, että herra kyllä lupailee vaikka mitä ja puhuu nätisti koulun tärkeydestä, mutta itse ei ole tehnyt yhtään mitään lapsen eteen... Elatusmaksutkin tulevat kunnan kautta, kun "työtönhän" ei tienaa. Oikeasti piilotöitä tehdään aina, kun ehditään. :( Että tällaisia eksiä!

meillä ees elareita makseta ennenkuin soitan taas elatustukitoimistoon ja sieltä menee kirje kotiin. eli yleensä aina se 2kk jäljessä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Noo... tuota... minusta on todella hieno asia että lapsen isä haluaa huolehtia lapsesta?

Ei ole mitenkään erityisen tärkeää että lapset menevät joka päivä eskariin, se on lähinnä sellanen "leikkikoulu" ja pienten lasten kuuluisi joka tapauksessa vaan keskittyä nauttimaan hetkestä murehtimatta sen suuremmin vastuuta mistään.

paskat se halua huolehtia muuten kuin silloin kun hänelle sopii, onhan sitä helppo arkena luistaa töistä lapsen kustannuksella.
itse pidän eskaria paikkana jossa opetellaan kuinka koulussa ollaan ja pidän sitä tärkeänä paikkana

Niin, tuota, ei meilläkään siis makseta, vaan minimi tulee aina kunnan kautta. "Kestotyöttömyyttä" on kestänyt vuositolkulla, prinssillä ei ole edes mistä ulosottaa :o! No eipä kai, kun pimiästä työstä käteen maksetaan, eikä ne pankkitilillä käykkään. Hohhoijaa! Kyllä näitä on.... Jaksamisia, nimittäin ei näiden kanssa helppoa ole! Oikeastaan sitä parempi, mitä vähemmän on tekemisissä, säästyy ainakin mielenrauha!

Alkuperäinen kirjoittaja Taare-:
Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:

paskat se halua huolehtia muuten kuin silloin kun hänelle sopii, onhan sitä helppo arkena luistaa töistä lapsen kustannuksella.
itse pidän eskaria paikkana jossa opetellaan kuinka koulussa ollaan ja pidän sitä tärkeänä paikkana

juuri näin! jos eskarista saa olla pois silloin kuin huvittaa, ilman pätevää syytä, niin kyllä silloin on lapsen vaikea sopeutua kouluun. eihän koulusta voi olla pois miten sattuu..

Samaa mieltä eskariasiasta. Tottakai siellä käynnin säännöllisyys on tärkeää, ihan varmasti myös lapselle itselle! Se on niille jännä paikka, koulun esiaste :). Ja kyllähän siellä säännöllisyyttä ja vastuullisuuttakin opetellaan, mutta ei vielä niin hampaat irvessä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Samaa mieltä eskariasiasta. Tottakai siellä käynnin säännöllisyys on tärkeää, ihan varmasti myös lapselle itselle! Se on niille jännä paikka, koulun esiaste :). Ja kyllähän siellä säännöllisyyttä ja vastuullisuuttakin opetellaan, mutta ei vielä niin hampaat irvessä :D

näin. paikka on lapselle suuri ja hieno tapahtuma jossa haluaa käydä itse, miksi siis ei anneta

Ne, jotka eivät ole eläneet itsekeskeisen aikuisen kanssa, eivät millään näe, millaisin ehdoin lapsen arki tällaisen isän kanssa sujuu. Aika kaukana ideaalitilanteesta, jossa vietetään lapsen kanssa yhteistä aikaa! Rekkalastillinen voimia ap:lle.

Yhteistyössä