Mulla menee hermot tohon taaperoon!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos menen vessaan yksin, hän rääkyy oven takana, hakkaa ovea ja huutaa kurkku suorana. Jos taas otan mukaan, räplää lattiakaivoa, repii vessapaperia ja kerran onnistui mun takaa heittämään tutin vessanpönttöön. Sitten tuli iso itku ja raivo kun tutti hävisi.

Aamut on yhtä kiukkua ja raivoa kun ollaan päiväkotiin menossa.

Nyt on tullut kiukuttelut ruuasta. Koko ajan pitäis saada keksiä ja kamala raivari kun ei saa ennenkuin ruoka on syöty.

Mä en anna tällaisissa asioissa periksi, koska olen nähnyt miten on käynyt kun sisko on saanut kaiken mitä on halunnut, pienestä saakka. Nyt 19-vuotiaana hänellä on erittäin vaikea elämä työttömänä "sossupummina".

Voimia. Kuulostaa jotenkin kauhean tutulta, vaikka meillä on kaikkien mielestä niiiiin helppo lapsi (=vieraskorea). Vessassa käyn ovi auki, mutta nykyään lapsi tunkee sinne ja välillä haluaa syliin ja sitten huutaa niin loukkaantunut ilme naamallaan kun en ota syliin kun istun paskalla. Eilen joka aterialla kun olin laittamassa lautasta pöytään, tyttö rupeaa kiljumaan, että "kisti!" eli keksi ja työntää lautasen pois ja kiipeää pöydästä. Ensin yrittää joka äänensävyllä ja kun tiukinkaan keksikomento ei tehoa niin sitten alkaa raivoaminen ja tuoliin semmosta vänkyrää on mahdotonta saada istumaan.. Nyt oon koittanut vaan antaa kiukuta rauhassa ja aika nopeesti se sitten on rauhottunut kuitenkin loppujen lopuksi kun ei kiinnitä huomiota. Tekis vaan niin mieli antaa se keksi, mutta periaatteesta en mäkään anna. Rajojen pitäminen on vaan aika väsyttävää välillä mut ehkä sit jossain joskus se kiitos seisoo.

Tuo viimeinen kappale antaa vähän ymmärtää, että siirrät siskoosi ja hänen kasvatukseensa liittyviä tunteita omaan lapseesi. Et anna periksi, koska siskosi on aikoinaan saanut periksi.

Yritä ajatella omaa lastasi omana persoonanaan. Kysy joka konfliktissa itseltäsi, mistä tässä nyt oikeasti voisi olla kysymys. Välillä ymmärrys vie kummasti eteenpäin taaperonkin kanssa. Eikä tämä tarkoita sitä, että pitäisi antaa periksi kaikessa.

muistan tuon ajan vielä tosi hyvin. meillä niitä riiviöitä vaan oli kaksi. voi sitä huudon määrää, kun tuon kiukuttelun lisäksi huudettiin, kun välillä joutui odottamaan omaa vuoroaan. nyt heillä ikää 2v4kk ja leikkivät keskenään todella nätisti ja välillä pitkiäkin pätkiä. tsemppiä ja älä anna periksi millekään herkkutoiveelle kesken ruuan.

Kuulostaa ihan normaalille taaperolle. Taapero haluaa tutkia vessaa sen takua että sen kehitystehtävä on tutkia maailmaa. Ei siis ilkeyttään vaikka se hermojarepivää onkin. Suuri osa huudosta voi olla tyrhautumista kun ei osaa vielä sanoin ilmaista mitä haluaa, se helpottaa ainakin vähän kunnpuhetta alkaa tulla.

Mitä tuohon keksiasiaan tulee niin just tuon takia alle kaksvuotiaalle ei pitäis mennä herkkuja antamaan. Jos antaa niin sitten saa kestää sen kiukun.

Yhteistyössä