Mulla on edessä raskaustesti ja punkkupullo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voivoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä oli toussa jamassa pari viikkoa sitten,kondomi oli-mutta se ei vaan toiminut..se petti. Lääkärin mielestä mikään ehkäsy ei ole sata varma-ei vissiin kai ookkaan..
Me mietittiin asia miesystävän kanssa läpi,ja päädyttiin tulokseen abortti. Lääkäri kysy vielä saikulla ihan että onko asia nyt varmasti loppuun harkittu:oli. mulla 4 lasta,joista kaks vammaista,työtön,yksinhuoltaja...

Mieti tarkkaan,joka ainut asia mikä siihen liittyy..minä en päätöstäni ole katunut.

Jos teille ei enää lapsia saa tulla, niin mee hyvä immeinen lääkäriin ja pyydä, että ne katkoo sun munatorvet tai sitten sterilois sun ukon. Eipä tarvii ihmetellä sen jälkeen.

Saman kävin läpi tässä viime talvena. Tuli pahaan paikkaan se vahinko. Meillä ehkäisynä kondomi myös. Maailma pysähtyi sen viivan edessä. Abortti jätti arvet mennessään, mutta abortti oli kuitenkin paras päätös mihin siinä tilanteessa päädyin. Sen kävi läpi siinä muiden suruprosessien ohella. Voimia, mitä ikinä päätättekään.

Ei uskota jos ei laita kuvaa, eikä uskota kun laittaa..Mikään ei kelpaa!

Ap: Älä tee aborttia! Meillekkin sattu vahinko, neljäs lapsi ilmotti tulostaan. Aluks ajattelin etten jaksa, en jaksa en jaksa en jaksa!!!!! Mutta pidimme kuitenkin lapsen. Raskausaikana saatiin np-ultrassa riskiluku, ja mentiin punktioon. Lapsi oli terve, onneksi. Mutta se tunne, mikä aluksi oli, se, ettei kaikki oiskaan hyvin! Ja pelko lapsen menetyksestä. Silloin sitä oikeen tajus, kuinka kovasti sen lapsen kuitenkin halus ja kuinka rakas se on. Ja kuinka kiitollinen sitä olikaan, kun se oli terve.

Lapsi voi olla vahinko, mutta silti toivottu!

Juo viinisi rauhassa. Keskeytys on helppo toimenpide nykyisin kun sen voi tehdä lääkkeillä. Älä sure, äläkä soimaa itseäsi. Vahinkoja sattuu ja ne voi korjata. Nyt sitten sterilisaatiojonoon. :)

Jos raskaus on noin alussa niin ehkäpä keskeytys onnistuu pelkillä pillereillä. Ajattele sitä myöhästyneenä jälkiehkäisynä. Tsemppiä, varmasti on rankkaa.

Mutta, sanon minäkin... että mieti loppuun asti. Olen läheltä seurannut kun abortti johti erään ihmisen vakavaan masentumiseen ja lääkekierteeseen.

ei se abortti ole mikään kamala juttu, mulle tehty kahdesti ja neljä lastakin on ja eipä kaduta yhtään enkä edes muistele asioita

Ihmiset on niin erilaisia. Yhdelle abortti ei tunnu missään, toiselle se jättää ikuiset arvet. Sen takia ei kannata kehua, kuinka helppo nakki abortti on, vaikka itselle se sitä olis ollukkin. Sille toiselle se voi olla jopa elämän tuhoava asia.

Jos epäilet vähänkin ap, niin älä tee aborttia. Jos sulla jo on kaksi lasta, joita rakastat, kuinka et sitä kolmatta rakastais yhtä lailla. Tilanne ois eri, jos oisit sinkku tai muuten sellaisessa tilanteessa, ettet voi pitää lasta. Mutta olet parisuhteessa, jossa on jo lapsia. Kyllä se kolmas menee siinä joukon jatkeena, ihan varmasti. Ja tulet sitä rakastamaan.

Yhteistyössä