Mulla on flunssa ja lääkärissä kävin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sain THL:lta tiedon, jonka mukaan Tamiflusta ei ole todettu olevan haittaa yhdellekaan raskaana olevalle, sikainfluenssasta kyllakin. Siksi ottaisin laakkeen, jos sita mulle maarattaisiin!

Alkuperäinen kirjoittaja niiiin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos mä nyt syön tuon kuurin, eikä tää olekaan sitä, onko tamiflusta apua vielä, kun possutauti (ehkä) oikeasti iskee?

Ei se nyt yhdestä kuurista toleranssia tee.

Niih. Entäs vauva vatsassa? Kovasti on toitotettu, että lääkkeen hyödyt on suuremmat kuin haitat, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa???

en lukenut koko juttua mutta kun sikataudin pääkriteeri on äkillinen korkea kuume ja hengitystieinfektion oireet niin eihän tämä kuulosta ap:n tapauksessa täyttyvän.. ja tämäkin kriteeri on jo niin epämääräinen että mahtuu angiinat sun muut kriteereihin. en aloittais tamifluta.

Sikainfluenssa voi tulla todella lievänä. Ja Tamiflu ei tosiaan vie sitä taikaiskusta pois, mutta lyhentää taudin kestoa päivällä tai parilla sekä auttaa siihen, ettei oireet pahene. On nimittäin huomattu, että joillakin on tauti alkanut tosi lievänä, mutta parin päivän kuluttua se on äitynytkin pahaksi ja ovat saattaneet joutua sairaalahoitoon.

Ja niistä mahdollisista jälkitaudeista on varmasti enemmän haittaa sikiölle kuin Tamiflusta, jonka käytöstä ei ole todettu olevan haittaa sikiölle. Ja jos verrataan raskaanaolevia ja normiväestöä, niin raskaanaolevilla on todettu enemmän tätä hankalampaa tautia kuin normiporukalla.

Sinuna söisin sen kuurin.

Mulle taas nimenomaan sanottiin et turhaan ei syödä lääkekuuria. Itsekin raskaana ja flunssanen mutta koska kuume ei ole korkea, yskää ei juurikaan ole ja nenä vuotaa vaan vähän, niin ei edes epäilyt sikaflunssaa. Parempi on olla ilman turhia lääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ja sitä paitsi... kuunteletko ennemmin lääkäriä vai meitä palstalaisia ;) ?

Mä kyllä epäröin jo sille lääkärille tätä lääkejuttua, en toki palstan mielipiteiden perusteella tee päätöstäni ;) mutta ns. turhaankaan en haluaisi sitä syödä...

Alkuperäinen kirjoittaja toinen raskaana:
Mulle taas nimenomaan sanottiin et turhaan ei syödä lääkekuuria. Itsekin raskaana ja flunssanen mutta koska kuume ei ole korkea, yskää ei juurikaan ole ja nenä vuotaa vaan vähän, niin ei edes epäilyt sikaflunssaa. Parempi on olla ilman turhia lääkkeitä.

No mulla epäilyt heräsi siksi, että olen tietämättäni ollut tekemisissä ilmeisesti sikaflunssaa sairastavan henkiön kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä kyllä epäröin jo sille lääkärille tätä lääkejuttua, en toki palstan mielipiteiden perusteella tee päätöstäni ;) mutta ns. turhaankaan en haluaisi sitä syödä...

No mulla epäilyt heräsi siksi, että olen tietämättäni ollut tekemisissä ilmeisesti sikaflunssaa sairastavan henkiön kanssa.

Mitä sä sit vielä mietit et syötkö turhaan jos oot sellaisen henkilön kanssa ollut tekemisissä.Sinuna sitten ainakin söisin sen kuurin!

Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mitä sä sit vielä mietit et syötkö turhaan jos oot sellaisen henkilön kanssa ollut tekemisissä.Sinuna sitten ainakin söisin sen kuurin!

Tuolla on tuo ilmeisesti... Ei hänestäkään lääkäri osannut 100%varmaksi sanoa. Oireiden alkamisaika mulla täsmäis tähän tapaamiseen, tai sit tää on tavan fluuta :/

Yhteistyössä