Mulla on ihan järkyttävä ukkosfobia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ans"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensin oli ihan hiljaista pitkän aikaa, ja sitten kuului yhtäkkiä ihan kauhea jyrähdys ja kohta perään tuli toinen salaman välähdys. Vettä sataa ja välillä tulee oikein kunnon ropauksia. Menisi äkkiä ohi tai en nuku tänä yönä lainkaan :(. Valotkin piti laittaa päälle niin ei välähdykset näy niin hyvin kuin pimeässä.. Kamala kun pelottaa.. Muutenkin niin kuuma ettei saa unta.

Minulla tämä ukkos- ja salamapelko on alkanut vasta aikuisiällä. En tiedä mikä tämän kammon on saanut aikaan :(. Isäni kertoi, että heillä lapsuudenkodissa (maalla) pallosalama oli tullut savupiipusta tupaan.

Viime kesänä satuin olemaan mökillä pahalla ukonilmalla ja kokemus oli kaamea. Salamat valkaisivat yötaivaan aivan valkoiseksi juuri mökin kohdalla. Kun näin mitä oli tulossa pakenin autoon ja pakotin miehenkin sinne. Siellä en uskaltanut katsoa kuitenkaan ulos vaan pysyttelin viltin alla piilossa kunnes pahin oli...Tänään en jäänyt mökille ukonilman pelossa vaan säntäsin kotiin. Ok-talo, mutta ainakin on ihmisiä ympärillä ja talo tiiltä. Kai pohjimmiltaan pelkään tulipaloa, mikä on pahin kammoni.

Aloittaja, et ole todellakaan yksin. Mä säälin myös eläimiä, jotka pelkää. Mulla on lemmikkejä ja pelkään, että joku niistä saa sydärin :(. Sehän on ihan todellinen pelko myös!

En nyt sano pahalla, mutta ihmettelen kun joidenkin pitää tulla ukkosfobiaa käsittelevään ketjuun hehkuttamaan ukkosta. :(

Parin tunnin yöunet tuli nukuttua ja olo on sen mukainen.. Toivottavasti koko loppuvuonna ei enää ukkostaisi.

Täälläkin kävi ukkonen viime yönä. Onneksi lapset eivät heränneet siihen, olisi ollut ikävä rauhoitella, kun en itsekään ole mikään tyyneyden perikuva.

Mummoni sai kohtalokkaan sydänkohtauksen juuri ukonilman aikaan. Hän asui metsän keskellä talossa, jossa ukkonen pauhasi aina ihan päällä ja teki tuhoja. Ei ihme, että häntä pelotti niin paljon.

Yhteistyössä