mulla on kamalin anoppi ikinä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muru

Vieras
tässä muutamia poimintoja viimesen vuoden ajalta!!

raskaana ollessani:
ensaa kuulema lihota yli 7kiloa(olin alipainoinen kun aloin odottaa ja hah lihosin 25kg=) )

minulla on matoja koska narskutan hampaita..just kiva kiitti!!

raskauskestää 36vkoa...just joo..

ei saa ostaa vauva kamoja vasta kun vauva on syntynyt,,,jos se vaikka kuolee!!

olis parempi tehdä ensin poika ovat helpompia(hänellä vaan yksi poika eli kokemusta on ja itsehän saan sen päättää kumpi tulee)

synnärillä:

tuli vaahtoomaan 10h synnytyksen jälkeen että nyt sidot lakanan vyötärölle että toi maha ei jää roikkumaan on niin ruma!!

vauva aikana:osti mulle 3vko synnytyksestä vaaán ja sanoi että no nyt sun on helpompi laihduttaa..
vauvaa pitää huudattaa että keuhkot kehittyy.
nannia ei saa lämmittää mikrossa.
1kk ikäinen voi syödä hunajaa ja kiisseleitä..

ja kaiken lisäx tää akka ravaa meillä ainakin 2kertaa viikko ja raahaa naapureitaan ym mukana..
kutsui ihan itse naapureita ja ystäviään meidän vauva ristiäisiin ja oli päättänyt jatkaa bileitä sen jälkeenkin..vauva tietty mukana..
halusi päättää vauvan nimen.meiän nimet ei kelvannu!!!!

tässä varmaan parhaat!!pistäkääs pahemmax=)

ei naurata ei..eron partaalla koska hän aiheuttaaa meille riitoja!!

mä en sietäis tuollaista. onneks anoppi taitaa hieman pelätä mua niin osaa olla aisoissa. kannattaa hieman kouluttaa sitä. meillä ainakin toimii tuollaiset puolen vuoden tauot etten suostu menemään sinne jos on loukannut mua. kyl se alkaa jossain välissä kysymään et tuunko käymään.

Päätti vauvan nimen? Et kai alistu tommoseen tai sitte tää on tosi huono provo.

Ei munkaan anoppi mikään maailman paras ole, mutta meidän elämä on meidän elämä ja sen tein anopille jo alussa selväksi.

nakkaa pihalle se, sun lapsihan se on. miehes pitää sanoo sille, että te elätte omaa elämäänne, eikä anopilla ole siihen mitään sanottavaa. jos ei lopeta, niin uhkaa katkaista välit kokonaan, sitten ei näkis lapsenlastaan ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:

Ei munkaan anoppi mikään maailman paras ole, mutta meidän elämä on meidän elämä ja sen tein anopille jo alussa selväksi.

joo kyllä hän sen päätti mutta ja jopa luuli että suostuin tähän..papin suusta tuli kyllä ihan meiän nimi=)

ja siis sitten kun olen mieltäni näyttänyt tai asioista sanonut niin hän itkee miehelle että vihaan häntä!!!
niin vihaankin ja syystä!!

ja mies nyt on kasvatetu niin että vanhemmat on aina oikeessa ja siksi hän ei heille vastaan sano vaan saan taistella yksinäni=(

Kuulostaa mukavalta anopilta.. harvenna kyläilyjä reippaalla kädellä..

Mulla taas on niin moniongelmainen anoppi etten jaksa edes alkaa luetella tähän niitä.. onneksi ei hirveän paljoa sotke meidän elämää.. muitten sitten senkin edestä..

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Juttu oli uskottavaa siihen asti, kunnes nuo äksät ilmestyi kuvioihin.. lisäx, pahemmax..

mitä pahaa xssissä?sattuu olemaan vaan mun kirjotus tyyli=(

ja siis ei oo helppoa kun miehen mielestä hänen äiti vaan haluaa viettää paljon aikaa vauvan kanssa eikä siinä ole hänestä mitään pahaa..ymmärränhän toki sen mutta rajansa kaikella..sielläkin kun olen niin heti ovella tulee vauvan ottamaan ja hyvä että pois päästään..=)

Meillä appi ukko on just tollainen.
Lapsen tavaroita olisi pitänyt ostaa vasta kun lapsi syntynyt ja kun mietimme lapselle nimeä Ronja niin sanoi että onko sen isä joku ryöväri tai roisto muka! Ei saanut antaa sitä nimeä!!

Ei kannata "ärsyttää" tuollaisia anoppeja....Ne pääsee vaan niskan päälle, kun aiheuttavat eripuraa sun ja miehesi välille. Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että kun yritin oman "hirviöanoppini" kanssa keskustella, niin vastausta ei kuulunut ja sitten napistiin miehelle, et kyllähän nämä asiat pitäis selvittää...Tämä minun anoppini ei vain ilmeisesti osaa soittaa, laittaa tekstiviestiä eikä se tiedä missä me asutaan;) Tuollaiset tilanteet eivät varmaan muuten "selviä" kuin eroamalla tai alistumalla totaalisesti anopin ja sen mammanpojan tahtoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Huoh.. pitäisiköhän teidän muuttaa kauemmas?

suosittelen kanssa. tää 50 kilsaa näyttää riittävän. tai en tiiä mitä tapahtuu jos saadaan joskus se lapsi. mut nyt viel ainakin me asutaan kuulemma NIIIIN kaukana. viimeks kävi anoppi joskus elokuun lopussa meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mami:
Ei kannata "ärsyttää" tuollaisia anoppeja....Ne pääsee vaan niskan päälle, kun aiheuttavat eripuraa sun ja miehesi välille. Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että kun yritin oman "hirviöanoppini" kanssa keskustella, niin vastausta ei kuulunut ja sitten napistiin miehelle, et kyllähän nämä asiat pitäis selvittää...Tämä minun anoppini ei vain ilmeisesti osaa soittaa, laittaa tekstiviestiä eikä se tiedä missä me asutaan;) Tuollaiset tilanteet eivät varmaan muuten "selviä" kuin eroamalla tai alistumalla totaalisesti anopin ja sen mammanpojan tahtoon.

Lisäys: Keskustelu olisi varmasti se ihanteellisin ratkaisu, MUTTA kaikilta se ei vain luonnistu...valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Huoh.. pitäisiköhän teidän muuttaa kauemmas?

suosittelen kanssa. tää 50 kilsaa näyttää riittävän. tai en tiiä mitä tapahtuu jos saadaan joskus se lapsi. mut nyt viel ainakin me asutaan kuulemma NIIIIN kaukana. viimeks kävi anoppi joskus elokuun lopussa meillä.

nii en muuten maininnu et asutaan samalla pihalla kerrostalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja aarg:
Meillä appi ukko on just tollainen.
Lapsen tavaroita olisi pitänyt ostaa vasta kun lapsi syntynyt ja kun mietimme lapselle nimeä Ronja niin sanoi että onko sen isä joku ryöväri tai roisto muka! Ei saanut antaa sitä nimeä!!

"Ronja ryövärintytär" - luimme ala-asteella tuon kirjan :)

Tuleeko kylään silloin kun olet kaksin lapsen kanssa? Sovi/ ilmoita miehelle, että anoppi on tervetullut ainoastaan silloin kun mieskin on kotona. Ja mies saa hoitaa kaiken kestityksen yms. Saisit ainakin päivät olla rauhassa.

Minulla tosin ei ole mitään tuon kaltaista ongelmaa. Meillä on hyvät välit anoppiin ja minun äitiini, sellaiset 300-400km :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:

joo kyllä hän sen päätti mutta ja jopa luuli että suostuin tähän..papin suusta tuli kyllä ihan meiän nimi=)

ja siis sitten kun olen mieltäni näyttänyt tai asioista sanonut niin hän itkee miehelle että vihaan häntä!!!
niin vihaankin ja syystä!!

ja mies nyt on kasvatetu niin että vanhemmat on aina oikeessa ja siksi hän ei heille vastaan sano vaan saan taistella yksinäni=(

Rasittavalta kuulostaa. MUTTA: pakkoko sun on joka asiassa vastaan taistella? Helpommalla pääset kun annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Helppoa se ei aina ole, en väitäkään.

Enpä keksi mitään järkevää tuohon, paitsi et muutatte kauemmas, ni ei niin usein enää pääse kylään. Oisko anopilla menossa vaikka vaihdevuodet tai jotain? Luultavasti on itse aikanaan joutunut kuuntelemaan oman äidin tai anopin käskytystä ja siksi ajatteleen nyt olevansa itse oikeutettu päättämään asioista.

Mulla on kyllä aika samanlainen anoppi. Järjästi mm. muksun ristiäiset niin että siellä oli puolet niiden perhetuttuja joita en ees kaikkia ollut ennen nähnyt. Ei paljon kysellyt mun mielipiteitä millanen kakku, kastepuku jne. Valmistuin silloin juuri pukuompelijaksi joten olisin kyllä voinnut ommella itsekkin. Hänen mielestään olin liian nuori että olisin osannut järjestää kastajaisia hänen lapsenlapselleen. Mun mies on kanssa aina anopin puolella. Mä olen aina se vaikee ihminen jos yritän pitää puoliani. Tää on meillä niin suuri asia että ollaan käyty juttelee tästä perheneuvolassakin kun mulla alko tuntuu että pää hajoo. Kymmenen vuotta oon nyt tätä katsellut. Mies on muuten ihana joten en halua erota ainakaan tämän asian takia.

Mun anoppi osaa kans olla tosi hankala välillä. Sanoo mitä sattuu eikä ajattele että joku voi loukkaantua sen mielipiteistä. Minä en pahemmin välitä ja olen haukkunut sitä monta kertaa ja sanonut sanottavani. Sun pitää näyttää että olet oman talosi emäntä ja antaa miehenkin ymmärtää että teidän talossa on vain yksi emäntä ja se olet sinä! Sanot suoraan että nyt ei passaa tulla käymään koska olet juuri lähdössä ulos, tai päiväunille, tai pesulle...ihan mitä vain keksit. Ja jos se raahaa naapureita mukaan, niin sanot suoraan että sun mielestä et ole kutsunut näitä henkilöitä ja he voivat poistua saman tien. Kannattaa pysyä tiukkana vaan!

Yhteistyössä