Mulla on kolme kaunista lasta, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dapadapa... ööh...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dapadapa... ööh...

Vieras
Mulla on kolme lasta. Kaksi 2v9kk, ja yksi 9kk.
Kaikki mun lapset on olleet tosi kauniita (tottakai omat on kauniita, mutta vieraat paljon just vaikka kaupassa sanoo). Lapset on nauravaisia, vekkuleita, söpöjä ja kohteliaita. Heillä itsellään ei varmaan ole mitään miellyttämistarvetta (vielä ainakaan) yhtään ketään kohtaan noin että heidän pitäisi olla jonkunlaisia. He saavat olla ihan omia itsejään. Kaksosista toisella on vaaleanruskea tukka, pyöreä naama, isot, siniset hurmaavat lehmänsilmät. Iho sellanen ei ihan valkoinen muttei tummakaan.Pieni, pehmeänmallinen nenä ja hieman suppusuu.Poika on vielä vähän vauvanpyöreä kuiteskin.
Tytöllä taasen tummanruskea tukka, vaalea iho. Isot ruskeat silmät, samanlaiset kuin veljellään mutta eri väriset. Pyöreä naama hänelläkin. Suu on suppusuu ja nenä on hälläkin pehmeämuotoinen, tosin vähän vähemmän kuin veikalla. Tyttö on aika sirpakka. Pitkäripsisiä molemmat.
Vauvalla on aika pitkä vaalea tukka, vähän poikaa tummempi iho ja isot siniset silmät. Samanlaiset kuin sisaruksilla. Taitaa olla geeneissä tuo:)
Tyttö on suht pyöreä ja omppuposket omistaa. Vauvan pehmeämallinen nenä ja suppusuu hänelläkin. Pitkät ripset hänelläkin. Ja röllihampaat, ylhällä yksi vasemmalla ja alhaalla oikealla :) Ite en oo kaunis ollenkaan. Muut vaikka osa kauniiksi sanoneet en sellaiseksi itseäni tunne.
Kuvauksen perusteella ovat kaikki aika samannäköisiä, mutta onhan noissa oikeasti sitten eroja. Tänään kävin lasten kans kaupassa, taas. Lapset ei olleet mitenkään ihmeellisiä.Olin just hakenut isompia kerhosta, että haalarit, kypärämyssyt ja gorekengät oli jalassa. Pienellä oli sellainen kiva vanuhaalari, tumput, töppöset ja tupsupipo. Menimme siellä ihan kaikessa rauhassa.
Pieni istu istuimessa, tyttö istui kärrissä ja poika istui siinä vesitonkkien paikalla.
Kohta vastaan tuli eräs vanhempi rouva ja pienin naureskeli siinä jotain. Hän tuli minulle sanomaan, että minulla on kauniit lapset. Sanoin että kiitos kohteliaisuudesta ja jotain ja jatkoin matkaa.
Kirppikselläkin joku tuli kehumaan, että sulla on ihania lapsia.
Kirjastossa kehui nainen jolla oli kaksi lasta mukanaan.
Siinä vaiheessa meinasi päästä itku.. Miksi, en tiedä.
Mutta mitenhän tässä menetellä. Haluan kuitenkin lapset kasvattaa niin että ovat ehdottomasti muiden kanssa samanarvoisia. Meinaan onnistuukihan toi, jos kaupassa vaan kauniiksi kehutaan. Muutenkin, en halua että lapsista tulee sellaisia laittautujia, että suorastaan odottavat että heitä joku kauniiksi kehuu. Ääh, miten teen? Muilla vastaavaa?

vie johki mallikuvauksiin niin lapses pääsee mainoksiin, tampereella ei ainakaan kukaan sano kaupassa kellekkään mitään.

oon itsekkin joskus nähnyt kauniin lapsen mutta pidän sen silti omana tietona

Siis täh? Kyllä mä otan lapsista tulevat kehut tyytyväisenä vastaan - ne on kohteliaisuuksia ja moni kaupassa eläkepäiviään viettävä mummo sanoo saman varmaan jokaiselle rumallekkin lapselle "lapset on aina ihania ja suloisia".
Mä ite usein kehun lapsiani kauniiksi - ovathan he, mutta kun ovat isompia niin opetan myös että kauneus on katsojan silmässä, ei kaikkien tarvitse pitää mutta minun mielestäni he ovat kauneimpia.

Lapsiahan kehutaan kaupassa tmv. ihan valtavasti, omanikin ovat kaikki saaneet jos vaikka mitä kehuja. Ja syystäkin, suloisia ovat, en nyt ala ihan noin tarkkaan kuvailemaan kuin ap;). Eihän siinä nyt mitään ongelmaa ole. Tekemällä tehtyä nyt miettiä, että miten heidät kasvattaa tmv....Oikeesti. Ja voi olla , että ne söpöt lapset ei enää esim teineinä olekaan niitä söpöjä, jolloin ko. (ongelma?) poistuu ihan itsestään;)

Mä luulen että se vähän riippuu missä asuu, siis että tullaanko sanomaan positiivista lapsista. Mulle, kuuden lapsen äidille on täällä monesti tultu sanomaan. Asutaan pohjois-uudellamaalla. Kaupassa, apteekissa yms... ihania sellaiset ihmiset, muutaman kerran on päivä pelastunu kun joku tullu sanomaan ja ihmettelemään että onko nuo kaikki neljä lasta sinun, niin kauniista ja suloisia kaikki. :)

joo kyllä munkin tulee kehutuksi lapsia, jos ei näteiks niin kohteliaiksi, reippaiksi ja niin edelleen, ja saan myös kuulla omieni olevan ihania ja pk:ssa poikiin hullaannuttu vastoin odotuksiani. Ihmiset tahtovat jakaa hyvää mieltä toisille kertomalla heistä/lapsista/eläimistä jotain positiivista, näin saa vastaantulevan hyvälle tuulelle.. :)

En myöskään ymmärtänyt ongelmaa. Kyllä meillä kaikkia lapsia on kehuttu kauniiksi, söpöiksi, suloisiksi jne ihan ventovieraiden ihmisten toimesta niin kaupoissa, kirjastoissa kuin milloin missäkin. Omissa silmissäni he ovat toki syötävän suloisia, mutta eiköhän se ole näin vähän kaikkien lasten kohdalla. :D Veikkaisin myös että nuo vastaantullessa lapsia kehuneet ovat saattaneet samalla lailla kehua aika montaa muutakin lasta...

Yhdyn tohon Madicken kirjotukseen, uskon että ne jotka sun lapsia on kehunut tai muiden ovat kehuneet myös monia muita lapsia. Ja musta tuntuu että ihan sama miltä se lapsi näyttää mutta niitä kehutaan aina, varsinkin pieniä alle 4vuotiaita.

Yhdyn tohon Madicken kirjotukseen, uskon että ne jotka sun lapsia on kehunut tai muiden ovat kehuneet myös monia muita lapsia. Ja musta tuntuu että ihan sama miltä se lapsi näyttää mutta niitä kehutaan aina, varsinkin pieniä alle 4vuotiaita.

Aivan. Ihmisillä on myös erilaisia näkemyksiä siitä mikä kenenkin mielestä on suloista. Joku mummo saattaa vaikka kehua kovasti vastaantulevaa lasta kauniiksi siksi että tämä sattuu niin kovin muistuttamaan hänen omaa lapsenlastaan tms.

Itsekin kehun toisten lapsia kauniiksi tai suloisiksi. Eikä sen vielä tarvi tarkoittaa että kyseinen lapsi olisi jotenkin niin poikkeuksellisen kaunis että erottuisi siten huomattavasti muista lapsista. Siinä lapsessa vaan sattuu olemaan jotain sellaista mikä tuntuu minun silmissäni mukavalta.

• Tykkää
Reactions: masuilija.
Isot on ongelmat :D. Ei vaan jossain määrin ymmärsin pointin. En silti usko, että lapsillesi tulee miellyttämisen tarvetta tai tarvetta kalastella kehuja siksi että heitä toisinaan joku kehuu. Enkä mä kyllä näe siinäkään mitään pahaa, vaikka tytöt tykkäis keimailla ja 'kalastella' kehuja. Musta on söpöä kun mun tyttäreni leikkii huippumallia ja esittelee vaatteitaan mulle ja kysyy onko joku mekko hieno. Ajattelen, että se on nyt tämä vaihe. Ja vaiheita ihmisen elämään mahtuu monia. Ei se vielä tarkoita, että tyttäreni olisi aikuisena joku tyrkky kehujen kalastelija. Yleensähän sellaisilla on ollut jtn ongelmia lapsuudessa, joiden vuoksi hakee hyväksyntää muilta.

Mä oon tottunut siihen että meidän tyttöjä kehutaan usein ja ovatkin todella kauniita kumpikin omalla tavallaan, kuitenkaan en ole koskaan kokenut noin, sä oot aika hassu. Mun mielestä sulla itellä on asenne ongelma, etkö ole itse tottunut kehuihin. Mä olen itse ainakin niitä saanut vauvasta asti ja se tuntuu ihan luontevalta. Usein meille sanotaankin, että "no on kaunis äitikin"

:D

tottakai lapset on aina ihania! Jos sanoisin että olisin nähnyt 10 000 lasta, niin viisi niistä on ollut rumia, viisi tavallista, ja kaikki muut ihania söpöjä hurmaavia vekkuleita :)

Meidänkin lapsia kehutaan jatkuvasti, ja totta, he ovat harvinaisen sieviä ja suloisia =) mutta mä oon siitä vaan hyvilläni, ja kehun heitä itsekin. Oppivatpahan, että omana luonnollisena itsenään on kaikista ihanin =)

Mitää muuta ongelmaa en asiassa nää kuin sinut ap joka olet nostanut tästä itsellesi aiheen. Sinä alat pian odottaa noita "kaunis" kommentteja ja "elämään niistä" kun asiaan noin tartut.

lapset muuttu matkan varrella ja se söpöinkin vauva muuttuu toisenlaiseksi - ja toisaalta siitä vähemmän söpöstä saattaa tulla kaunotar.

[QUOTE="vieras";24948608]Ne lapset on vielä niin pieniä, että eivät ne pilalle mene/kasva lellityiksi, jos tuntemattomat kehuu.[/QUOTE]

Peesi. Tuossa iässä kaikki lapset ovat pääsääntöisesti suloista ja söpöjä jne... eivätkä mene lässytyksistä pilalle. Odotas vaan kun kasvavat...

Huvittavaa että piti väritys, ruumiinrakenne ja yksityiskohdat kuvata tarkasti. Mutta joo, eikös se ole vähän vanhanaikaista ajatella, että jos kehuu liikaa, tulee ylpeäksi.

Meidänkin lapsia usein kehutaan tosi kauniiksi. Sekä tutut että myös tuntemattomat esim. just kaupassa. Paras oli kuitenkin pari vuotta sitten kun joku pappa sanoi, että "Onpas kyllä tosi kaunis tyttö!" Katsoi sitten minua ja jatkoi "Mutta ei kyllä ole yhtään äitinsä näköinen" :laugh:

mulla taas on ongelma, että yhtä lapsista kehutaan, ja toiset jää hänen varjoonsa. lähestulkoon aina saa keskimmäinen kehuja ulkonäöstään, ja esikonen ja kuopus vaille huomiota täysin.
Tuo ärsyttää suunnattomasti,

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä