Mulla on niin paha mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aksukkainen harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aksukkainen harmaana

Vieras
Mun ystävän lapsella on todettu kasvojen vasemman puolen halvaus ja syy on ihan lääkärien suusta sanottuna sikaflunssarokote. Mulla on niin syyllinen olo, kun olen ollu tälle ystävälle rokotetta vastaan paasaamassa ja nyt sitten mun pelot tuli toteen. Me vielä itse sairastettiin tauti, ja tosi lievänä, minkä senkin tietty olen kertonu tälle ystävälle. Ja ei, en ole mitenkään haastanu riitaa tai vauhkonnut, vaan sanonu että jokainen tekee tietysti omat valintansa. Mutta silti mulla on nyt niin kauhea olo koko asiasta enkä tiedä, miten voisin ystävää lohduttaa?

Ei vielä tiedetä, meneekö ohi, lääkärit tiukasti seuraavat asiaa.

Erehdyin lukemaan tekstisi ja just tuossa pari viikkoa sitten törmäsin kaveriini, joka sanoi, että kolmella hänen tuttavallaan ollut samoja oireita... Kaikille oli annettu sikisrokote, mutta tietenkään ei ole todettu, että halvaantumisoireet johtuivat siitä. Kuulostaa kyllä hurjalle, jos totta on:(

En ole sen tarkemmin kysynyt, miten kauan tarkalleen meni tuosta rokotteesta ja miksi lääkärit on sitten tulkinneet sen johtuvan nimenomaan rokotteesta, mutta niin heille on aivan selvästi sanottu ja asiaa tutkitaan tarkemmin rokottesta johtuvana. Tänään olivat ton saaneet kuulla, olleet siis tutkimuksissa. Soitan kunhan ystävän mieli vähän rauhoittuu, nyt laitto vaan viestin mulle, että miksi hän meni sen rokotteen ottaa :'(

Ja ei, en sano, että kaikille tulis siitä rokotteesta mitään - lähellekään! Ja ei, en halua sotaa siitä, että joku on sen lapselleen ottanut. Sanon vaan, että MINÄ pelkäsin jotain tuollasta ja puhuin siitä ystävällekin. MINÄ jätin rokotteen ottamatta, ystävä otti, ja nyt kävi näin. Mulla on paha mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin ja...:
....Meillä ois nyt perjantaina rokotus"aika", mutta eipä olla enään ottamassa ku on noita juttuja kuullut jo useampia.

Keksittyä soopaa, ottakaa se rokote, muuten sikakierre jatkuu, jatkuu ja jatkuu...

Alkuperäinen kirjoittaja Niin ja...:
....Meillä ois nyt perjantaina rokotus"aika", mutta eipä olla enään ottamassa ku on noita juttuja kuullut jo useampia.

Ja ihan oikeastiko joku tekee päätöksensä rokotteen ottamisesta tai ottamatta jättämisestä netin keskustelupalstan kertomusten perusteella?!?

Niinku sanoin, niin ite en ainakaan tullut tänne yrittämään käännyttää ketään. Moni minun ystävistä on ottanut itselleen (hoitoalalla), lapsilleen, ilman mitään suurempaa pulmaa. Mutta mulla on kyllä myös monia ystäviä, jotka on jättäneet ottamatta ja puhuneet ääneet siitä, että just tällaisten sivuvaikutusten riskiä ei halua ottaa tällaisen taudin takia. Ja sitten kun se jonkun kohdalla siinä ystäväpiirissä napsahtaa, niin ei siinä kuulkaa lohduta ne miljoonat, joilla on menny hyvin. Tää aloitus koski nyt sitä.

Mulla on esimerkiksi ystävä, jonka lapsi sai MPR-rokotteesta 10 minuutin tajuttomuuskohtauksen. Tästä tehtiin ilmoitus ja olettivat, että saisivat "ylemmältä taholta" jotain ohjeistusta siihen, miten seuraavat rokotukset hoidetaan. Vastaus oli ettei oteta kantaa. Niin no, miksi ottaa, kun miljoonilla menee hyvin nää hommat :/

Alkuperäinen kirjoittaja Aksukkainen:
Niinku sanoin, niin ite en ainakaan tullut tänne yrittämään käännyttää ketään. Moni minun ystävistä on ottanut itselleen (hoitoalalla), lapsilleen, ilman mitään suurempaa pulmaa. Mutta mulla on kyllä myös monia ystäviä, jotka on jättäneet ottamatta ja puhuneet ääneet siitä, että just tällaisten sivuvaikutusten riskiä ei halua ottaa tällaisen taudin takia. Ja sitten kun se jonkun kohdalla siinä ystäväpiirissä napsahtaa, niin ei siinä kuulkaa lohduta ne miljoonat, joilla on menny hyvin. Tää aloitus koski nyt sitä.

Mulla on esimerkiksi ystävä, jonka lapsi sai MPR-rokotteesta 10 minuutin tajuttomuuskohtauksen. Tästä tehtiin ilmoitus ja olettivat, että saisivat "ylemmältä taholta" jotain ohjeistusta siihen, miten seuraavat rokotukset hoidetaan. Vastaus oli ettei oteta kantaa. Niin no, miksi ottaa, kun miljoonilla menee hyvin nää hommat :/

Tauti saattaa olla vaarallisempi ku rokotus...

Alkuperäinen kirjoittaja Joo joo:
Rokotuksiin mennään. Ei kyllä pelota yhtään jotkut kaksplussan jutut :D

Jos joskus jonkun sun läheisimmän ystävän lapsi sattuis saamaan rokotteesta jonkun pahan reaktion, niin olisko tää sun reaktio sillon? Nauraisit vaan, että yritätkö pelotella ja hah haa, kyllä meille vaan kaikki rokotteet tulee.

onko totta, että jotkut ovat päättäneet mennä rokotukseen, sitten kun joku kertoo tällasisen tapauksen täällä, joku jota et tunne, et tiedä puhuuko totta vai ei, niin yhtäkkiä päätätkin olla menemättä. Ihan tyyppejä... ei voi muuta sanoa. Vähän liikaa ehkä leitsoo tää kaksplus joitain :D

Jos joskus jonkun sun läheisimmän ystävän lapsi sattuis saamaan rokotteesta jonkun pahan reaktion, niin olisko tää sun reaktio sillon? Nauraisit vaan, että yritätkö pelotella ja hah haa, kyllä meille vaan kaikki rokotteet tulee.

Sanoit että et aio käännyttää, mitä juuri teet??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko teillä kaikilla joku luetun ymmärtämisen ongelma?? Ketju koskee sitä, että mulla on paha mieli, koska rakkaalle ystävälle tai hänen lapselleen oikeammin kävi huono tuuri tässä arvonnassa, josta suurin osa selviää ihan ilman ongelmia. Pitäiskö mun nyt mennä sit lohduttamaan, että tauti olis voinut olla vielä pahempi? Pahempi kuin kasvojen halvaus?

Yli moljoona suomalaista on rokotettu. Kaikista haittavaikutuksista raportoidaan ja 4000 ihmisen kattava tutkimus on tekeillä. Älkää ennen stä arvelko mitään juttuja.

Mikään rokote ei ole kai 100 % turvallinen? Kuinka moni on ottanut lapselleen rota-rokotteen? Tuli dokkaria siitä, kuinka joku suomalainen lapsi oli saanut siitä harvinaisen oireyhtymän. Todennäköisyys on 1/500 000 tuhatta tai pienempikin, mutta silti... Otin rotan lapselle, koska olen itse ollut pienenä aivan hilkulla kuolla rota-ripuliin.

Rokotuksissa, lääkkeissä, leikkauksissa ja yleensä kaikissa hoitotoimenpiteissä on aina riskinsä. Suurimmalla osalla ne eivät aiheuta mitään merkittävää haittaa. Millaista ohjeistusta oletat jonkun ylemmän tahon antavan? Että lapselle ei anneta enää rokotteita? Ei se ylempi taho voi tietää, miten lapsi reagoi seuraavaan rokotteeseen. Riskit ovat olemassa, rokotteet ovat vapaaehtoisia, joten vanhemmat saavat päättää, mitä tekevät.

Onko teillä kaikilla joku luetun ymmärtämisen ongelma?? Ketju koskee sitä, että mulla on paha mieli, koska rakkaalle ystävälle tai hänen lapselleen oikeammin kävi huono tuuri tässä arvonnassa, josta suurin osa selviää ihan ilman ongelmia. Pitäiskö mun nyt mennä sit lohduttamaan, että tauti olis voinut olla vielä pahempi? Pahempi kuin kasvojen halvaus?

Kuka niin on sanonut? Sanoin vaan että tauti saattaa olla pahempi, en viitannu sillä mitenkään sun ystäväs lapseen. Kyllä se oot sinä jolla on luetunymmärtämis ongelmia...

Sanoit että et aio käännyttää, mitä juuri teet??

Yritin kysellä, että miten voisin lohduttaa tätä ystävää tai miten muotoilla sanani, kun hän tietää että itse jätin rokotteen ottamatta. Ei ole tarkoitus väittääkään, että teidän tuntemattomien pitäis muuttaa yhtään mitään mieltänne vieraan takia - mutta mulle ei ole kyseessä vieras, vaan yksi rakkaimmista ihmisistä tän maan päällä.

Yritin kysellä, että miten voisin lohduttaa tätä ystävää tai miten muotoilla sanani, kun hän tietää että itse jätin rokotteen ottamatta. Ei ole tarkoitus väittääkään, että teidän tuntemattomien pitäis muuttaa yhtään mitään mieltänne vieraan takia - mutta mulle ei ole kyseessä vieras, vaan yksi rakkaimmista ihmisistä tän maan päällä.
Onko sun pakko sanoa jotain? Useimmiten riittää, että on läsnä ja kuuntelee. Sanomiset voi kuullostaa vaan latteuksilta toisen korvaan. Ja ymmärrän, että sulla on paha mieli, kun tutulle lapselle noin kävi.

Uusimmat

Yhteistyössä