Mulla on niin paha mieli ja paskamutsi olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paska äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paska äiti

Vieras
12-vuotias tyttöni sanoi tänään että haluaisi muuttaa isänsä luo :(
Ollaan lasten isän kanssa erottu kun tyttö oli vähän alle 1v, näkevät suht harvoin, ehkä kerran kuukaudessa (isä asuu lähellä että siitä ei ole kiinni, ei vaan "ehdi" lapsiaan näkemään). Isompi lapsi ei halua muuttaa eikä ole sellaista koskaan puhunutkaan.
Mun mielipide on ehdoton ei. Enkä tiedä ottaisiko isä edes lasta luokseen asumaan kun ei muutenkaan heidän kanssa paljoa ole. Mutta tuli niin paska olo :(
Koitin esittää ihan reipasta lapsille ja kyselin miksi sinne haluaisi jne.

Kyllä se on ihan normaalia:) Meillä miehen tytär oli useinkin haluamassa meille asumaan, etenkin jos äiti ei luvannut hänen toimia just kuin tyttö tahtoi. Olimme valmiit hänen meille muuttoon koko ajan, mutta sanoimme, että ihan varmasti "mäkätämme" ainakin yhtä paljon kuin äitinsä, jos aihetta ilmenee. Yleensä silloin mieli muuttui taas, äiti olikin ihan ok.

Luultavasti murrosikä Se siellä vaan aiheuttaa mielen oikkuja. Kun äiti on ärsyttävä niin muutan isälle. Tuskin isä oon oikeasti tärkeämpi jos harvoin näkeekin.

Murkkuus se vaan on. Itse olin harmissani siitä, että vanhempani EIVÄT ole eronneet. :rolleyes:
Kaikenlaisia hassuja sitä teininä päässä liikkuukin. Miksi ihmisen pitää käydä niin vaikea elämänvaihe läpi?

Isän luona ei ole sitä arkea, mitä sä pyörität lapsen kanssa. Lapsi saattaa kuvitella, että isän kanssa on aina vähän spesiaalimpaa, tehdään aina vaan kaikkea kivaa yhdessä jne. Että meno olis samanlaista kuin nyt, kun käy vain harvakseltaan. Oletettavasti isä koittaa silloin näyttää parastaan ja isän luona olo on sellaista lomailua, kaukana arjesta. Tarttis jotenkin saada lapselle taottua päähän, että se meno ei ole sitten enää samanlaista, vaan samaa arkea kuin äidinkin kanssa. Todennäköisesti sinä ja lapsesti otatte enemmän yhteen kuin isä ja lapsi, kun kerran näkevätkin harvemmin. Siinä hän helposti ajattelee, että äidin kanssa tulee aina vaan riitaa, mutta isän kanssa ei tarvitse tapella mistään.

Yhteistyössä