Mulla on ongelma.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Elikkä siis ensi kuun alussa olisi tiedossa pikkujoulut, mutta sain raskaustestistä haamun ja jos noihin juhliin mennessä selviää että oikeasti olen raskaana niin en meinaa sinne mennä.
Ja siis siksi, että en jaksa niitä uteluja ja ihmettelyjä miksi en juo enkä jaksa keksiä selityksiä tai "huijata" juovani enkä katsella kännisiä...

Lapselle hoitopaikkakin tiedossa vanhempieni luota, mutta mitä ihmettä keksin selitykseksi miksi en menekään??
Niin alussa en siitä haluaisi vielä oikein kertoa ja tiedän että tästä juhliin menemättä jättämisestä tulee ihmettelyjä sieltä ja täältä... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Sairastapaus.

No juu tätä mietein itsekin, mutta sitten joudun täällä kotona kököttämään ja valehtelemaan monille/esittämään kipeätä.. En välttämättä lasta hoitoon sitten laittaisi jos itse kerran olen kotona mutta tiedän että vanhempani huomaavat jos en ole kipeä ja tarjoutuisivat ottamaan lapsen yöksi että saan "sairastaa" rauhassa...

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Tää on niin sairasta ettei ihminen voi olla juomatta ilman et kaikki ihmettelee! Sanot ettei nyt huvita ottaa ku aamulla aikasin pitää hakee lapsi.

Niimpä, mutta arvaa uskooko kukaan :headwall:
Ja kaikki tietävät, että jos lapsen saan hoitoon ja juhlat tiedossa niin olen kyllä aina ottanut alkoa... Ei menis läpi mun selitykset että ei vaan muka maistu :ashamed:
Ja siis en meinaa sinne juhliin sitten mennä. Siellä aina kaikilla sellasta känniörveltämistä etten edes jaksais esittää viihtyväni...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Sairastapaus.

No juu tätä mietein itsekin, mutta sitten joudun täällä kotona kököttämään ja valehtelemaan monille/esittämään kipeätä.. En välttämättä lasta hoitoon sitten laittaisi jos itse kerran olen kotona mutta tiedän että vanhempani huomaavat jos en ole kipeä ja tarjoutuisivat ottamaan lapsen yöksi että saan "sairastaa" rauhassa...

No vie lapsi hoitoon ja vietä leppoisa ilta rauhassa mukavia puuhaten. Niin mä tekisin.

Mun mielestä hyvä selitys juomattomuudellesi (jos sun edes täytyy sitä jotenkin selittää?) on se, että sait lapses kyllä hoitoon mutta sun täytyy hakee hänet aamuaikaseen kotiin. Ja voithan sä juoda vaikka lasin viiniä, mä olin itse yksissä juhlissa just plussattuani ja haahuilin koko kekkereiden ajan sama lasillinen viiniä kädessä, join siitä neljän tunnin aikana alle puolet :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä hyvä selitys juomattomuudellesi (jos sun edes täytyy sitä jotenkin selittää?) on se, että sait lapses kyllä hoitoon mutta sun täytyy hakee hänet aamuaikaseen kotiin. Ja voithan sä juoda vaikka lasin viiniä, mä olin itse yksissä juhlissa just plussattuani ja haahuilin koko kekkereiden ajan sama lasillinen viiniä kädessä, join siitä neljän tunnin aikana alle puolet :D

aivan, lasi vain käteen ei ne tajua et sulla sama koko illan...ovat jo itse niin kännissä :D . ja vietät mukavan illan iloisena siitä tulevasta pikkuisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

aivan, lasi vain käteen ei ne tajua et sulla sama koko illan...ovat jo itse niin kännissä :D . ja vietät mukavan illan iloisena siitä tulevasta pikkuisesta.

Mutta kun mä en halua sitten mennä sinne. Jos näkisitte ne ihmiset ja sen jokavuotisen touhun niin...
Ja mies menossa sinne ilman muakin ja ihmettelisivät siinä sitten että oi voi miksikäs mies nyt niin kovasti juhlii mut sä et ota? Selittelyks menis koko ilta ja musta näkee jos valehtelen :headwall:

Mutta kun ap ei halua mennä selvinpäin! Mikset vie lapsia hoitoon kuten sovittu ja vietät hemmotteluillan kotona. Mies voi selittää pikkujouluissa poissaolosi sairastumisella.

No jos et halua mennä niin sano vaan että lapsenvahti perui viime hetkellä etkä saanut ketään muuta tilalle. Sitten lähempänä siis. Ehdit miettiä rauhassa asiaa ja varmistua raskaudesta. Mitäpä se kellekään kuuluu, mua vaan edelleen ihmetyttää tuo suomalaisten kiinnostus toisten elämästä ja juoruilunhalu...

Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Mutta kun ap ei halua mennä selvinpäin! Mikset vie lapsia hoitoon kuten sovittu ja vietät hemmotteluillan kotona. Mies voi selittää pikkujouluissa poissaolosi sairastumisella.

Juu sittenhän mun ei pikkujouluväelle tarvis mitään selitelläkään jos en mene (tai siis kun en mene jos olen raskaana).

Mutta ajattelin, että jos ihan rehellisesti äidilleni kertoisin niin ei tarvis sitten esittää mitään... Ja katsoisin sitten haluanko olla yksin kotona vai lapsen kanssa.
Äitini vaan kun tuppaa innostumaan näistä asioista vähän liiaksikin niin pelkään että lipsauttaa tai pelkästä sen käyttäytymisestäkin jotkut voivat jo huomata :D

Tässä koko ryppäässä on niin monta ihmistä (en tarkoita pikkujouluväkeä ) jotka varmasti ihmettelisivät miksen mene ja kaikille en haluaisi kertoa... Tasan yhden kerran olen pikkujouluista ollut pois ja se oli silloin kun odotin esikkoa, mutta silloin raskaus oli jo pidemmällä ja suurin osa ihmisistä tiesi asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja heikkoa:
Alkuperäinen kirjoittaja sharo:
Sanot että sulla on vaikka antibiootti kuuri meneillään niin et voi juoda!!

Antibiooteista vain tietyt estää juomisen.

Niin ja mä olen ymmärtänyt, että itse biootit eivät estä juomista, ainoastaan jos kännissä oksentaa niin teho voi heikentyä...
Täytyis sanoa että vedän kuitenkin sellaset perseet että oksennan niin en viitsi juoda :D

Yhteistyössä