Mulla on ongelma.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ihan ykskaks aloin inhoamaan lihaa. Tein jauheliharuokaa ja en pystynyt edes maistamaan sitä.

Mitä mä nyt sitten teen? En ole tuon jälkeen lihaa syönyt. Mä en osaa tehdä kasvisruokia missä protskua. Ja onko ne hyviä?

Entäs mun lapsi? Se kyllä tykkää joistain liharuoista. Mutten mä pysty sille tekemään enää liharuokia kun voin oksentaa.

Olen jo katsonut netistä kasvisruokaohjeita, mutta silti olen vähän hukassa. Linssejä, papuja ja ehkä tofua haluaisin ekaksi kokeilla. Lapsi syö tietysti samaa ruokaa.

Kyllähän se sitten koulussa saa lounaaksi liharuokaa. Ja sitten ajattelin että voi mennä mummolleen aina joskus syömään liharuokaa, kun se siellä joskus muutenkin käy.

Nyt musta tuli sitten kasvissyöjä, joka syö kyllä juustoja ja kananmunaakin. Joskus kalaakin.

En ole pieniin päin. Vaikka päällepäin vois luullakin. Mutta ei siis mahdollista. Mutta siis nyt liha etoo todella pahasti. Ei se nyt ennenkään mun suurinta herkkua ole ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole pieniin päin. Vaikka päällepäin vois luullakin. Mutta ei siis mahdollista. Mutta siis nyt liha etoo todella pahasti. Ei se nyt ennenkään mun suurinta herkkua ole ollut.

Osta ihmeessä kasvisruokakirja! Kun ruokatottumus vaihtuu niin toki kestää hetken. Kyllä varmasti väännät pian tottuneena vaikka mitä!:)

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

Osta ihmeessä kasvisruokakirja! Kun ruokatottumus vaihtuu niin toki kestää hetken. Kyllä varmasti väännät pian tottuneena vaikka mitä!:)

Oletko sä kasvissyöjä? Ekaksi ajattelin ihan netistä katsoa ohjeita. En vaan tiedä mistä alottaisin. Mitä lapsikin uskaltaisi maistaa. Tai varsinkin ihan syödä, kyllä se melkein kaikkea ainakin maistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:

Oletko sä kasvissyöjä? Ekaksi ajattelin ihan netistä katsoa ohjeita. En vaan tiedä mistä alottaisin. Mitä lapsikin uskaltaisi maistaa. Tai varsinkin ihan syödä, kyllä se melkein kaikkea ainakin maistaa.

En ole kasvissyöjä, mutta joskus "käväsin" täysin hiilarittomalla kuurilla ja oli kyllä aluksi sormi aivan suussa. Nopsasti sitä kuitenkin oppi loppujen lopuksi eikä ollut vaikeaa enää:)
Netistä kyllä löysin kivoja vinkkejä, kun luulin aluksi etten mitään voi syödä.
Kasvisruokiin perehtyneitä PAKSUJA kirjoja on ja vaihtoehtoja niissä runsaasti:)(todella moni ystäväni on vege) ja heitä seuranneena "tiedän":D

Netti on kuitenkin hyvä alku;) Varmasti paljon hyviä ohjeita!

Olisiko hyvä alku esim ihan kasvispihvit ja peruna+kastike?
Maistuu usein lapsillekkin kun on niin "tutun" oloinen ruoka:)
Kasviskeitto on myös hyvä, mutta riippuu mikä maku;)

^ Meinasin just ehdottaa, alkuun pääsee sillä, että tekee ihan normaalia ruokaa jossa käyttää jauhelihan sijaan turvotettua soijarouhetta ja vaikka broilerinsuikaleiden sijaan turvotettuja soijasuikaleita. Noista saa proteiinia enemmän kuin samasta määrästä lihaa muistelisin joskus laskeneeni.

Kirjastostakin löytyy kasviskeittokirjoja, eli niistä sitten kokeilemaan uudenlaisempiakin ruokia pikkuhiljaa.

Tofusta saa proteiinipitoisia pihvejä helposti ihan viipaloimalla tofun ja marinoimalla viipaleita jokusen tunnin tai yön yli esim. soijakastike-öljy-valkosipuli-mustapippuri -marinadissa. Ne voi leivittää tai paistaa pannulla semmoisenaan, hyvää vaikka perunamuussin kanssa.

Yhteistyössä