Mulla on paha olla! Erään naisen takia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tiedän, että tämä on ehkä lapsellisesti sanottu, mutta musta tuntuu, että eräs nainen on vienyt multa mun elämäni ja yrittää tahallaan vaikeuttaa elämääni, tai sitä mitä siitä on jäljellä.

Kaikki alkoi siitä, kun hän yritti viedä mieheni. Ei onnistunut.
Seuraavaksi hän vei parhaan ystäväni. (Sen ystävän/ystävyyden voi kyseenalaistaa, koska käänsi mulle selkänsä...)
Hän tunkeutui elämääni ja tutustui väen vängällä ihmisiin elämässäni. Hän niin sanotusti vei kaikki. Ehkä mulla ei ole siis koskaan ollutkaan oikeita ystäviä, koska kaikki siirtyivät hänen puolelleen (niin, miksei kaikki voisi olla vain keskenään kavereita/tuttavia? ). Mä jäin yksin.

Onneksi mulla kuitenkin oli vielä muutama ystävä. Jotka tukivat mua. Nyt sitten kuulin, että tuo nainen on hakenut ja päässyt samaan työpaikkaan kuin ystäväni... Tuntuu, etten mä enää jaksa. En jaksa taistella häntä vastaan, en jaksa taistella oman elämäni ja rakkaiden ihmisten puolesta - tuo nainen vie kaiken, eikä mulla ole mitään arvoa. Mikä tekee hänestä niin täydellisen?

Tämä on aika sekava vuodatus... Eihän mitään tällaista pitäisi tapahtua AIKUISTEN IHMISTEN elämässä. Mutta niin vain tapahtuu, ja mun sydän on niin raskas, että tuntuu etten jaksa (enkä edes halua) enää hengittääkään...

Mutta mitä mun pitäisi tehdä? Kuinka kyetä elämään elämää ilman pelkoa tuon naisen seuraavista liikkeistä, mitä hän minulta seuraavaksi vie/miten seuraavaksi vaikuttaa elämääni? Kun hän ei katoa. Niin kauan mä pelkään. (Alun raivo on muuttunut silkaksi peloksi ja pakokauhuksi, olo on lamaantunut, koska näen ja tiedän itse kuinka väärin ja kohtuuttomasti tuo nainen käyttäytyy, mutta en voi tehdä asialle mitään. Kukaan muu ei sitä tiedä, olen toki ystävilleni puhunut ja he ymmärtävät. Mutta pelkään, että yksi toisensa jälkeen hekin menevät mukaan tuon naisen kelkkaan ja mua pidetään vain kateellisena paskanpuhujana...)

Onko tuo ihminen sulle pakkomielle vai miksi kaikki mitä hän tekee viittaa jollain lailla sinuun. Ehkä kaikki on sattumaa vain, sinun päässäsi olet kehitellyt tällaisen ongelman nyt itsellesi.

Anteeksi nyt vain mutta ekaksi kun luin tekstisi niin tuli olo että sulla ei ole kaikki kohdallaan päässäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Onko tuo ihminen sulle pakkomielle vai miksi kaikki mitä hän tekee viittaa jollain lailla sinuun. Ehkä kaikki on sattumaa vain, sinun päässäsi olet kehitellyt tällaisen ongelman nyt itsellesi.

Anteeksi nyt vain mutta ekaksi kun luin tekstisi niin tuli olo että sulla ei ole kaikki kohdallaan päässäsi.

Varmasti osa on kuvitteluakin/silkkaa yhteensattumaa. Mutta moni asia on ihan totta. Enkä ihmettelisi yhtään, jos pian mun mielenterveys pettäisi. Tää on todella raskasta. Mutta tällä hetkellä jonkun toisen mielenterveys reistailee, jos joku...

Nainen on oikeastaan varsin säälittävä: hän kenties kadehtii sinun elämääsi ( näyttää paremmalta kuin hänen oma elämänsä ) niin paljon, että käyttäytyy noin.
Yritä olla mahdollisimman vähän hänen kanssaan tekemisissä. Positiivista on, että tämä nainen ei ole sinun kanssasi samassa työpaikassa :hug:

Olen valitettavasti törmännyt muutamaan tällaiseen ihmiseen. Miesystävääni kukaan ei ole itselleen napannut, mutta yritystä on kieltämättä ollut. Nykyään kierrän tämäntyyppiset sairaat ihmiset kaukaa.

Ota sinäkin tämä arvokkaana kokemuksena. Osaat välttää tällaiset tapaukset kaukaa.

Olisikohan nyt sinullakin peiliin katsomisen paikka,ei kukaan voi sinun elämääsi viedä jos et itse anna sen tapahtua ;)
Se että hakee samaan työpaikkaan kun sinun ystäväsi niin kyllä minäkin olen hakenut paikkaan töihin jossa tiedän erään idiootin olevan töissä ja ei voisi vähempää kiinnostaa,
mutta nyt vaan on otettava töitä mistä saa.
Samoin jos nyt pääsen tuohon töihin niin toki katselen jatkuvasti parempaa työpaikkaa, paremmalla palkalla ;)

Suosittelen nyt vaan että jatkat omaa elämääsi normaaliin tapaan,
kuitenkin sinun ystäväsi voi olla myös muidenkin ystäviä ;)
Ystäviä kun ei voi omistaa :)

Narsistilta joo kuulostaa... Musta sellaset ei oo koskaan otetta saanut kun mulla on vähän sellanen asenne ystävistä että jos ovat siinä niin ovat, jos ei kiinnosta niin sitten ei. Ainoat ihmiset jotka mulle merkitsevät tajuttoman paljon, on mun perhe. Ja olen ihan ylpeä sisäänpäin lämpeevästä perheestäni, kuka tahansa ei pääsekään luikertelemaan siihen yhteisöön.

Vaikeaa toki, mutta älä puhu tai kiinnitä huomiota tuohon ihmiseen. Muutoin sinua ehkä aletaan pitää katkerana tai hankalana. Ihmiset voivat olla ystäviä useammankin kanssa. Tosin oikeasti ilkeitäkin ihmisiä on. Koita silti olla kiinnittämättä huomiota.

Jos minä nyt olen Paulan kanssa hyvää kaveria niin Helvi ei halua olla minun kaveri kun ei voi sietää Paulaa,
ja nyt minun pitää päättää kumman kanssa voin olla kaveri kun molmpien kanssa en nähtävästi voi olla,
lapsellista.

kuullostaa jotenkin sairaalta naiselta... itsellä kokemusta jossain määrin tuosta mutat vain lähinnä kavereiden osalta..

älä anan pelolel valtaa koska se tekee naisen toiminnasta entistä helpompaa.. keskity niihin ystäviin mitkä on jäljellä ja kerro heille reilusti ajatuksistasi ja tunteistasi asiaa kohtaan..
tuollaisilal henkilöillä on onneksi taipumusta kadota elämästä kun se on ns. vallattu

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Narsistilta joo kuulostaa... Musta sellaset ei oo koskaan otetta saanut kun mulla on vähän sellanen asenne ystävistä että jos ovat siinä niin ovat, jos ei kiinnosta niin sitten ei. Ainoat ihmiset jotka mulle merkitsevät tajuttoman paljon, on mun perhe. Ja olen ihan ylpeä sisäänpäin lämpeevästä perheestäni, kuka tahansa ei pääsekään luikertelemaan siihen yhteisöön.

Njoo.. huomasin nyt lukiessani tämän kuulostavan vähän hölmöltä...

Mutta siis perusideana se, että kehenkään muuhun kuin itseensä ei voi 100 prosenttisesti luottaa. Ja jos sun miehes on siitä naisesta "kieltaytynyt" niin ole ylpeä, ja muista arvostaa ihmistä joka ei ole lähtenyt samaan pyöritykseen kuin muut ympäriltäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Liisa:
Jos minä nyt olen Paulan kanssa hyvää kaveria niin Helvi ei halua olla minun kaveri kun ei voi sietää Paulaa,
ja nyt minun pitää päättää kumman kanssa voin olla kaveri kun molmpien kanssa en nähtävästi voi olla,
lapsellista.

siis faktasti toi homma toimii niin et mia,paula,tiina ja sari on mun kavereita.. tutustun marja nimiseen henkilöön, pidän sitä ystävänä ja hän tutustuu muihin kaverihini... yht äkkiä kuitenkin käy niin että marja kääntää sarin mua vastaan kertomalla perättömiä juoruja ym, sitten yksitellen kaikki muutkin.. eli ilman että mä itse teen mitään väärää tulee joku joka vie kaikki kaverit, valehtelemalla... marja saattaa hyvinkin koittaa myös saada mieheni itselleen... kyläillessä esiintyy aina edukseen, flirtailee etc. pyytää esim leffaan,kaljalle ym silloin kun mä olen esim töissä... perusteena se että voihan mies nyt KAVERIN kanssa lähteä... ja mikäli mies lähtee niin siellä voi sitten "vahingossa" kertoa asioita mitä muka puoliso on miehestä sanonut, aiheuttaa riitaa ja pikkuhiljaa erottaa pariskunnan ja samalla koittaa itseään tyrkyttää parempana vaihtoehtona... pikkuhiljaa tuo Marja pääsee soluttautumaan jokaikiselle osa-alueelle elämässä... ja jossain vaiheessa todennäköisesti käy niin et marja mokaa.. ihmiset huomaa tuon toiminnan eikä halua olla enää tekemisissä mutta silloin on jo vahinko käynyt...

En ole yrittänytkään omistaa ketään, ja kirjoitin myös aloitusviestiini, että mikseivät kaikki voisi olla kavereita/tuttavia keskenään... Eli miksi kääntää kenellekään selkäänsä... Mutta vähän arvasinkin, että tää menee siihen, että minua syyllistetään/vika on minussa.

Eli ei kai auta muu kuin varata aika terapiaan. :/

Jos minulla olisi tuollainen tilanne, haluaisin ehdottomasti muuttaa jonnekin kauas hänen vaikutuspiiristään. Aloittaa ikään kuin alusta, uuden elämän, jota hän ei voisi viedä. Toisaalta hän kyllä sitten ikään kuin "voittaisi" ja saisi sinun paikkasi. Mutta toisaalta aika monella saralla näin näyttää jo käyneen, joten olisiko sinulle helpompaa ettei tarvitsisi vierestä seurata hänen touhujaan?

Tämä kyllä on varmasti se viimeinen vaihtoehto, sillä se vaikuttaa niin paljon kaikkeen muuhunkin ja koko teidän perheeseen. Eikä varmasti ole edes helppoa järjestää. Ehkä kannattaa tosiaan kokeilla sitä terapiaa, jotta pystyisit olemaan huomioimatta tätä naista?

Kunnon "Käsi joka kehtoa keinuttaa" meininki.. Ap, ei ystävät ja sukulaiset käännä selkää vain siksi, että joku uusi ihminen tulee heidän elämään ja puhuu heidät pikku sormensa ympärille. Tuo kuulostaa jo aika pahasti pakkomielteelle:/ "Alun raivo on muuttunut silkaksi peloksi ja pakokauhuksi, olo on lamaantunut" kuulostaa jo aika, nyt-olisi-aika -varata-aika-terapeutilta..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole yrittänytkään omistaa ketään, ja kirjoitin myös aloitusviestiini, että mikseivät kaikki voisi olla kavereita/tuttavia keskenään... Eli miksi kääntää kenellekään selkäänsä... Mutta vähän arvasinkin, että tää menee siihen, että minua syyllistetään/vika on minussa.

Eli ei kai auta muu kuin varata aika terapiaan. :/

Tällä palstalla tahtoo aina kääntyä kaikki itseä vastaan. Netissä on niin helppoa,kivaa ym. arvostella provosoida. Monenko mielipiteet olisi aivan samoja , jos nokakkain tavattaisiin. Ja Minä itse en ole muita kummempi tässä asiassa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunnon "Käsi joka kehtoa keinuttaa" meininki.. Ap, ei ystävät ja sukulaiset käännä selkää vain siksi, että joku uusi ihminen tulee heidän elämään ja puhuu heidät pikku sormensa ympärille. Tuo kuulostaa jo aika pahasti pakkomielteelle:/ "Alun raivo on muuttunut silkaksi peloksi ja pakokauhuksi, olo on lamaantunut" kuulostaa jo aika, nyt-olisi-aika -varata-aika-terapeutilta..

Just näin. Ei ystävä käännä selkää jonkun kolmannen ihmisen takia. Etköhän kuvittele asioita nyt liikaa. Miten jokainen ystävä voisi toimia näin, yhden vielä ymmärtäisin koska meitä on moneen junaan. Sä olet nyt jäänyt liikaa pohtimaan tätä juttua ja olet sekoittanut pääsi.

Voin uskoa että joku voi olla tällainen ämmä kuin kuvailemasi nainen mutta tuota ystävä sun muuta kaikkoamista en oikein voi uskoa. Jokin tässä nyt mättää.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Just näin. Ei ystävä käännä selkää jonkun kolmannen ihmisen takia. Etköhän kuvittele asioita nyt liikaa. Miten jokainen ystävä voisi toimia näin, yhden vielä ymmärtäisin koska meitä on moneen junaan. Sä olet nyt jäänyt liikaa pohtimaan tätä juttua ja olet sekoittanut pääsi.

Voin uskoa että joku voi olla tällainen ämmä kuin kuvailemasi nainen mutta tuota ystävä sun muuta kaikkoamista en oikein voi uskoa. Jokin tässä nyt mättää.

Siis ei onneksi mun oikeat ystävät olekaan kadonneet yhtään mihinkään! Ja luotan siihen, etteivät katoakaan. Eikä myöskään mies häipynyt mun luotani yhtään mihinkään.

Mutta tuo silloinen paras ystäväni "lähti tuon naisen mukaan", ja todellakin käänsi selkänsä minulle. Tuttavapiirini on pienentynyt, koska suurin osa on alkanut kaveerata tuon naisen kanssa - miksi sitten käänsivät mulle selkänsä, puhuuko tuo nainen minusta perättömiä vai mitä? Toki tervehditään kaupungilla kun nähdään noiden tuttavien kanssa, mutta muuten emme ole enää tekemisissä: kun pyydän kahville, aina on jollakulla jotain muuta tms. He eivät ole soittaneet enää aikoihin jne., mutta näen heitä usein tuon naisen kanssa. No, ehkä mä vaan kuvittelen....

Niin ja ihan oikeasti: mä en missään nimessä lähde mukaan tuohon, että vika olisi minun pääkopassani. Sehän se viimeinen virhe olisi, alkaa epäillä itseään kun tätä kuitenkin on jatkunut jo vuosia. Varsinkin, kun mies ja lähimmät ystävätkin tietävät homman nimen ja ovat ihmetelleet asiaa kanssani. Eli olemmeko me kaikki päästämme sekaisin...?

Yhteistyössä