Mulla on sellainen olo niinkuin oisin huijannut kaikkia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Ystäviä, miestä, ihan kaikkia olemalla muka kuin kuka tahansa ja sitt en olekaan, vaan oon jotain ihan muuta. Tiedän ettei tässä oo mitään hemmetin tolkkua koko olossa eikä jutussa, mutta en mä olotilalleni mitään mahda. Tekisi mieli sanoa miehellekin että hei aprillia, mä en olekaan mitään sitä mitä oot kuvitellut vaan ihan tasan juuri sellainen, millaista et missään nimessä itsellesi halunnut. Se käskisi pitää suun kiinni ja vannoisi ikuista rakkautta tietysti, mutta oikeasti... :ashamed: :ashamed:

Kukaan ei tajua tätä. Ei kukaan.

tarkoittanet sukujuuriasi? kuinka moni meistä oikeasti tietää isovanhempiensa taakse mitä sukuun on kuulunut: murhaajia, lapsentappajia, raiskaajia, punasia, valkosia, kristittyjä vai pakanoita.. ihan mitä vaan ja nko sillä mitään väliä?

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Paljonkin erilainen?

Miltä osin?

Vaikuttaisiko se oikeasti muihinkin?

No en kai mä ole oikeasti erilainen, ei kai ne juuret mitään sinällään muuta. Järki sanoo näin. Mutta fiilis on nyt juuri vaan se että en mä nyt ihan mustalainen ole ajatellut olevani. Ja stoorin mukaan vielä alempaa kastia, en edes romani (kai näilläkin eroa sitten on) vaan kiertolaisten jälkeläinen.

Tää ei niinkuin jakeluun mene. Ei sitten millään.

Ei mulla ole edes niitä korkkiruuvikiharoita mitkä tarinan mukaan mummulla on joskus ollut, oispa, niin olisi tästäkin edes jotain hyötyä.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tarkoittanet sukujuuriasi? kuinka moni meistä oikeasti tietää isovanhempiensa taakse mitä sukuun on kuulunut: murhaajia, lapsentappajia, raiskaajia, punasia, valkosia, kristittyjä vai pakanoita.. ihan mitä vaan ja nko sillä mitään väliä?

Sillä ei ole väliä niin kauan kun ei tiedä. Tieto lisää tuskaa tässäkin asiassa. Mä olen aina ollut ihminen joka haluaa tietää mahdollisimman vähän, juuri siitä syystä että tuo sanonta todella pitää mun kohdallani hyvin paljon paikkansa. :ashamed:

Kyllähän sinä itsesi tunnet -juuri sellaisena kuin olet ennen tietoa ollut läheisillesi, siitä miten katselet maailmaa ja muita ihmisiä.

Et sinä ole huijannut ketään, sinua on huijattu. Ajattele, jos olisit tiennyt asian aikaisemmin, eihän sinusta olisi kasvanut sitä ihmistä, joka olet nyt, jos et olisi osannut katsoa juuriasi osana sinua, vaan sillä ajatuksella, että juuret määräävät kuka sinä olet ja mihin sinusta on.

Jos koet juuresi ahdistavana asiana ja sinun hyviä ominaisuuksiasi rajoittavina, voithan yrittää nähdä asian niin, että olet juuristasi huolimatta noin hieno ihminen. Jos et olisi sympaattinen, läheisesi huomioiva ja ajattelevainen ihminen, tuskin edes ajattelisit näitä asioita.

Halauksin

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ystäviä, miestä, ihan kaikkia olemalla muka kuin kuka tahansa ja sitt en olekaan, vaan oon jotain ihan muuta. Tiedän ettei tässä oo mitään hemmetin tolkkua koko olossa eikä jutussa, mutta en mä olotilalleni mitään mahda. Tekisi mieli sanoa miehellekin että hei aprillia, mä en olekaan mitään sitä mitä oot kuvitellut vaan ihan tasan juuri sellainen, millaista et missään nimessä itsellesi halunnut. Se käskisi pitää suun kiinni ja vannoisi ikuista rakkautta tietysti, mutta oikeasti... :ashamed: :ashamed:

Kukaan ei tajua tätä. Ei kukaan.

Voi kuule, mä tajuan niin hyvin ettet ees usko!!!! :hug: :hug: :hug:

Vaikka sun esivanhempas ois ollu mitä, niin se ei vaikuta siihen mitä sä itse olet. En mäkään ole ylpeä kaikista esivanhempieni teoista ja siitä mitä he kuulema on olleet, mutta en vaivaa sillä päätäni ja kun mietin tarkemmin niin tuskin esivanhemmatkaan musta kauheen ylpeitä ois.

Meidän kaikkien sukuihin mahtuu niin roistoja kuin sankareita. Eikä sitä koskaan voi tietää miten hyvä ihminen ja onnellinen elämäänsä, joku sellanen on ollut jota ei itse osaa arvostaa. Meitä on niin moneen junaan. Turha murehtia jotain vuosikymmeniä, ellei jopa vuosisatoja sitten eläneitä ihmisiä. Sinä olet kuitenkin sinä etkä he.

Alkuperäinen kirjoittaja Mya:
Vaikka sun esivanhempas ois ollu mitä, niin se ei vaikuta siihen mitä sä itse olet. En mäkään ole ylpeä kaikista esivanhempieni teoista ja siitä mitä he kuulema on olleet, mutta en vaivaa sillä päätäni ja kun mietin tarkemmin niin tuskin esivanhemmatkaan musta kauheen ylpeitä ois.

Meidän kaikkien sukuihin mahtuu niin roistoja kuin sankareita. Eikä sitä koskaan voi tietää miten hyvä ihminen ja onnellinen elämäänsä, joku sellanen on ollut jota ei itse osaa arvostaa. Meitä on niin moneen junaan. Turha murehtia jotain vuosikymmeniä, ellei jopa vuosisatoja sitten eläneitä ihmisiä. Sinä olet kuitenkin sinä etkä he.

Olisikin vuosikymmeniä sitten eläneitä, tässä on kyse mun mummusta. Isän äiti, ja isän äidin vanhemmat. Ja mä olen tuntenut ne kaikki, mummu on elossa vieläkin!! Että kovin kaukaa ei näitä tarvitse hakea.
Siksi tää onkin melkoinen isku.
En mä ole ikinä tiennyt tätä ennen kuin nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kyllähän sinä itsesi tunnet -juuri sellaisena kuin olet ennen tietoa ollut läheisillesi, siitä miten katselet maailmaa ja muita ihmisiä.

Et sinä ole huijannut ketään, sinua on huijattu. Ajattele, jos olisit tiennyt asian aikaisemmin, eihän sinusta olisi kasvanut sitä ihmistä, joka olet nyt, jos et olisi osannut katsoa juuriasi osana sinua, vaan sillä ajatuksella, että juuret määräävät kuka sinä olet ja mihin sinusta on.

Jos koet juuresi ahdistavana asiana ja sinun hyviä ominaisuuksiasi rajoittavina, voithan yrittää nähdä asian niin, että olet juuristasi huolimatta noin hieno ihminen. Jos et olisi sympaattinen, läheisesi huomioiva ja ajattelevainen ihminen, tuskin edes ajattelisit näitä asioita.

Halauksin

Kiitos tästä. Mä nukun yön yli, ehkä tää tästä alkaa muodostua. Jonkinsortin järki kai tähän juttuun tulee kun päästään sinne asti, ehkä tätä tarvitsee hetki työstää.
Mutta tämä kirjoitus oli ihana ajatus. Kiitos.

Onkos ne sitten ne sun isoisovanhemmat tehneet jotain pahaa kun saa vaikutelman, että häpeät juuriasi? Ei kai pelkkä mustalaistausta tee heistä pahoja? Ymmärrän, että se, että saat yhtäkkiä tietää uudesta siskosta yms. on mullistavaa, mutta tuo mustalaispuoli ei mulle täysin aukea...? Ehkä olen siinä asiassa vähän jotenkin romantikko, kun ajattelen, että se olisi jotenkin "jännää" tai kivaa ja jotenkin mystistäkin; tekisi minusta vieläkin erityisemmän =). Mua on jostainsyystä aina kiehtonu mustalaiskulttuuri jne. Ole ylpeä juuristasi; juuri ne tekevät sinusta vielä entistäkin erityisemmän!!! :attn:

Mie sain vasta vähän aikaa sitten tietää, että poikani isän äidin isän isä on romanin lehtolapsi. Asiasta en ole enempää kysellyt, mutta käsitin, että tämä lehtolapsen isä oli kiertelevä romanimies... En ole aivan varma...täytyisi varmaan selvittää joskus... Tämän lehtolapsen tyttäret olivat kaikki punapäitä ja pojassa vähän "romanin näköä", jos noin voi sanoa... mutta enpä olisi koskaan osannut edes epäillä, ellei anoppi olisi asiasta maininnut...