Mulla on todella paha olla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
enkä mä voi muuta kuin itkeä.
Äidin kanssa on välit huonolla tolalla; saan aina kuulla minun ja perheeni olevan yksinkertaisesti kelvoton. Äiti asuu toisella paikkakunnalla; lisäkseni on yksi sisko, joka asuu myös muualla kuin minä tai äitini. Isä on kuollut kauan aikaa sitten.
Ymmärrän että äiti on jo vanhahko ja sairauksiakin löytyy. Elämäkään ei ole aina kohdellut parhaalla mahdollisella tavalla.Kaikkien muiden lapset kun tuntuvat pitävän enemmän yhteyttä vanhempiinsa kuin me. Vaikka selitän aina uudelleen ja uudelleen miksi ei aina voida soitella tulla käymään niin usein kun muut (en ala niitä enää tähän selittämään), niin aina saan p%¤&& niskaan. Äiti lisäksi moittii minulle miestäni, jossa ei todellakaan ole moitteen sijaa (ei ole juoppo eikä työtön; jos joku on niin työnarkomaani) ja se jos mikä loukkaa minua suunnattomasti. Olen alkanut sanoa äidille vastaan, mutta sitten saa kuunnella entistä enemmän valitusta , eipä itsemurhauhkauksiltakaan ole vältytty.( Äiti ei ole juoppo, se vielä selvennyksksi tähän.)

Itse ole työtön, ollut jo niin kauan että olen tippunut ansiosidonnaiseltakin ajat sitten. Miehen tulojen vuoksi en saa edes Kelalta mitään. Se stressaa myös ja saa mielen matalaksi.Siis työttömyys ja rahattomuus.
Tänään lisäksi on pitänyt taistella eri instanssien kanssa kun minua koskevat tiedot eivät ole kulkeneet näiden virastojen välillä...no sain asiat onneksi selvitettyä. Mutta nyt iski niin valtava väsymys ja uupumus että kyyneleet vain valuvat silmistä. En tiedä miten jaksan taas kasata itseni ennen kuin mies tulee kotiin. Olen ihan poikki. Pelkään että joku tulee käymään juuri nyt kun vollotan valtoimenaan, en jaksa selittää miksi itken enkä halua nähdä ketään tämän näköisenä.

Älkää te tuomitko minua vaikka luuseri ilmeisesti teidänkin silmissänne olen.

Alkuperäinen kirjoittaja örrimörri;22359343:
Miksi sun pitää koota ittes kun miehes tulee kotiin? Etkö oo miehes kanssa jutellu sun pahasta olosta?

siksi että mies murehtii meidän tilannetta jo muutenkin. ei sen tarvii enää alkaa murehtia mua ja mun jaksamista. itsellään on sellainen sydänperäinen juttu, jolle ei kuulema voida tehdä mitään. ei tarvi enää yhtään lisää murheita.

Kokeiles selittämättömiin vaivoihin Vida magnesium jossa on tärkeä B-vitamiini samassa. Samalla kannattaa ottaa D- ja C-vitamiinia. :) katso vida.fi lähin myymälä. Ite tilaan ulkomailta mut toi on hyvä suomalainen.

[QUOTE="vieras";22359452]Kokeiles selittämättömiin vaivoihin Vida magnesium jossa on tärkeä B-vitamiini samassa. Samalla kannattaa ottaa D- ja C-vitamiinia. :) katso vida.fi lähin myymälä. Ite tilaan ulkomailta mut toi on hyvä suomalainen.[/QUOTE]

mihin selittämättömiin vaivoihin? jos mun jaksamista meinaat, niin kaikki nuo edellä kerrotut asiat siihen vaikuttaa... vaikeudet äidin kanssa, työttömyys, rahattomuus, miehen terveys jne.

ei sun tarvii hävetä sitä että olet väsynyt...olet ihminen! Minä en ainakaan kivitä sinua. Jostakin tarviisit nyt apua ja voimavaroja elämääsi. Onko sinulla tukiverkostoa, voitko ottaa yhteyttä jonnekin, esim. diakonissaan, jolle voisi puhua tms.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
ei sun tarvii hävetä sitä että olet väsynyt...olet ihminen! Minä en ainakaan kivitä sinua. Jostakin tarviisit nyt apua ja voimavaroja elämääsi. Onko sinulla tukiverkostoa, voitko ottaa yhteyttä jonnekin, esim. diakonissaan, jolle voisi puhua tms.

kiitos... itku pääsi kun luin vastauksesi. en vain haluaisi näyttää kenellekkään heikkouttani ja väsymystäni. muutenkin tunnen itseni niin paljon huonommaksi kuin muut. lähellä on hyviä ihmisiä, mutta kun ei haluaisi kuormittaa heitä omilla murheilla. vaan tämäkin helpottaa kun saa täällä tunnustaa heikkoutensa ja väsymyksensä ilman kivittämistä -ainakaan vielä. huomenna on uusi päivä, siihen luotan. jospa se olisi parempi kuin tämä päivä.

[QUOTE="vieras";22359452]Kokeiles selittämättömiin vaivoihin Vida magnesium jossa on tärkeä B-vitamiini samassa. Samalla kannattaa ottaa D- ja C-vitamiinia. :) katso vida.fi lähin myymälä. Ite tilaan ulkomailta mut toi on hyvä suomalainen.[/QUOTE]

Uskomatonta pahoinvoivien ihmisten hyväksikäyttöä kirjoittaa tällaisia viestejä. Nappaile sinä vaan suruusi vitamiineja, mutta pidä se omana tietonasi, ihan niinkuin paska ylihintainen nettikauppasikin.

Onko sun pakko vastata niihin äitisi puheluihin? Kun huomaat että hän soittaa paina sitä nappulaa että menee hiljaiselle eli et kuule kun soittaa, näät vaan. Näin mies tekee omalle isälleen joka soittaa valehtelematta kymmenen kertaa päivässä vaikka olisi jo kerran hänen kanssaan sinä päivänä puhelimessa puhunut.

Käsitin että sun on paha olo, kaikille asioille ei voi mitään, mullakin ollut tosi vaikeaa ja yksinäistä.
En tiedä jaksaisinko tämänkään vertaa, jos en harrastais liikuntaa.
Se tasapainottaa oloa. Kuten sanoin, asiat eivät häviä mihinkään ja pahaa oloa on usein, mutta
kun esim. olen luonnossa, oloni paranee ja asiat saavat toiset mittasuhteet.
Lisäksi on muita liikuntamuotoja joista saan voimaa(siis henkistä).

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Ymmärrän että läheinen loukkaa, mulla on kans yksi ihminen joka räpättää ja täysin syyttä, tosin humalassa. Tuli mieleen että jos äitisi on vanhahko että jos äitilläsi on jokin sairaus tai alkava sellainen ja siksi käyttäytyy noin?

[QUOTE="äiti";22364210]Ymmärrän että läheinen loukkaa, mulla on kans yksi ihminen joka räpättää ja täysin syyttä, tosin humalassa. Tuli mieleen että jos äitisi on vanhahko että jos äitilläsi on jokin sairaus tai alkava sellainen ja siksi käyttäytyy noin?[/QUOTE]

On tutkittu että ei ole alzheimeria tms. Tätä vaikeaa on jatkunut jo yli kymmenen vuotta. Välillä on ollut parempia kausia, mutta nyt taas on tosiaan raskaampaa. Kaipa se on äidillä masennusta, niin minä sen yritän itselleni selittää,mutta aina en yksinkertaisesti jaksa tätä tauistelua siitä mitä minä olen tehnyt/ en ole tehnyt tarpeeksi... luulin että tänään olisi itsellä helpompi olla, mutta ei näytä helpottavan. Vähänkin jos joku asia kotihommissa tai ihan missä asiassa vaan vastustaa, niin itku pääsee. Lohduton olo.

nytkin itkettää kun kukaan ei vastaa... joo tyhmää mutta en voi nyt tälle itkulle taas mitään... taidan taas mennä aikaisin nukkumaan etten ole itkemässä muun perheen nähden...

Kyllä meillä kaikilla on välillä päiviä kun vaan itkettää kaikki. Itellä myös huonot välit äitiini, samasta syystä kun sulla mutta mä en jaksa enää vastata hänelle puhelimeen. Annan ajan mennä pari kk ja sit voin vastata taas. Jos meno samanlaista niin hiljennyn taas. Ei kukaan jaksa ainaista valittamista ja ajatusta et olet huonompi kuin muut.

Muista et olet hyvä ihminen joka tapauksessa. Kaikissa on jotain hyvää

[QUOTE="Jaskis";22368341]Kyllä meillä kaikilla on välillä päiviä kun vaan itkettää kaikki. Itellä myös huonot välit äitiini, samasta syystä kun sulla mutta mä en jaksa enää vastata hänelle puhelimeen. Annan ajan mennä pari kk ja sit voin vastata taas. Jos meno samanlaista niin hiljennyn taas. Ei kukaan jaksa ainaista valittamista ja ajatusta et olet huonompi kuin muut.

Muista et olet hyvä ihminen joka tapauksessa. Kaikissa on jotain hyvää[/QUOTE]

Kiitos! Itku vaan tulee taas entistä vuolaampana... voimia sinne myös.

miltä tämäkin vaikuttaa ...johtuu aliravitsemuksesta... Et eikun ruokavalio kondikseen ja lakkaat välittämästä toisten mielipiteistä...Sä olet mikä olet..Et ainakaan luuseri!! Teet parhaimpas ja sen pitää riittää...

miltä tämäkin vaikuttaa ...johtuu aliravitsemuksesta... Et eikun ruokavalio kondikseen ja lakkaat välittämästä toisten mielipiteistä...Sä olet mikä olet..Et ainakaan luuseri!! Teet parhaimpas ja sen pitää riittää...

Kiitos tsemppauksesta... ei vaan ole niin helppoa olla välittämättä toisten mielipiteestä. Olen aina kärsinyt huonommuuden tunteesta, joka on varmaan lähtöisin kouluajoista kun minua kiusattiin ja kotona (jo silloin) äiti vertasi minua toisten lapsiin jotka ovat niin ahkeria ja hyviä jne ja minusta ei ole mihinkään.
Osittain minulla on helpottanut tuo huonommuuden tunne, koska miehen suku otti minut hyvin vastaan avioituessamme. Täysin en siitä kuitenkaan ole päässyt ja aina kun äidin kanssa puhun, saan tuntea itseni niin huonoksi että siitä olla välittämättä. Nyt tämä paha olo on kestänyt harvinaisen kauan... tiedän itsekin varmasti loukanneeni äitiä kun vihdoin sanoin aika suoraan miltä minusta tuntuvät hänen kommenttinsa minusta ja elämästäni.
Olo on raskas, itkuinen, väsyttää, mikään ei innosta... kai tämä sitten on masennustakin. Minulla on ollut tällaista ennenkin ja aina olen ilman ulkopuolista apua noussut ylös. Toivottavasti nousen nytkin, vaikka se vaikealta tuntuukin. Mutta jos aiemminkin olen päässyt itse suosta pois, niin kai minä pääsen nytkin- ennemmin tai myöhemmin.

Kiitos tsemppauksesta... ei vaan ole niin helppoa olla välittämättä toisten mielipiteestä. Olen aina kärsinyt huonommuuden tunteesta, joka on varmaan lähtöisin kouluajoista kun minua kiusattiin ja kotona (jo silloin) äiti vertasi minua toisten lapsiin jotka ovat niin ahkeria ja hyviä jne ja minusta ei ole mihinkään.
Osittain minulla on helpottanut tuo huonommuuden tunne, koska miehen suku otti minut hyvin vastaan avioituessamme. Täysin en siitä kuitenkaan ole päässyt ja aina kun äidin kanssa puhun, saan tuntea itseni niin huonoksi että vaikea siitä on olla välittämättä. Nyt tämä paha olo on kestänyt harvinaisen kauan... tiedän itsekin varmasti loukanneeni äitiä, kun vihdoin sanoin aika suoraan miltä minusta tuntuvat hänen kommenttinsa minusta ja elämästäni.
Olo on raskas, itkuinen, väsyttää, mikään ei innosta... kai tämä sitten on masennustakin. Minulla on ollut tällaista ennenkin ja aina olen ilman ulkopuolista apua noussut ylös. Toivottavasti nousen nytkin, vaikka se vaikealta tuntuukin. Mutta jos aiemminkin olen päässyt itse suosta pois, niin kai minä pääsen nytkin- ennemmin tai myöhemmin.

Yhteistyössä