Mulla on uskomaton ehkä harhaluulo yh-äideistä :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
... mutta ei isistä. Mulle tulee yh-äideistä tietynlainen mielikuva.

Ne ovat jotenkin vähä-älyisempiä, ei niin kovin kauniita, peruskoulun (ehkä joku amiskin käytynä) käyneitä, asuvat vuokralla jossain liian pienessä asunnossa, huonolla asuinalueella. Lapset ovat huonokäytöksisiä ja rääkyviä, pahoinpitelee ja kiusaa toisia lapsia. Kodissa on paljon rumaa tavaraa, vanhat sohvat (jotkut siniset) kukkaverhot ja muutenkin tosi huono maku sisustuksessa. Mä tiedän ettei läheskään kaikki ole tälläsiä mut tällänen mielikuva mulle niistä tulee ;D Sateenvarjoa hakemaan ->

Tällästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ne ovat jotenkin vähä-älyisempiä, ei niin kovin kauniita, peruskoulun (ehkä joku amiskin käytynä) käyneitä, asuvat vuokralla jossain liian pienessä asunnossa, huonolla asuinalueella. Lapset ovat huonokäytöksisiä ja rääkyviä, pahoinpitelee ja kiusaa toisia lapsia. Kodissa on paljon rumaa tavaraa, vanhat sohvat (jotkut siniset) kukkaverhot ja muutenkin tosi huono maku sisustuksessa. Mä tiedän ettei läheskään kaikki ole tälläsiä mut tällänen mielikuva mulle niistä tulee ;D Sateenvarjoa hakemaan ->

Tällästä.

Miehen ex, yh siis. ja kuvaus sopii nappiin :D

no mun ystävä joka on yh on just päinvastanen ku toi sun kuvaus;hän on kaunis,lapsi on hyväkäytöksinen ja fiksu,koti on kauniisti sisustettu ja asuu hyvällä asuinalueella jne jne...

No toi on sellanen stereotypia, niitä löytyy monista asioista. Kuten kaikki opettajat on kuivia ja harmaita ihmisiä sekä kaikkitietäviä. Niin ja palomiehet on aina lihaksikkaita ja komeita miehiä...

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
No toi on sellanen stereotypia, niitä löytyy monista asioista. Kuten kaikki opettajat on kuivia ja harmaita ihmisiä sekä kaikkitietäviä. Niin ja palomiehet on aina lihaksikkaita ja komeita miehiä...

Mistä tällänen stereotypia on oikein saanut alkunsa :o ?

Mulla on uskomaton ehkä harhaluulo yh-äideistä :o

Ne ovat jotenkin vähä-älyisempiä, ei niin kovin kauniita, peruskoulun (ehkä joku amiskin käytynä käyneitä, asuvat vuokralla jossain liian pienessä asunnossa, huonolla asuinalueella. Lapset ovat huonokäytöksisiä ja rääkyviä, pahoinpitelee ja kiusaa toisia lapsia. Kodissa on paljon rumaa tavaraa, vanhat sohvat (jotkut siniset) kukkaverhot ja muutenkin tosi huono maku sisustuksessa. Mä tiedän ettei läheskään kaikki ole tälläsiä mut tällänen mielikuva mulle niistä tulee ;D Sateenvarjoa hakemaan ->

Tällästä.

Saanko hieman korjata. Olin yh ennenkuin tapasin ihanan mieheni. En ole vähä-älyinen ja olen ollut mallimaailmassa mukana. Asuimme lapseni kanssa pienessä kauniissa uudessa kolmiossa Helsingissä. Vuokra-asunto. Meillä oli vaalea kangasdivaani. Lapseni on maailman kiltein ja hyväkäytöksisin, myös silloin kun hänellä piti olla pahin uhmaikä - eipä näkynyt?
Minulla on hyvä ammatti ja tutkinto sairaanhoidollisella alalla. En hae sateenvarjoa tämän jälkeen. Karautan kohta hienolla OMALLA autollani stockan herkkuun hakemaan lime-juustokakkua ja nautin sitä ihanan perheeni kanssa koko illan, entäs sä ;)

Toki mielikuvia voi olla ja useitten kohdalla ne pitävät paikkansakin. On minullakin tiettyjä mielikuvia yh-äideistä, vaikka itsekin olen yh-äiti ja siksi myös tiedän, että poikkeuksia mahtuu joukkoon.

Miten tuon nyt ottaisi, asun omakotitalossa erittäin hyvällä asuinaluella ihan keskustan tuntumassa. Kauppis/amislinjalla olen kouluni käynyt, tosin sitä ennen kyllä lukionkin, että ylioppilas olen. Jonkun mielestä ehkä vähä-älyinen, mutta toisten en, siitä en itse osaa sanoa olenko vai en.
Sohva on ruskea ja äsken ostettu uutena, tosin halvalla, verhot ei mitään kukkaverhoja, tai taitaa tossa yhdessä huoneessa olla verhossa jotain isoja kukkia, mutta siis omasta mielestä tyylikkäät verhot on. Sisustaminen ei ole minun suurin intohimoni, mutta tärkeintä on että itse viihdyn.

Lapsia on vielä 1 ja tuo ei todellakaan kiusaa muita lapsia, tosin ikääkin on vasta 2 vuotta, mutta toivon ettei tuo koskaan tule kiusaamaankaan.

Ai. Mulla on yh-äideistä sellainen käsitys, että ovat tehneet lapsen/lapsia miehen kanssa joka ei loppujen lopuksi tai alun perinkään ollut heille oikea kumppani. Ja siihen kategoriaan mahtuu ihan kaikenlaisia naisia.

Yhteistyössä