mulla on varmaan jonkinlainen syömishäiriö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iio

Vieras
ahmin ihan hirveesti, tuntuu että maailmassa ei oo mitään muuta ku se hyvä mitä just sillon syön. sit tulee paha olo, liian täys olo ja oksettaa... en oksenna tai mitään mutta tulee hirvee morkkis ku oon syöny niin paljon... ja syöny ihan hirveellä himolla kauheeta kyytiä niinku en olis ruokaa ikinä nähnykään aiemmin... :(

Mulla kuule ihan sama juttu, välillä menee paremmin ja joskus taas ihan päin helvettiä. Hain apua kun olin ihan maassa, sain masennuslääkkeet joista ei apua mitään, sanoin lääkärille ja se käski vaan keksiä muuta tekemistä.

Sairauden nimi on BED ja Suomessa ei monikaan lääkäri tätä tunnusta.

Sama vika... Muutamaan otteeseen olen minäkin päässyt karppauksen avulla "kuiville" pidemmäksi aikaa, mutta stressin ja väsymyksen myötä repsahdin useampi kuukausi sitten ja nyt on taas huonompi vaihe menossa. Suututtaa ja melkein itkettää, etten välillä pysty kontrolloimaan tätä ollenkaan.

Syöminen tuo hetkeksi tosi hyvän fiiliksen ja sitten saankin seurakseni sen morkkiksen ja itseinhon. Ja yritän olla päivällä kokonaan syömättä "tasoittaakseni" (voi helvetti, miten typerää) ja lopputuloksen arvannettekin.

Pakko kai alkaa tunnustaa, että syöminen on todellakin ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja iio:
mitä karppauksessa tehdään? eikai se oo se, missä syödään vain rasvaa eikä viljaa ym. ollenkaan?

Syödään vähähiilihydraattisesti. Hiilihydraatit korvataan rasvalla (voi, kerma ). Yleensä karppaajat syö 20-100 g hiilareita päivässä, jotkut syö myös vähän viljaa. Mä en kun maha ei kestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suurimmalla osalla ylipainoisista on BED, syömishäiriö.

BED on kontrolloimatonta ja pakonomaista ahmimista. En usko, että suurimmalla osalla ylipainoisista ole sitä, joillain on vaan väärät ruokailutottumukset jne.

BEDiä sairastava ahmii vaikka kaurapuuroa, jos ei muuta ole saatavilla. Itse ajan vaikka 20km päähän hakemaan "satsit" jos sille päälle sattuu. Haen useista eri kaupoista, ettei kukaan huomaisi kuinka paljon herkkuja ostan. Piilottelen syömisiäni, ahmin salaa ja rajattomasti. Saatan itseni niin huonoon henkiseen ja fyysiseen kuntoon, ettei minusta ole muuta kuin makaamaan sohvalla.

just tuollasta se on mullakin. ja mun painoindeksi on 26,2, joten voisin laihduttaakin. oon yrittäny pudottaa painoa, mutta aina sorrun sitten tuohon. vaikken söiskään karkkia tms. niin vähintään ahmin kuitenkin jotain muuta. vaikka ihan tavallista ruokaa.

onkos kellään teistä ollut koskaan anoreksiaa? ja kysyn tätä siksi että pelotta että itselläni olisi kun ei enää ruokaa voi syödä, joka ilta pitää liikua jotenkin vaikkei jaksaisi ja jos nyt sitten erehtyykään syömään mitään se on heti pakko oksentaa.. jos tää on anoreksian alkua niin en kyllä halua sitä kertoa vanhemmilleni.. (olen siis alaikäinen) pystyisinkös parantumaan itse tai vaikka kaverin tuella? (jos tämä on nyt sitten jonkin moinen anoreksia)

Yhteistyössä