Mulla on yksi kaveri, joka on tosi tuomitseva.... niin vanhanaikainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
mun poikani sai mp:n lahjaksi, ja siihen on ladattu mm. acdc:tä, scorpionssia jne koska sattuu niistä tykkään. Aika rauhallisia biisejä. Kaveri oli heti että ei anna lastensa kuunnella, että hänen siskonsa joutu "matkalle" nuorena kun kuunteli heviä. Siis meni kuulema ihan sekasin....
ihan ihme juttuja.
Mä taas olen eri mieltä, mä luotan mun lapsiini ja heidän maalaisjärkeensä. On eri asia kuunnella biisejä joissa kehotetaan tappamaan tai muuta sellaista.

Kuulostaa mun mummultani :whistle: Se meni aikoinaan ihan sekaisin huolesta kun kuuli että mulla on musta nahkatakki. Siis 15-vuotiaana :D Puhumattakaan siitä Iron Maidenin jättijulisteesta joka mulla oli seinällä kun mummu poikkes kylään...

Mä tässä jouduin kelaamaan miten moottoripyörään ladataan bändejä. No joo, mä kuuntelen aika rankkoja sanoituksia, enkä ole vielä koskaan tullut murhanhimoiseksi niistä.

Mun isäni heitti Abbat, Baccarat jne roskiin kun olin pieni, oli kuulema moraalitonta jne. Uskon kyllä, että oikein agressiiviset kappaleet voi olla heikommille vahingollista, mutta että muutkin.... no oikeutensa jokaisella.

Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
riippuu kuule ihan lapsen iästä =)

tai riippuu, miten sitä lasta on peloteltu =)

niin, jos annat 2v tai 3 v. kuunnella niin tuskin on ainakaan hyödyksi, päinvastoin.

Likka tykkäs jo 3-vuotiaana Lordista. :whistle:

niin, jos annat 2v tai 3 v. kuunnella niin tuskin on ainakaan hyödyksi, päinvastoin.

haloo hei.... arvaat varmaan että kyse on vanhemmasta lapsesta? :D voi juma..
meillä ton ikäinen kuunteli muumeja tms...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mitä HAITTAA lapselle muka voisi olla siitä, että hän kuuntelee jotain Scorpionseja yms?

Sehän on vain musiikkia.

ei kaikkien mielestä. Jotkut uskoo että musiikin takia voi tehdä itsemurhan jne.

Mitä HAITTAA lapselle muka voisi olla siitä, että hän kuuntelee jotain Scorpionseja yms?

Sehän on vain musiikkia.

ei kaikkien mielestä. Jotkut uskoo että musiikin takia voi tehdä itsemurhan jne.

Hih...joo, varmaan voikin, jos jo valmiiksi kärsii mielenterveysongelmista.

haloo hei.... arvaat varmaan että kyse on vanhemmasta lapsesta? :D voi juma..
meillä ton ikäinen kuunteli muumeja tms...

no hei scarlettin laps kuunteli Lordia, lue ylhäältä. Mistä voin tietää minkäikäisestä on kyse. Täällä palstalla kun on laidasta laitaan =)

Sehän on vain musiikkia.

Hih...joo, varmaan voikin, jos jo valmiiksi kärsii mielenterveysongelmista.

no näitä perusteluja mä olen saanut :) Ja voi ajautua "väärille teille" jne...
voi jopa tappaa jonkun :O

Sehän on vain musiikkia.

no juuri näin. mikään scorpions ei muuten psyykkisesti tervettä lasta hetkauta suuntaan eikä toiseen.

Tiesittekö, että on olemassa myös hengellistä ja kristillistä heviä?
Joskus kun on kuunnellut vanhempien ihmisten paasaavaan hevin turmiollisesta vaikutuksesta, on käyny mielessä mitä ajattelisivat jos soittais tuota ja kääntäis heille sanat... Muuttuisikohan käsitys kaikenlaisen epämääräisen musiikin turmiolllisuudesta? Vai olisiko vain osoitus hevin totaalisesta turmiollisesta vaikutuksesta :D

Alkuperäinen kirjoittaja tri:
Joskus kun on kuunnellut vanhempien ihmisten paasaavaan hevin turmiollisesta vaikutuksesta, on käyny mielessä mitä ajattelisivat jos soittais tuota ja kääntäis heille sanat... Muuttuisikohan käsitys kaikenlaisen epämääräisen musiikin turmiolllisuudesta? Vai olisiko vain osoitus hevin totaalisesta turmiollisesta vaikutuksesta :D

mun siskoni heivas kerran yhden klassisen levyn roskiin, oli kuulema "niin ahdistava tunnelma"

Ap:n tapauksessa, yritä ymmärtää ystävääsi. Jos siskolle on käynyt huonosti ja lapsesta saakka on selitetty sen johtuneen musiikista niin ymmärtäähän tuon. On kaverilla oikeus kieltää omilta lapsiltaan asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Ap:n tapauksessa, yritä ymmärtää ystävääsi. Jos siskolle on käynyt huonosti ja lapsesta saakka on selitetty sen johtuneen musiikista niin ymmärtäähän tuon. On kaverilla oikeus kieltää omilta lapsiltaan asioita.

eihän sille mitenkään huonosti käynyt. Ja luulen että se "sekaisin" meneminenkin johtui liiasta sokerista tms.
Mitä siitä sit mulle paasaamaan, sen mielestä on varmaan syntiä kun meillä on tv:kin.

Alkuperäinen kirjoittaja tri:

Tuo meidän pikku "hello kitty" on varmaan menossa turmiolle kun isänsä heviä soittaa ja ympärillä on pelkkiä hevirokkareita. Mitähän meidän kaverusten lapsista tuleekaan. =(

Eräa tieteellinen koe on tehty kasveille, joille soitetttiin hyvin raskasta heviä. Kasvit nuukahtivat ja kuolivat lopuksi.
Mutta se on jokaisen oma asia miten lapsensa kasvattaa ja hoitaa.