Mulla on yläkammarissa jotain himmeänä.

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Siis miksei sinne mahdu toi ensimmäisen asteen yhtälön ratkaisu, eikä lausekkeiden sieventäminen?!?!?! Muut kyllä luonaa, mutta sitten tommonen minkä pitäis olla kaikkein helpoimmasta päästä, niin ei tunnu menevän kaaliin. MIELETÖNTÄ!!!

Syö naista, koska pitäis toi nyt tajuta kun kerran muutkin sujuvat mallikkaasti!!

AAAARGH!!! |O |O :headwall: :headwall: :headwall:

Joo just noita. Mun päähän ei mahdu että mikä termi milloinkin siirretään ja miksi juuri se :headwall: :whistle: :xmas: Termejä siirretään ja etumerkki muuttuu, sen verran mä tiedän. Mutta ongelma piileekin juuri siinä että mitä mä milloinkin siirrän ja mihin paikkaan |O |O

Mussa on joku vika, meillä on taatusti paljon monimutkaisempiakin laskuja laskettavana, ja ne onnistuvat. Mutta joku saakelin ensimmäisen asteen yhtälö ei :o

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Joo just noita. Mun päähän ei mahdu että mikä termi milloinkin siirretään ja miksi juuri se :headwall: :whistle: :xmas: Termejä siirretään ja etumerkki muuttuu, sen verran mä tiedän. Mutta ongelma piileekin juuri siinä että mitä mä milloinkin siirrän ja mihin paikkaan |O |O

Mussa on joku vika, meillä on taatusti paljon monimutkaisempiakin laskuja laskettavana, ja ne onnistuvat. Mutta joku saakelin ensimmäisen asteen yhtälö ei :o

X:t toiselle puolelle ja luvut ilman x:ää toiselle. Kun siirretään yli =-merkin niin etumerkki vaihtuu.
Jos laskussa on sulkuja niin ne lasketaan ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
2X-1=2+X
2X-X=2+1
x=3

Näitäkö tarkoitit?

*melkein kaikki inkkarit kanootissa*
;)

Outoa, tosin kirjoitin lukuio lyhyen oppimäärän.Terveellä järjellä mä saisin kyllä

2X -1 = 1x

2x-x = 2

Mulla toi matikka ei ole koskaan oikein uponnu eikä varsinkaan noi yhtälöt!! Ensimmäisen asteen saattaa vielä jotenkin mennä mut toisen asteen... :O EI TAJUA! Ja mihin niitä tarvitsee? En ole tarvinnu 13 vuoteen.

Multa puuttuu selkeästi aivoista joku yhtälökeskus :D En mä keksi muuta selitystä. Periaatehan noissa on hyvin yksinkertainen. Joten miksen mä hemmetti vieköön osaa soveltaa sitä käytäntöön?? |O Opettaja on luottavainen, vaatii kuulemma vain harjaantumista...muhun meinaa silti iskeä epätoivo :xmas:

2X-1=2+X
2X-X=2+1
x=3

Näitäkö tarkoitit?

;)

Voihan tuo olla oikein. Kun eksyin vuodeksi yliopistoon, kaikki tehtävät olivat sellaisia, että oli joku helvatan kaava ja sitä piti myllätä - tärkeintä oli, että lopputulos oli samaa sössöä kuin se, jota lähdettiin mylläämään. Kyllä se todella oudolta tuntui mutta käytin vapaa-aikani niiden oppiaineiden parissa, jotka kiinnostivat minua. Pääsin sittemmin opiskelemaan niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja kunhan kokeilin:
2X-1=2+X
2X-X=2+1
x=3

Näitäkö tarkoitit?

;)

Outoa, tosin kirjoitin lukuio lyhyen oppimäärän.Terveellä järjellä mä saisin kyllä

2X -1 = 1x

2x-x = 2

katsos noita x:iä ei voi poistaa mitenkään joten tuo ylemmällä laskettu on oikein. ja mullaki lyhyen matikka :wave: aina täytyy jäädä se 1x joka tulee oikealle puolelle.

musta yhtälöt oli kaikissa kursseissa helpoimpia asioita, jopa ne toisen asteen yhtälöt :) tosin mulla olikin "kotiopettaja" :D mies lukee matikan opettajaks parhaillaan :D

2X-1=2+X
2X-X=2+1
x=3

Näitäkö tarkoitit?

;)

2X -1 = 1x

2x-x = 2

Täh? Ei kai se nyt noin voi mennä?

Ei tietenkään matematiikka on perkeleen keksintö.

Jo x olisi 3 --> 23 - 1 = 5

23 - 3 = 3

2X-1=2+X
2X-X=2+1
x=3

Näitäkö tarkoitit?

;)

2X -1 = 1x

2x-x = 2

Täh? Ei kai se nyt noin voi mennä?

Ei tietenkään matematiikka on perkeleen keksintö.

Jo x olisi 3 --> 23 - 1 = 5

23 - 3 = 3
2x on yhtäkuin 2 kertaa X, eli tässä 6; mistä sä sen 23 sait?

Jos tarkistetaan mun lasku:
2*3 -1=2+3
6 -1=5
Eikö?

2x on yhtäkuin 2 kertaa X, eli tässä 6; mistä sä sen 23 sait?

Jos tarkistetaan mun lasku:
2*3 -1=2+3
6 -1=5
Eikö?[/quote]

Näin se menee..

Muuten FWG yritin lähettä sulle yytä edellispäivänä.. :wave: kansios oli täynnä..