S
Sektiomamma
Vieras
Mulla on takana kaks sektiota, hätäsektio ja kiireellinen sektio. Ihmettelen sitä, kun leikkaushaavat on kumminkin vedetty vaakasuoraan ihan häpykarvoituksen yläpuolelle. Yleensähän varsinkin hätäsektiossa haava vedetään pystysuoraan niin, että arpi tulee kulkemaan navasta karvoitukseen saakka, koska se on nopeampi tapa saada vauva ulos. Muistan kun jälkitarkastuksessa ihmeteltiin vaaka-leikkausta..Ite oon pähkäilly, että johtuisko siitä, kun kumpikin lapsi oli vain kaksikiloinen, eli pieniä syntyessään, ja näin ollen tulivat helpommin ja nopeammin ulos??
Nyt odotan kolmatta ja mulle sanottiin että synnytystapa tulee olemaan varmasti sektio, kun niitä on kaksi ennestään. Nyt mua huolettaa se, että voiko leikata kolmannen kerran samasta kohtaa? En haluaisi vatsaani vaakasuoraa arpea, ulkonäön takia ja myös sen, että oon kuullu sen olevan kivuliaampi. Siinä kun vedetään samalla myös vatsalihakset auki..
Mutta kestääkö kohtu kolmatta leikkausta samasta kohtaa? Onko kellään kokemuksia?
Nyt odotan kolmatta ja mulle sanottiin että synnytystapa tulee olemaan varmasti sektio, kun niitä on kaksi ennestään. Nyt mua huolettaa se, että voiko leikata kolmannen kerran samasta kohtaa? En haluaisi vatsaani vaakasuoraa arpea, ulkonäön takia ja myös sen, että oon kuullu sen olevan kivuliaampi. Siinä kun vedetään samalla myös vatsalihakset auki..
Mutta kestääkö kohtu kolmatta leikkausta samasta kohtaa? Onko kellään kokemuksia?