"Mulle ei tulis mieleenkään tehdä kolmatta lasta!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Noin mulle sanoi eilen eräs mulle entuudestaan täysin tuntematon nainen. Tämä ilmeisesti kuvitteli, että mulla on "vaan" 2 lasta (koska mulla oli vaan 2 lasta mukana ) + sit näki tietysti, että olen par'aikaa raskaana.

Mutta tuo, että täysin vieraalle ihmiselle tuli päin naamaa sanomaan, ettei hänelle tulis mieleenkään tehdä kolmatta lasta sai mut jotenkin ihan :o , ja mie en oikeen tiedä, että mistä se tuli... mutta suustani kuului: "Ei mullekaan" :ashamed:

:o miten jotkut oikeesti kehtaa aatella ääneen??? siis ei se, että se ajatus pyörii päässä, tarkota sitä että se on pakko MÖLÄYTTÄÄ ensimmäiselle vastaantulijalle! :o

loistavasti vastasit kuiten :laugh: :laugh: :laugh:

No sä sanoit varmaan sen takia että haluat tehdä lapsia paljon enemmän :D
Mut jotkut ihmiset päästelee suustaan uskomattomia sammakoita,jopa tuntemattomat :o
Olisit sanonut sille että monta muksua sulla kotona odottaa,olis varmaan ilme ollut aikamoinen ;)
Laitat tollaset vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos =)

Voi hyvänen aika, miten jotkut ihmiset kehtaa!!! |O

Kerran yksi äiti, jolla on 6 lasta ja kulkee toisinaan niiden kanssa kaupoilla, sanoi, että hänelle puhistaan "kuinka perhepäivähoitajat kulkevat laumoineen kaupoissa"... :o

on törkeetä töksäytellä tuollaisia. toivottavasti hän hoksasi jo sanoessaan mitä möläytti... puuttuminen toisten ihmisten intiimiin(kin) asiaan tuolla tavoin on lapsellista ja loukkaavaa.

jokainen saa olla rehellisesti omaa mieltään jos todella kolmaskin lapsi on tervetullut! :) näyttäkää se heille ja olkaa ylpeitä siitä! lapsissa ei ole mitään vikaa, eli heidän lukumäärässäkään ei tulisi olla.

No mitäs pahaa tuossa nyt sitten oli?? Mä oon sanonu monellekin (en tosin raskaana oleville) että mulle ei tulis pieneen mieleenkään tehdä enää kolmatta lasta. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö mun mielestä muut saisi tehdä vaikka 20 lasta jos haluavat. Jos mä en halua enää enempää lapsia, on kai mulla oikeus mielipiteeseeni??

no ethän sä oo kolmatta tekemässäkään... :D
eli ihan oikein musta vastasit...

tosin en mäkään itselleni kolmatta halua...
jokainen tehkööt niin paljonko haluaa...mulla on kestämistä näiden kahdenki kanssa ihan tarpeeksi

Alkuperäinen kirjoittaja melis_sa:
on törkeetä töksäytellä tuollaisia. toivottavasti hän hoksasi jo sanoessaan mitä möläytti... puuttuminen toisten ihmisten intiimiin(kin) asiaan tuolla tavoin on lapsellista ja loukkaavaa.

jokainen saa olla rehellisesti omaa mieltään jos todella kolmaskin lapsi on tervetullut! :) näyttäkää se heille ja olkaa ylpeitä siitä! lapsissa ei ole mitään vikaa, eli heidän lukumäärässäkään ei tulisi olla.

no, mie luulen jotta huomas varmaan oman typeryytensä siinä vaiheessa ko ap sanoi että: ei mullekaan ;) :D

Nimenomaan niin ku Mellu sanoi "jokainen tehkööt niin paljon kun haluaa" ja antakoon muiden tehdä niin paljon kun muut haluaa. Se ei kuulu kellekään, onko jollain yks lapsi vai ykstoista. Varsinkin kun muistetaan, että lapsia saadaan! Oon ite törmännyt moniin ihmettelyihin odottaessani nyt monen vuoden jälkeen kun valmiiksi on jo kaks poikaa ja se tyttökin... Olis ollut töitä, olis sitä ja olis tätä ja niin helpolla jo pääsit noiden kanssa jne. jne. Mitä ihmettä se kellekään kuuluu? Jos se on mulle ja miehelle okei, sen on parasta olla muillekin... Kai ne nyt päivittelijät kauhuissaan ajattelee, et ei ne tyytynykään siihen, kun sen tytön saivat, että minkälainen lauma sinne mahtaa vielä siunaantua... Naapurilla on 6 (kolme jo aikuista ja kolme alaluokkalaista) ja heille lauotaan ihan tajuttomia kommentteja kaunistelematta päin naamaa...! :/

Alkuperäinen kirjoittaja daaa:
No mitäs pahaa tuossa nyt sitten oli?? Mä oon sanonu monellekin (en tosin raskaana oleville) että mulle ei tulis pieneen mieleenkään tehdä enää kolmatta lasta. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö mun mielestä muut saisi tehdä vaikka 20 lasta jos haluavat. Jos mä en halua enää enempää lapsia, on kai mulla oikeus mielipiteeseeni??

Ei siinä mitään "pahaa" ollut... mie en vaan oikeen ymmärrä, että vieraalle ihmiselle ylipäätään kommentoidaan raskaudesta, jos se kommentointi ei oo vaikka kysymys lasketusta ajasta, tai jotain sellaista "jonninjoutavaa harmitonta ajantappamishöpinää", eli vaikka kysymys muista sisaruksista jne.
Ja kun tää tuli niin... no, yllättäen... Siis en todellakaan ollut missään puheissa, saatika ennen edes nähnyt, koko ihmistä, ja eka kommentti on se, ettei hänelle tulis ikinä mieleenkään tehdä kolmatta lasta. Mitä siihen ois voinut oikeen sanoa... Ehkä ois pitänyt vaan olla kylläkin vaikka hiljaa.

Toisaalta tulee mieleen, että kaikesta saattaa joku pahoittaa mielensä/ihmetellä...
Parasta vissiin pitää turpansa kiinni eikä kuunaan puhua mitään vieraiden ihmisten kanssa ja miettiä pari kertaa mitä uskaltaa sanoa niille tutuillekaan.

Minulle on jotain vastaavia kommentteja tullut monestikin. Otan ne sillä lailla, että nimenomaan hällä on sellaiset tunteet äitiydestä, ettei halua enää yhtään lasta. Enkä pahoita mieltäni.

No mulla on se kolme lasta ja multa kysytään jatkuvasti "onko noilla kaikilla sama isä" :headwall:
JOtenkin...siis että onko kolme lasta tosiaan niin paljon ja toisekseen tehdäänkö niitä lapsia sitten jokaisen kumppanin kanssa, jos on välillä eronnu :o ???

Yhteistyössä